[XP] Dubbele "" bij 1x indrukken - spontaan*

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ja, ik weet, er is eerder over gepost, maar nog geen oplossing voor aangedragen. Iedereen roept dat je je land- en toetsenbordlayout-instellingen moet wijzigen, maar die staan goed (zie hieronder) en die zijn nooit gewijzigd. Ik heb de search uitbundig gebruikt, ook op de rest van internet (google).

Mijn instellingen zijn (en zijn altijd geweest)
Windows XP home SP2
Land: Nederland
Toetsenbord layout: Verenigde Staten Internationaal
Keyboard: USB standaard Fujitsu Siemens (volgens sticker US int)
Sinds installatie winxp niets gewijzigd aan toetsenbord instellingen etc.

Dit gebeurt in elk programma.

Tot gisteren kreeg ik keurig netjes bij het intoetsen van " + e de ë etc, sinds gisteren krijg ik "" bij het indrukken van de ".
Sinds gisteren (halverwege de dag, tijdens het werken met dreamweaver (was al geïnstalleerd)) kreeg ik opeens halverwege het typen wanneer ik aanhalingstekens intik (") er twee te zien (""). Dit geldt ook voor de ``, de '' en de ^^. Ik heb geen andere taal/layout ingesteld, en alt + 139 geeft wel de ï goed weer.

Dus: 1x " indrukken geeft "", 1x ` = ``, 1x ' = '', 1x ^ = ^^.

Wie heeft hier een oplossing voor? Windows opnieuw installeren (enige oplossing die in eerdere vragen hierover werd aangedragen) is ietwat overdreven. Ik hoor het graag.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Eigenlijk is het je taalinstellingen veranderen, maar probeer eens de toetsencombinatie shift+ctrl

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• C3La
shift + ctrl doet niets... :'(

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 08:05

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Linker alt + shift is wijzigen van indeling dus probeer dat anders eens, gebeurt mij regelmatig met m´n laptop nl

I'm not as think as you stoned I am

• C3La
WooK schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:55:
Linker alt + shift is wijzigen van indeling dus probeer dat anders eens, gebeurt mij regelmatig met m´n laptop nl
Helaas, ik heb geen andere taal of toetsenbord geïnstalleerd. Het probleem is nl. niet dat ze wijzigen, maar dat de accenten op de e etc. opeens niet meer kunnen, omdat je na 1x een accent indrukken een '', een `` of een "" krijgt!

Iig dank voor je reactie! :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de topictitel. Dit is in Windows Operating Systems namelijk verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

heb je dit probleem onder een andere gebruikersaccount ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• C3La
sanfranjake schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:21:
Ik zet even [XP] in de topictitel. Dit is in Windows Operating Systems namelijk verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

heb je dit probleem onder een andere gebruikersaccount ook?
Dank je, ik zag nadat ik gepost had dat ik de [XP] tag vergeten was.

Ik heb net ff een ander account aangemaakt, en daar treedt het probleem ook bij op.

• C3La
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Je moet dus niet "verenigde staten internationaal" hebben, maar "verenigde staten" (zonder internationaal erachter dus).

Zoals je natuurlijk ook in de faq had kunnen lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Johny58 op 04-03-2005 20:14 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• C3La
Als je nou mijn vraag goed gelezen had... :(

Nog een keer: Ik wil wel dat "+e=ë. Alleen: Tijdens een windows-sessie is spontaan opgetreden dat als je de " indrukt, dat windows 'em meteen 2x ("" dus) neerzet. Dus moet je de ë met alt-codes invoeren. En ik wil zorgen dat dat weer ongedaan wordt gemaakt.

Ik ben dus wel tevreden met het feit dat je eerst op een spatie moet drukken voor je de " te zien krijgt.

Ik ben dus wel tevreden met de lay out " US international".
____

Ik begin te geloven dat er echt geen oplossing is, is er misschien iemand anders die hier een tip voor heeft?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 19:55
Heb je al een ander keyboard geprobeerd?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-04 15:23

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik zou dus even een ander toetsenbord proberen zoals kietltju zegt of eens een nieuw account aanmaken en proberen. dan worden alle instellingen opnieuw aangemaakt. dan weet je of et daar aan ligt. succes

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Gebruik even een goede spyware en virus scanner, ik had ergens gelezen dat een bepaald soort spyware dit kon veroorzaken. ik heb er ook last van gehad tot ik mijn pc is goed ging opschonen...!

• C3La
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:42:
Gebruik even een goede spyware en virus scanner, ik had ergens gelezen dat een bepaald soort spyware dit kon veroorzaken. ik heb er ook last van gehad tot ik mijn pc is goed ging opschonen...!
Dank je! Ik run iedere week sowieso Hitman Pro, maar na het ontstaan van de problemen had ik dat nog niet gedaan. En nu is het inderdaad weer hersteld.

Dus: Oplossing:

Het weergeven van een "" als je een keer op " drukt komt in sommige gevallen door de aanwezigheid van spyware.

Tip: Gebruik Hitman Pro (google ff voor downloadplek) om de spyware te verwijderen en alles werkt weer naar behoren!
Pagina: 1