Ja, ik weet, er is eerder over gepost, maar nog geen oplossing voor aangedragen. Iedereen roept dat je je land- en toetsenbordlayout-instellingen moet wijzigen, maar die staan goed (zie hieronder) en die zijn nooit gewijzigd. Ik heb de search uitbundig gebruikt, ook op de rest van internet (google).
Mijn instellingen zijn (en zijn altijd geweest)
Windows XP home SP2
Land: Nederland
Toetsenbord layout: Verenigde Staten Internationaal
Keyboard: USB standaard Fujitsu Siemens (volgens sticker US int)
Sinds installatie winxp niets gewijzigd aan toetsenbord instellingen etc.
Dit gebeurt in elk programma.
Tot gisteren kreeg ik keurig netjes bij het intoetsen van " + e de ë etc, sinds gisteren krijg ik "" bij het indrukken van de ".
Sinds gisteren (halverwege de dag, tijdens het werken met dreamweaver (was al geïnstalleerd)) kreeg ik opeens halverwege het typen wanneer ik aanhalingstekens intik (") er twee te zien (""). Dit geldt ook voor de ``, de '' en de ^^. Ik heb geen andere taal/layout ingesteld, en alt + 139 geeft wel de ï goed weer.
Dus: 1x " indrukken geeft "", 1x ` = ``, 1x ' = '', 1x ^ = ^^.
Wie heeft hier een oplossing voor? Windows opnieuw installeren (enige oplossing die in eerdere vragen hierover werd aangedragen) is ietwat overdreven. Ik hoor het graag.
Mijn instellingen zijn (en zijn altijd geweest)
Windows XP home SP2
Land: Nederland
Toetsenbord layout: Verenigde Staten Internationaal
Keyboard: USB standaard Fujitsu Siemens (volgens sticker US int)
Sinds installatie winxp niets gewijzigd aan toetsenbord instellingen etc.
Dit gebeurt in elk programma.
Tot gisteren kreeg ik keurig netjes bij het intoetsen van " + e de ë etc, sinds gisteren krijg ik "" bij het indrukken van de ".
Sinds gisteren (halverwege de dag, tijdens het werken met dreamweaver (was al geïnstalleerd)) kreeg ik opeens halverwege het typen wanneer ik aanhalingstekens intik (") er twee te zien (""). Dit geldt ook voor de ``, de '' en de ^^. Ik heb geen andere taal/layout ingesteld, en alt + 139 geeft wel de ï goed weer.
Dus: 1x " indrukken geeft "", 1x ` = ``, 1x ' = '', 1x ^ = ^^.
Wie heeft hier een oplossing voor? Windows opnieuw installeren (enige oplossing die in eerdere vragen hierover werd aangedragen) is ietwat overdreven. Ik hoor het graag.