Toon posts:

IFrame's en de <META NAME="robots"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een algemeen vraagje over IFrame's en de <META NAME="robots".
Ik wil een pagina maken met hierin een IFrame. In deze IFrame wil ik alle informatie kwijt.
Nu is mijn vraag werkt het nog zodat je via de zoek routines deze informatie kan vinden?
Mag ik <META NAME="robots" enz in de IFrame plaatsen?
Zo nee hoe kan ik dit opvangen??

Vraag was al verkeerd geplaatst op Frontpage forum. Ik hoop dat het hier wel past

Alvast bedankt
Een starter (Arno)

Verwijderd

een iframe is niet anders dan een gewone pagina en robots trekken zich tegenwoordig ook niks meer aan van meta tags. Gebruik hiervoor liever robots.txt

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje hierover.
Als de zoekroutine dan die informatie pagina vindt, dan open je deze pagina denk ik rechtstreeks in IE en niet in het Iframe van de index pagina. Hoe kan ik dit dan voorkomen???
Arno

Verwijderd

idd, de enige oplossing hiervoor is geen frames gebruiken (ook geen iframes).
Als je wel een standaard stukje html hebt wat je wilt hergebruiken op verschillende pagina's (bijvoorbeeld een menu), kan je dat bijvoorbeeld via een server side include (ssi) doen, mits je server daartoe geconfigureerd is

edit: wat ook kan is met wat js checken of het frame in een pagina zit of niet, en vervolgens redirecten naar en parent.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 09:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:58:
een iframe is niet anders dan een gewone pagina en robots trekken zich tegenwoordig ook niks meer aan van meta tags. Gebruik hiervoor liever robots.txt
Meta tags worden nog wel degelijk gebruikt, bijvoorbeeld door Google. De description kan worden gebruikt om aan te geven waar de website over gaat. Meta tags zijn alleen niet meer zo heel belangrijk, maar als de inhoud van je website over iets anders gaat dan in je title, description en/of keywords staat, dan moet je niet gek opkijken als je daarom juist minder gaat scoren. :)

Wel is het gebruik van robots.txt aan te raden.