Toon posts:

Piepende geluiden bij PC speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier eigenlijk altijd al last van gehad. Ik zit met het volgende:
Ik heb een surround sound systeem (voor op de PC) aangesloten op mijn computer.
Als ik mijn telefoon dan aan heb, dan hoor ik allemaal van die vage biepjes door m'n geluid heen.
Dit is heel erg storend, als ik bv. bezig ben met m'n DJ kunsten (:P), of als ik aan het gamen ben.
Ook als ik m'n eigen mobieltje uit heb staan, en die van m'n zus staat aan (op een andere kamer!!) dan heb ik precies hetzelfde. Ik wil dit graag oplossen, wat is er in godsnaam aan de hand? (niet dat het super erg is ofzo) ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Google :D
It's because IS-136, GSM, and iDEN use TDMA. A CDMA phone constantly transmits using a spread spectrum method, whereas IS-136, GSM, and iDEN divide their frequency bands into timeslots. During periods when the phone does not transmit, the transmitter shuts off. This results in a high speed oscillation of the transmitter that generates the noise that you can often hear in speakers and see in CRT displays.
Bovendien is het toch wel algeneem bekend dat een GSM stoort op dit soort apperatuur. Weinig aan te doen vrees ik...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet schadelijk?

PS: Ik kon niets vinden op Google (misschien verkeerde keywords)? :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:01:
Dus het is niet schadelijk?

PS: Ik kon niets vinden op Google (misschien verkeerde keywords)? :)
Direct schadelijk is het niet nee, irritant wel. :P

Het zou natuurlijk schadelijk kunnen zijn als jij je speakers belachelijk hard hebt staan en je soundcard volume heel laag en opeens komt dat signaal er keihard doorheen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Overigens heb ik bij mijn huidige apparatuur op geen enkele wijze storing dmv. een mobiele telefoon kunnen veroorzaken. Vroeger bij mijn pc-speakersetje kon dit wel. :) (Nu heb ik een fatsoenlijke stereoversterker en dito luidsprekers.)