Toon posts:

HP Pavilion ZE4300 valt meteen uit tijdens booten Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hai

mn broer heeft dus een laptop (een hp pavilion ze4300)
deze draait dus aan 1.8 en uhm eerst had hij dus eerst 256mb ram in zn laptop (pc2100 max 133mhz)
sinds januari had hij nog een latje gekocht van 256 pc2100 met max 142 of 146 (kan dit?)
hop toen begonnen de problemen eh..
telkens moest hij de pc x keer gaan resetten eerdat hij eindelijk in windows kon komen

nu komt het probleem

sinds vorige week kan hij dus niet meer in windows geraken :?
krijgt hij het windows laad-scherm te zien, valt de pc meteen uit (na een korte flits van het alzo bekende blauwe scherm...)
aangezien mn broer geen backups had gemaakt van zn schoolwerk, is hij niet van plan (nog niet) om deze te gaan formateren (laatste optie..of desnoods geen optie)
dus ff kijken wat er mis was....hij heeft dan een kingston 512mb sodimm pc2100 (max 133) gekocht
en helaas..het probleem was nog niet verholpen

nu ging ik deze avond mbv opstart cd van windows proberen of deze ook windows kon herstellen?
nou ook leuk..zonder de boel te gaan formateren
anyway, ik kom dan terrecht in dos, en wat blijkt?
c:/dir helpt dus niet...omdat er zo een of ander probleem is..
switch ik echter naar de windows cd (d:/), vindt hij wel wat er op deze disc staat

---> is er een manier om geen format te doen en toch ervoor te zorgen dat windows terug boot?
of dat ie gewoon windows herstelt, maar de bestanden toch laat (geen meerdere partitities aanwezig...)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:55:
hai
blablabla ff kijken wat er mis was....hij heeft dan een kingston 512mb sodimm pc2100 (max 133) gekocht
en helaas..het probleem was nog niet verholpen

:?
waarom koopt ie dan weer nog een reepje erbij. ipv het oude geheugen er gewoon weer in te doen. en es te kijken wat er mis is..

en welk probleem veroorzaakt dan dat je niet op je C drive de dir kan listen?

en beetje dom dattie z'n schoolwerk niet backupped. je weet nooit wanneer je hdd ermee ophoud.

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 04-03-2005 00:06 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09-2024

Creegfire

Wow hey!

en beetje dom dattie z'n schoolwerk niet backupped. je weet nooit wanneer je hdd ermee ophoud.
Maak altijd een backup van je bestanden ;) ook al is het zelfs om de week want tja... kijk waar je terecht komt 8)7

//Creegfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nog iets op de 2e partitie staat kan je eventueel proberen via een knoppix cd te booten en dan de gegevens te backuppen via en usb stick of op de 2e partitie als die fat32 is.

Je kan ook eens proberen om op te starten van de windows cd en in de reparatie modus een chkdsk /r en een fixboot uit te voeren om te zien of dit het probleem eventueel verhelpt.

Als deze dingen niet helpen kan je eventueel eens proberen een herinstall van xp in een nieuwe directory te doen. Je kan dan terug opstarten en je gaat niet alle bestanden kwijt zijn. Met een gewone reinstall ga je wel een hoop drivers missen, maar je kan op dat moment een backup maken en daarna de juiste installatie via de recovery cds uit te voeren. (De recovery wist de hele partitie)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 07:39:

Je kan dan terug opstarten en je gaat niet alle bestanden kwijt zijn. Met een gewone reinstall ga je wel een hoop drivers missen, maar je kan op dat moment een backup maken en daarna de juiste installatie via de recovery cds uit te voeren.
ga je niet het probleem krijgen dan dat de folder Locked is, van de vorige installatie?

