Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:41:
Tja ik heb de originele cd, en zet de mp3 straks zo op de website dat de bezoeker alleen er naar kan luisteren op de website zelf en verder niet. En maak de kwaliteit dus wel iets minder i.v.m. laadtijd zodat deze toch niet echt bruikbaar is.
Hou er dan wel rekening mee, dat als je de liedjes op de website wil laten horen, dat je dan (in principe) aan het streamen bent, dus moet je voor elke keer dat er een liedje gestreamt word, betalen voor het afspelen van het liedje op je website.
Ik zelf zou eigenlijk nooit muziek op websites willen zetten, duurd ten eerste alleen maar langer met laden, en een echt toegevoegde waarde heeft het ook niet, vind ik.
Als je het toch wil doen, dan zou ik geen muziek op een website zetten, die gebruik maken van MP3, deze codec is kwalitatief gezien wel goed, maar niet echt geschikt voor websites, omdat je een (vrij) hoge bitrate nodig hebt, om het een beetje aanhoorbaar te maken (denk aan minimaal 128 kbit, misschien dat 96 ook kan) maar dan kan je (denk en vind ik) beter 80kbit WMA doen. (Sluit je dan wel de non-Windows users uit volgens mij, maar meestal willen die mensen toch geen muziek op een website...

)
Hoe je er voor kan zorgen, dat je een zo laag mogelijke laadtijd hebt: pre-load kan een oplossing zijn. Maar ik denk, dat je ook wel liedjes kan laten downloaden, op het moment dat er een liedje afspeelt, waardoor je niet echt merkt, dat er wat gedownload word (vanwege de stilte). Uiteraard laat je het eerste liedje wat afgespeelt gaat worden, dan wel eerst pre-loaden...

Een grote pre-load (waarmee je elk liedje download van te voren download) kan ook wel, maar duurd - uiteraard - wel veel langer