Toon posts:

Problemen met Norton Ghost 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 30gb tapestreamer legde onlangs het loodje. Nu heb ik vandaag een 80gb schijf als slave bijgezet om zodoende de 7gb grote images op deze nieuwe schijf te back-uppen. Ik heb (net als op andere machines) Norton Ghost 2003 geïnstalleerd en de image wizzard geconfigureerd. Als het systeem daarna reboot om in PC-Dos zijn werk te doen, krijg ik de foutmelding dat deze niet kan schrijven naar het doelbestand. Terug in Windows is er welliswaar een ghost-bestand aangemaakt maar deze bevat geen data. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe los ik dit op?

Aanvullende gegevens:

Pentium 3 - 800
HDD1: 40gb maxtor 7200 (Fat32)
HDD2: 80gb maxtor 7200 (NTFS)
128mb ram

Hoogachtend,

Frank

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al geprobeerd om van je FDD te booten met een Ghostdisk? Werkt dit dan wel?

offtopic:
Hoogachtend en je naam eronder hoeft niet hoor. Je zou eens moeten weten wat voor "tuig" hier rondloopt. :) )

ARME AOW’er

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
je kan ook de Cd gebruiken om Ghost op te starten via Dos

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
leonvanderbeek schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:44:
je kan ook de Cd gebruiken om Ghost op te starten via Dos
Guardian Angel schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:37:
Heb je al geprobeerd om van je FDD te booten met een Ghostdisk? Werkt dit dan wel?
Ik heb beide mogelijkheden nog niet bekeken maar wat zou volgens jullie dan de toegevoegde waarde hiervan zijn? Kunnen jullie vertellen waarop dit gebaseerd is? Je kunt me ook vertellen dat ik moet proberen om een back-up te maken op de zolder van mijn buurman maar dan zou ik me ook gaan afvragen wat daar de specifieke meerwaarde van zou zijn.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maakt de Ghost 2003 image wizard toevallig een config filetje aan waarin je kan zien wat er precies met Ghost.exe gebeurt na het booten :?

Dus iets van ghost.exe -clone,MODE=pcreate,SRC=1:1,DST=2:1 waarbij in jouw geval de DST dus waarschijnlijk verkeerd gekozen is.

Verwijderd

wwillem schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:22:
Maakt de Ghost 2003 image wizard toevallig een config filetje aan waarin je kan zien wat er precies met Ghost.exe gebeurt na het booten :?

Dus iets van ghost.exe -clone,MODE=pcreate,SRC=1:1,DST=2:1 waarbij in jouw geval de DST dus waarschijnlijk verkeerd gekozen is.
van je NTFS partitie FAT 32 maken is een optie ghost 2003 moet naar ntfs kunnen schrijven controleer je instellingen eens

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:30:
Van je NTFS partitie FAT 32 maken is een optie. Ghost 2003 moet naar ntfs kunnen schrijven controleer je instellingen eens
Klopt ja. Wanneer je naar een fat32 schijf schrijft, moet je bij DST van destination een letter neerzetten (dus iets van DST=c:\) en in geval van NTFS harde schijf nummer & partitienummer (dus iets van DST=2:1). Misschien dat is dit fout gegaan.
Pagina: 1