Probleem met Wireless (Livebox en Trendnet PCMCIA kaart)

Pagina: 1
Acties:

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
Hallo mede tweakers:

Ik zit hier met een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Ik heb hier een Wanadoo Livebox en een Dell Lattitude C600 laptop en wat ik ook probeer, ik krijg het niet meer klaargespeeld om een verbinding te krijgen met het AP. Voorheen heeft het wel gewoon goed gewerkt, ik was aan het internetten en ineens viel de verbinding weg en wou deze niet meer terug komen. Met de Wireless Zero Configuration krijg ik de melding: Wachten op het netwerk...

De Configuratie van de laptop

Dell Lattitude C600
Mobile Pentium 3 Processor @ 750mhz
256 MB RAM
Windows XP Professional Service Pack 2
Office 2003
BitDefender 8 Professional
TRENDnet TW-301PC PCMCIA 22MBps wireless kaartje

De Configuratie van de LiveBox

SSID Verzenden: aan
Channel: alle 13 beschikbare kanalen uitgeprobeerd, momenteel channel 10
SSID: Wanadoo_B365
MAC Filtering: Uitgeschakeld
WEP: Uitgeschakeld

Wat heeft tha_bulldog zelf gedaan om het probleem op te lossen?

1. Laptop opnieuw geinstalleerd met Windows XP SP2
2. WZC van SP2 uitzetten en de Trendnet utillity gebruiken, hij zegt dan Connecting... en verder gebeurt er niets, ik kan wel op andere onbeveiligde draadloze netwerken inloggen hier in de buurt.
Vreemde is dat ik met mijn Dell Inspiron 510m (PM 1.6/512/Intel ProWireless2200BG) wel gewoon kan inloggen.
3. Andere PCMCIA kaart geprobeerd (ASUS WL-100G)

Weten jullie misschien een oplossing? Ik hoop dat mijn TS een beetje duidelijk is, ik heb in ieder geval wel de search gebruikt op GoT en de FAQ NT doorgelezen. Tips om de TS te verduidelijken zijn altijd welkom :)

Groeten, Tha Bulldog

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
Probleem opgelost, het PCMCIA kaartje in de LiveBox was defect, blij dat ik zelf met linksys apparatuur werk :)

Wifi netwerk open, topic dicht B)

[ Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 04-03-2005 17:45 ]