Toon posts:

USB poort aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst: 27-02-2005 22:33 Onderwerp: USB aansluiting

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Wie wil/kan mij helpen.
Ik heb een Antler kast pc 115 gekocht en een MSI 865PE Neo3 moederbord.
Nu wil ik de USB poorten aan de voorzijde aansluiten.
De bedraading in de kast zijn als volgt beschreven:
2x rood met +5v (1) en (2)
1x wit met -D (1) en 1x geel met -D (2)
1x blauw met + D (1) en 1x groen met +D (2)
2x zwart met ground (1) en (2)
met heb ik deze alsvolgd aangesloten op de JUSB2 poort op het moederbord:
pin 1 VCC --> rood +5V (1)
pin 2 VCC --> rood +5V (2)
pin 3 USB0- --> wit -D (1)
pin 4 USB1- --> geel -D (2)
pin 5 USB0+ --> Blauw +D (1)
pin 6 USB1+ --> Groen +D (2)
pin 7 GND --> zwart Ground (1)
pin 8 GND --> zwart Ground (2)
pin 9 Key --> leeg
pin 10 USBOC --> leeg

Probleem: wanneer ik er een USB stick in stopt herkent hij hem niet . Maar wanneer ik dezelfde stick in de USB poort aan de achterzijde stopt wordt deze wel herkent.
Wie weet er wat ik fout doe

Al vast bedankt

Ozie

Op het moederbord zitten twee extra aansluitingen voor USB porten.
JUSB1 en JUSB2 op de JUSB1 heb ik de D-Bracket aan gesloten. Deze was mee geleverd bij het moederbord. Dit zijn 2 extra USB poorten die je in de bracket kan steken en hij werkt. Om te controleren of de aansluiting JUSB2 wel werkt, heb ik hem in JUSB2 gestoken en daar werkt hij ook.
Dus de aansluitingen op het moederbord werken goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 08:05 . Reden: Nog vergeten ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Dus op JUSB1 werkt ie niet en op 2 wel?
Dan laat je 'm op 2 zitten :?

Andere vraag: als je 'm dus op JUSB1 hebt zitten, wordt er dan überhaupt wel een USB-hub gevonden?

edit:
Overigens is het misschien een kleine moeite voor je om de header van je post op een ander forum hier even te verwijderen. Wel zo netjes, want dit komt echt over als een post van "ik moet zo snel mogelijk antwoord dus registreer ik me overal en copy/paste ik mijn verhaal". Mede omdat het je 1e en enige post is hier...

[ Voor 55% gewijzigd door rb338 op 04-03-2005 08:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
De D-Bracket werkt op de JUSB 1 als 2 maar de usb aansluiting aan de voorzijde werkt niet goed op geen van beide aansluiting, wat onduidelijk sorry.

De reden dat ik hem op hardware.info nog een keer heb geplaatst is dat ik bij hardware.info geen reactie heb gekregen waar ik iets mee kan. En niet zo van als ik hem op meerdere forums zet krijg ik snel een reactie. Als je de datum zit van deze plaatsing en die op hardware.info zit er een paar dagen tussen. En de reden dat ik copy /past gebruikt is gewoon gemak en hoef ik niet alles over te typen.

Daarnaast ik het niet de eerste dat ik hier iets plaats alleen doe ik dit onder een andere naam omdat ik de login gegevens kwijt ben en een andre mail-adres heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 12:03 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:52:
De D-Bracket werkt op de JUSB 1 als 2 maar de usb aansluiting aan de voorzijde werkt op geen van beide aansluiting, wat onduidelijk.
Dan is de aansluiting aan de voorkant dus gewoon defect?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
De pc meld wel dat er iets wordt ingestoken maar weet niet wat.