[Debian] SSH2 login met Putty erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik een SSH2 connectie met mijn Debian server wil opzetten dan maakt hij direct verbinding en vraagt om de inlognaam, zodra die is ingevoerd duurt het zo'n 20 seconden totdat hij om het wachtwoord vraagt. Dit hoort doorgaans gelijk te komen, ik had het zelfde probleem ook al eens op een Fedora Core 3 machine. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het betreft overigens een verse installatie via apt-get.

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbeldrank op 03-03-2005 22:18 ]

It takes one to know one...

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

dns of pam, er is al bergen over gezegd.. kortom zoek maar...

• Dubbeldrank
  • Niet online
it0 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:19:
dns of pam, er is al bergen over gezegd.. kortom zoek maar...
Lekkere attitude, ik had de search al gebruikt maar kon niks vinden op mijn keywords. Maargoed ik zal er even op zoeken.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
dan kan je dns server het ip van de conecterende host niet resolven check anders ff je query log dan zie je het.

[ Voor 9% gewijzigd door salvador4 op 03-03-2005 23:01 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:18
Naast dat het de DNS kan zijn (zet even het IP waarvanaf je connect in /etc/hosts, het staat wel in de FAQ geloof ik) kan het ook nog zijn dat de machine te traag is. Hoeveel mhz is die Debian server? Als je via SSH2 verbinding maakt met een grote keylength kan het opzetten van een verbinding wel even duren.

• Dubbeldrank
  • Niet online
MikeN schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:40:
Naast dat het de DNS kan zijn (zet even het IP waarvanaf je connect in /etc/hosts, het staat wel in de FAQ geloof ik) kan het ook nog zijn dat de machine te traag is. Hoeveel mhz is die Debian server? Als je via SSH2 verbinding maakt met een grote keylength kan het opzetten van een verbinding wel even duren.
Ik zal m'n IP even toevoegen aan de hosts. De server zou het opzich wel moeten trekken, het is een P2 400MHz. :)

• Dubbeldrank
  • Niet online
IP toevoegen aan de hosts did the trick, stond nog in de FAQ ook *schaam*

Probleem opgelost :)

Pagina: 1