Notebook met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:30

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Welkom in mijn topic :>

Ik heb een paar weken geleden een mooie jewel 2500 gekocht om deze mobiel te gaan gebruiken (handig, een laptop) helaas is de jewel 2500 niet echt gemaakt om portable te zijn... de accu haalt amper 2 uur :( Dus, ik mn desktopje verkocht en de jewel gepromoveerd tot DTR. Werkt opzich prima.

Nu ben ik dus op zoek naar een ECHTE portable laptop.
Aangezien de jewel een enorm gat in mn budget heeft gemept zit ik vast aan max 800,- :'(

Allereerst ben ik na het doorspitten van het 12" topic op zoek gegan naar een leuke 12". Deze laptops zouden minimaal 3 uur mee moeten gaan onder normaal gebruik. In de 1e instantie leek me dit prima en de jewel topaz 9600 leek een uitstekende kandiaat.

helaas blijkt het ding ook niet je-van-het te zijn als het om accutijden gaat. Daarbij kost een P-M config ruim 1050 euro.

opzoek naar een alternatief dus, 2e hands durf ik ook gerust aan. Na wat spit werk blijkt de hele IBM reeks (T41/R51/R40) behoorlijk lang op 1 accu te kunnen werken. Ik heb zelf op mijn stageplek gewerkt met een T41 en dit is me toen prima bevallen. Helaas zijn 2ehands T41-jes erg schaars.

Daarna heb ik een alternatief gevonden in de Hp/Compaq NC6000. Dit beestje kost 2ehands zo'n 700 euro,is stevig en doet met gemak 3,5 uur met 1 accu. Helaas is ook deze nergens 2e hands te vinden (tenzij je de Assen-Oost verkoper meetelt)

Heeft er iemand een goed alternatief? De laptop hoeft maar aan 2 eisen te voldoen: lange accuduur, redelijk stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Een Apple Ibook g3?
12", gaat 3-4 uur mee op een accu en is zeer stevig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Nog niet eens zo'n gek idee... even kijken of ik studentenkorting krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Toshiba Portégé (R100) met dual accu heeft een accu duur van meer dan 10 uur maar deze zal waarschijnlijk veel te ver buiten het budget vallen.
Misschien idee om te zoeken naar een laptop waar je 2 accu's aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 19:00

Pubbert

random gestoord

Zoek een 2de hands Dell D600 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 04-03-2005 09:32 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of een nieuwe Apple G4 12", kost je met studentenkorting iets meer dan 930 euro en zou 6 uur op een accu moeten doen (met airport uit). Ik moet de mijne nog krijgen, dus heb het nog neit proefondervindelijk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Die Jewel accu is aardig te trainen.
Gedurende de eerste weken moet je proberen het volgende aan te houden:
Alleen laden als de accu echt bijna helemaal leeg is. Als je hem dan oplaadt, niet de hele nacht aan de adapter laten hangen, maar zodra de accu vol is weer van het lichtnet afhalen. Zorg er dus gewoon voor dat je steeds als de accu helemaal vol is, pas weer gaat bijladen als Windows uit zichzelf wil gaan afsluiten omdat je accu echt leeg aan het raken is. Heb er inmiddels meerdere verkocht, de klacht vaker gehoord, en inmiddels ook klanten gesproken die nu de 3 uur halen op een accu.
Houdt er natuurlijk wel rekening mee dat de hele tijd gamen, of DVD's fikken, aardig afbreuk doet aan de accu duur. Hetzelfde geldt voor de Wireless LAN, als je die niet gebruikt, ff uitzetten met dat schuifje aan de voorkant.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Nou heb hier een HP Pavilion. En heb hem nu een tijd en gaat met gemiddeld gebruik zo'n 4 a 4,5 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Kun je niet de batterijen in een accu vervangen door duurdere? Ik zie bij conrad ofzo welees van die batterijen met een heel hoge capacteit. Misschien de moeite waard? Ik denk dat als je hetzelfde voltage pakt en gewoon ook li-ion cellen, dat het wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
T42 gaat niet zolang op de accu mee (op een nieuwe max 3 uur)

T41 met XGA scherm haalt idd wel tot 4 uur (mits accu in redelijke staat)

Maar als ik jou was zou ik zoeken naar een X40 of X31.

Ik heb een X40 gehad (heb hem igg nog, maar een vriend gebruikt hem) en die gaat 7 uur op de accu mee.
Ik had wel de 8Cell accu gekocht. Ipv de 4Cell. Daar zit veel verschi tussen :)

Maar dit was het ultime roadwarrior notebook voor mij igg :)
pierre-oord schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:03:
Kun je niet de batterijen in een accu vervangen door duurdere? Ik zie bij conrad ofzo welees van die batterijen met een heel hoge capacteit. Misschien de moeite waard? Ik denk dat als je hetzelfde voltage pakt en gewoon ook li-ion cellen, dat het wel moet kunnen.
Een nieuwe accu is niet alleen batterijen, maar ook veel chipset ;)
Ik ben dus bang dat dat niet echt goed zal aflopen voor de accu unit zelf. En mogelijk zelfs voor je laptop.

Het is btw mogelijk, maar imho echt het risico niet waard. Want je kunt er alles mee slopen.

En er zijn tegenwoordig zat bedrijfjes in Duitseland die no-name accu's verkopen.
en verhip vaak gaan ze nog langer mee dan de oude. En je krijgt er gewoon 1 jaar garantie op.

