Gygabyte 8I915P Duo Pro + Sapphire X600XT: geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik heb zojuist mijn systeem in elkaar gezet en ik krijg geen beeld...

mijn specs zijn
Gigabyte GA-8I915P Duo Pro
Twinmos 512 dual channel kit pc3200
Sapphire radeon X600XT 256 MB
P4 3ghz ht
Levicom 500W visible power (32 ampere op 12V dus dat kan het niet zijn)

Alles draait dus koelers van processor/casekoelers/videokaartkoeler draait ook
als ik de monitorstekker in de plug op de videokaart steek blijft het beeld zwart en het scherm op standby maar als ik de stekker eruit trek springt het beeld aan en er komt de boodschap: check your monitor connection of zoiets...
De videokaart klinkt in dit geval niet brak...
Er komt geen geluid uit de speakers dus geen piepje ofzo (case-speaker zit er niet meer in)
Als ik een toetsenbord inplug(ps2) dan gaan de lampjes wel even branden maar daarna reageert het capslock of numlock lampje niet en een muis (usb) gaat niet aan (meerdere poorten geprobeerd)

Enig idee?
Bij voorbaat dank

[ Voor 12% gewijzigd door ScytheNL op 03-03-2005 23:39 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je mag eigenlijk niet kicken binnen vierentwintig (24) uur, maar goed.
Weet je zeker dat je alle powerconnectors hebt aangesloten?
De klacht zoals jij hem omschrijft treedt namelijk ook op als je de 12V Connector (die 4-pins) niet aansluit. Ook kan ik me voorstellen dat de videokaart misschien een extra stukje voeding nodig heeft?
Check dat soort aansluitingen eens. Dat je monitor op standby blijft, en een kennisgeving geeft dat er niets is aangesloten als je hem afkoppelt, zegt nog niet zo veel.
Alleen aangesloten zitten is al voldoende voor een monitor om in standby te blijven.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
sorry voor de kick ben alleen een beetje wanhopig...

ik heb alles goed aangesloten de 4pins zit ook ingeplugd alles via het boekje ;)
heb ook gekeken of er een 6pins aansluiting op de vidkaart zit maar die zit er niet dus alle stroom moet geleverd worden via pcie slot..
ik heb nu net mn systeemspeakertje aangesloten en ik hoor nu een constante tik...wat betekent dit?

Edit: Ik heb even gezocht op piep en moederbord en ik heb via een link mn biostype kunnen vinden maar daar staan allemaal combinaties van "piepjes" terwijl bij mij er 1 keer twee tikken achter elkaar zijn geweest maar voor de rest is het een constante tik....tik...tik...tik...enz
nu weet ik dus nog niet was het betekent..
Zou het helpen als ik even alle stroom eraf haal en de batterij eruit haal om de bios te resetten?
Ps op dit moederbord zit een dual bios zou hij dan niet automatisch naar het tweede bios moeten gaan?

EDIT2: Gefixt ik heb even het geheugen omgedraaid en nu gaat alles prima misschien zat er een latje niet goed..maargoed het is gefixt :)

[ Voor 50% gewijzigd door ScytheNL op 04-03-2005 09:41 ]