En ja probeer het eens weer met het oude reepje, dit lijkt duidelijk op een installatie wat niet wil werken met nieuwe hardware, >reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de gebruikersfolders zijn in princiepe alleen locked als je op de vorige installatie met meerdere gebruikers gewerkt hebt, of persoonlijke folders aangemaakt hebt. Standaard is een folder in local settings niet gelocked.Knoppix kan locked folders zowizo gewoon lezen. Dat, en het feit dat het een pak sneller uit te voeren is dan een herinstallatie, is de reden waarom ik het als eerste suggestie gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de stand van zaken:

ik heb dus de cd van win xp erin gedaan (NIET de recovery cd)
en dan ben ik in die herstel console gekomen (dos?)
anyway, ik had dan ff de schijf op fouten laten controleren dmv de cmd

chkdsk /r

dan gaat ie dus controleren, wat dan erg lang duurt
rond de 75% stopt hij en zegt dat er een fout ofzo is op de harde schijf :?

daarna heb ik nog eens 'help' gedaan in console
en ververvolgens verschenen er allerlei commando's

zouden er enkele hulp bieden?
mn broer dacht eerder aan 'fixmbr' of 'fixboot'
maar hij weet niet wat de gevolgen ervan kunnen zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'een fout ofzo op de harde schijf' is enorm vaag. Als je het over een foutmelding hebt moet je altijd de exacte foutmelding geven.

Als je enkel winXP op je HD staan hebt kan je gerust fixboot en fixmbr gebruiken. Ik vermoed niet dat deze hulp gaan bieden bij 'een fout ofzo' op je HD. Indien je een niet-MS bootmanager gebruikt gaan fixboot en fixmbr deze overschrijven, dus in dat geval gebruik je deze commando's niet.

Als chkdsk de fout niet kan repareren is er al iets redelijk drastisch mis. Als dat niet lukt kan je eigenlijk alleen nog formatteren. Je OS gaat niet gerepareerd kunnen worden. De volgende stap is dus de gegevens redden de je nog kan redden door bv via een knoppix cd ( www.knoppix.de ) op te starten en de relevante gegevens op een usb stick / usb hd / floppy te zetten.

Als de gegevens belangrijk zijn kan je natuurlijk ook overwegen om de pc binnen te doen bij je computerboer om hem een backup te laten maken.

De volgende stap is dan formatteren. Zo kan je zien of het een software fout op je filesysteem is. Als formatteren niet lukt heb je een nieuwe HD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, Ik zal iets duidelijker zijn.

Als ik de notebook opstart, verschijnt er het volgende scherm nadat het windows xp logo is verschenen:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u op dit scherm een stopfout ziet
weergegeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren.

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor
schijdefragmentatie en het maken van back0ups ongedaan of schakel deze hulppro-
gramma's uit. Controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSK/F uit om te
controleren of
de vaste schijf is beschadigd en start vervolgedns de computer opnieuw op,

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP : 0*00000024 (0*00190203, 0*8431406128, 0c000102, 0*00000000)

Via system recovery heb ik ook CHKDSK /r geprobeerd. Hij komt niet verder 75%, daalt terug naar 50%, het duurt dan +/- 2 uurtjes eer hij bij de 75% is. Bij de 75% aanbeland, beëindigt hij de CHKDSK. en zegt dan het volgende:

Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

Als ik in system recovery MAP intoets, en dan op enter druk verschijnt er het volgende:

C: NTFS 28608MB \Device\Harddisk0\Partition1
A: \Device\Floppy0
D: \Device\CdRom0

Daarnaast heb ik ook knoppix gedownload en op cd gebrand. Vervolgens heb ik het in de CD-ROM gedaan en daarna nogmaals de notebook opgestart. Booten vanaf CD-ROM heb ik ook gedaan, as de notebook opstart, moet je op ESCAPE drukken, maar het hielp nietl. Weet iemand hoe het programma wel zal opstarten.

Ik heb ook fixmbr en fixboot geprobeerd, dit hielp ook niet.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 15:28 ]

Pagina: 1