;)

[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 04-03-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Er zijn grotere (9cells) accu's beschikbaar voor mijn 2500 .. Met die accu's is er dus 50% extra capiciteit beschikbaar (= 3 uur op 1 accu) Opzich redelijk maar de prijs is er ook naar (172)

Ik ga nu iig verder zoeken naar een 2e hands IBM, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
RS_003 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:50:
T42 gaat niet zolang op de accu mee (op een nieuwe max 3 uur)

T41 met XGA scherm haalt idd wel tot 4 uur (mits accu in redelijke staat)

Maar als ik jou was zou ik zoeken naar een X40 of X31.

Ik heb een X40 gehad (heb hem igg nog, maar een vriend gebruikt hem) en die gaat 7 uur op de accu mee.
Ik had wel de 8Cell accu gekocht. Ipv de 4Cell. Daar zit veel verschi tussen :)

Maar dit was het ultime roadwarrior notebook voor mij igg :)

Is de T40 (2ehands) een

[...]

Een nieuwe accu is niet alleen batterijen, maar ook veel chipset ;)
Ik ben dus bang dat dat niet echt goed zal aflopen voor de accu unit zelf. En mogelijk zelfs voor je laptop.

Het is btw mogelijk, maar imho echt het risico niet waard. Want je kunt er alles mee slopen.

En er zijn tegenwoordig zat bedrijfjes in Duitseland die no-name accu's verkopen.
en verhip vaak gaan ze nog langer mee dan de oude. En je krijgt er gewoon 1 jaar garantie op.

;)
is de T40 even degelijk gebouwd als de T41? Ik heb tijdens mijn stage,met veel plezier, gewerkt met een T41.

De T41 had een super degelijke behuizing,helder scherm en een behoorlijke accu duur (wij hadden wel 8 cells accu's meen ik) het viel me vooral op dat het scherm "vast" zit zodra je hem openklapt.Dit i.t.t. mijn jewel die gewoon zwabberd ...

Is een T40(2ehands) i.c.m. een nieuwe T40 accu van campuskorting.nl een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Zeker :)

Maar in de T4x series kun je alleen een 6Cell of 9Cell accu bestellen.

De 8Cell was voor de X40 (Resp. 4Cell en dus 8)

T40 is gewoon de voorloper en heeft een iets mindere vga kaart.
Maar qua degelijkheid is niks veranderd.

Sterker nog, de 1e ibm die ik zag was een T40. En ik viel meteen voor het merk :P
Ik moest er ook 1 hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 05-03-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 19:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

als je voor een mac wil gaan kijk eens op www.tweedehandsmac.nl

voor een ibook g3 of g4, heb je misschien daarna nog geld over voor een extra accu.

want let wel, een 2de hands laptop, heeft meestal geen goede accu meer.(ligt wel aan het gebruik)

[url] ipv [link] 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Peentje op 05-03-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Peentje schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:42:
als je voor een mac wil gaan kijk eens op www.tweedehandsmac.nl

voor een ibook g3 of g4, heb je misschien daarna nog geld over voor een extra accu.

want let wel, een 2de hands laptop, heeft meestal geen goede accu meer.(ligt wel aan het gebruik)

[url] ipv [link] 8)7
Een 12" ibook moet ook lang mee gaan. Kost ook minder met studentenkorting .. opzich een goede oplossing .. maar ik durf het niet aan om een mac te nemen ;(

edit:

is deze IBM ook ok?

http://www.campuskorting....78MSjVf5&saArticle[ID]=87

Ik heb hem nog nooit in het echt gezien.. geen idee of ie stevig is. De prijs staat me wel aan .. met die korting en Ex BTW teruggave is ie goed betaalbaar. Een dikkere accu erbij is ook nog wel mogelijk denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Wimo. op 05-03-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 19:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

[quote]Wimo. schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:32:
[...]

Een 12" ibook moet ook lang mee gaan. Kost ook minder met studentenkorting .. opzich een goede oplossing .. maar ik durf het niet aan om een mac te nemen ;(

hoe bedoel je ik durf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ook even rekening houden met de levensduur en kwaliteit van de accu. Straks zit de accu na een jaar op nog maar 1 uur werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
[quote]Peentje schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:14:
Wimo. schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:32:
[...]

hoe bedoel je ik durf niet?
Ik ben afhankelijk van veel software. .. oracle, encarta :X en meer specifieke software pakketten. En er is geen garantie dat dit werkt op een mac. Ik ben echt niet anti mac ofzo, het is meer een technisch probleem.

Als ik een 2ehands laptop koop moet er idd een nieuwe accu bij. Zit nu te kijken naar de R51 bij campus korting ... zit alleen een celeronM in = minder accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Benq 5xxx serie: zelf tijdje gewerkt met een 5000 (inmiddels uit productie), en daar deed de batterij het gemidd. zo'n 4,5 uur van.
Op de site van Benq claimen ze voor de nwe. 5100-serie zelfs een batt-duur van max. 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Wat je ook kunt doen, is een 9 cells accu kopen voor je Alpha 2500.
Deze kost volgens de Jewel site €177,-, maar bij computerland is deze volgens mij nog goedkoper.

Volgens het Jewel 2500 deel 3 topic is te lezen dat de mensen die die accu hebben een tijd halen van zo'n 4 uur....
Miischien wel een goedkopere en betere oplossing, dan een 'nieuwe' laptop...
Pagina: 1