Slechts 1 van de 2 Athlon MP's in taakbeheer?

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb met mijn huidige installatie de laatste dagen ineens problemen met de herkenning van mijn MP-setup. Het gaat om de volgende setup:
Gigabyte GA7-DPXDW mainboard
2 x AMD Athlon MP 2400+
2 x 512 MB ECC+Reg. PC2100 DDR
36GB Raptor via een Sil3112 S-ATA controller.

Ik kwam per toeval achter het probleem doordat ik Quickpar en Winrar tegelijk had draaien, en vond dat deze langzamer draaiden dan normaal.
Toen ik bij taakbeheer keek, zag ik dus ook maar 1 CPU-venster, i.p.v. de gebruikelijke 2.
Toen ik bij Apparaatbeheer keek, zag ik daar dus wel 2 AMD 2400+ gedetecteerd staan, dus de softwareinstallatie was wel op MP ingesteld.
Na het verwijderen van beide CPU's, gevolgd door een reboot, zag taakbeheer ineens wel weer 2 CPU's. Nu net weer Winrar en Quickpar gelijktijdig, en weer langzaam.
Ik kijken bij taakbeheer, en ja hoor, weer slechts 1 proc zichtbaar.
Zou dit nou puur aan de huidige softwareinstallatie liggen, of heeft Quickpar soms iets om HT ofzo mee uit te schakelen (mijn P4 barebone was sneller met Quickpar zonder HT dan met, dus...). Ik vind het erg wazig.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Probeer de processoren in Apparaatbeheer eens opnieuw te installeren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Brede P
Like I said, verwijderen en opnieuw laten toevoegen/installeren, werkt even, maar 1 of 2 dagen later gewoon exact hetzelfde probleem weer.

Edit:
OK, nu helemaal een leuke.
Net ff zitten spieken in Apparaatbeheer, en nu wordt er slechts 1 MP gezien, de andere CPU wordt ineens gezien als een K7 proc.
Na deze reply ff rebooten om te zien wat er dan gebeurt, maar het wordt steeds vreemder.
Anders morgen toch maar weer een keer herinstalleren (2e keer in 2 maand).

[ Voor 55% gewijzigd door Brede P op 03-03-2005 23:49 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Hmm, er stond niet bij dat je de CPU's verwijderd had bij Apparaatbeheer ;). Had ook kunnen zijn dat je ze fysiek verwijderd had :) achteraf gezien is via Apparaatbeheer toch logischer, t'is al laat...

Heb je geen spyware en/of andere pruttel draaien :?
Misschien een instelling in het BIOS die verkeerd staat (Al lijkt me dat onlogisch)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Brede P
Zal Hitman eens even zijn best laten doen.
Zie nu net trouwens dat het puur een benamingskwestie is.
Koetje genereert nog steeds ongeveer dezelfde output, en ze maken gebruik van dezelfde driver.
Wacht het wel ff weer af. Zal het hier wel posten als ik er achter ben wat het probleem is.

Update:
Net ff Hitman Pro gedraaid, en op wat tracking cookies na, slechts 1 apart bericht, nl.:
C:\WINDOWS\Temp\CTZAPXX\Drivers\CTZAPXX.exe is verwijderd.
Dit bestand werd door de eerste scan van Hitman Pro verwijderd, omdat het was aangetroffen op een ongebruikelijke plaats. Het werd niet als schadelijk bestempeld.

FF afwachten nu of dit het is geweest of niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Brede P op 04-03-2005 00:42 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

BredeP schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:57:
Zal Hitman eens even zijn best laten doen.
Zie nu net trouwens dat het puur een benamingskwestie is.
Koetje genereert nog steeds ongeveer dezelfde output, en ze maken gebruik van dezelfde driver.
Wacht het wel ff weer af. Zal het hier wel posten als ik er achter ben wat het probleem is.

Update:
Net ff Hitman Pro gedraaid, en op wat tracking cookies na, slechts 1 apart bericht, nl.:
C:\WINDOWS\Temp\CTZAPXX\Drivers\CTZAPXX.exe is verwijderd.
Dit bestand werd door de eerste scan van Hitman Pro verwijderd, omdat het was aangetroffen op een ongebruikelijke plaats. Het werd niet als schadelijk bestempeld.

FF afwachten nu of dit het is geweest of niet.
Ik denk het niet omdat het in een temp file stond.... vind het ook erg wazig dat Hitman Pro een file in temp verplaatst.... nou ja kan zijn dat hij daar tijdelijk de files van hitman daar wegschrijf... 8)7 kan ook :P..... damn........ |:(

//Creegfire

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gaat het om échte MP's of gemodde MP's? Het klinkt namelijk alsof de L5 brug niet goed meer is verbonden, mocht het om een gemodde MP gaan :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
offtopic:
Wat is nou op hardware niveau het verschil tussen een MP en XP ? Of is het alleen marketing?

• Brede P
BalusC schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 07:49:
Gaat het om échte MP's of gemodde MP's? Het klinkt namelijk alsof de L5 brug niet goed meer is verbonden, mocht het om een gemodde MP gaan :)
Het betreft twee originele, boxed, MP's.
Edit:
Na een volgende reboot is de benaming weer OK, en op dit moment worden er weer gewoon 2 CPU's gezien in zowel taakbeheer als Apparaatbeheer.

[ Voor 23% gewijzigd door Brede P op 04-03-2005 08:50 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
CTZAPPXX is van Soundblaster Drivers

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pakjebakmeel schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:46:
offtopic:
Wat is nou op hardware niveau het verschil tussen een MP en XP ? Of is het alleen marketing?
Totaal niks, behalve dan dat de XP een doorgelaste L5 brug heeft. De MP is slechts officieel getest als zijnde SMP-capabel. Daar betaal je dan ook extra voor. Sja, ik heb nog nooit gevallen gezien waarbij XP's elkaar niet dulden. Stukje marketing dus :)
Pagina: 1