Toon posts:

probleem met shares (windows >5 en workgroup)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd en serieus probleem. Ik heb een LAN te beheren met een aantal PC's die in een ADS domein hangen (Windows 2003 server). Er zijn echter ook een groot aantal PC's die in een werkgroep zitten (mede vanwege het feit dat het hier om systemen gaat met een OS die een ADS domein structuur niet ondersteunen zoals XP Home Edition). Het merendeel van deze PC's heeft Windows XP of Windows 2000 als OS, maar er zijn ook machines met Windows 9x.

Sinds het vastlopen van een server waar zowel een WINS als DHCP service op draait voor het gehele LAN (overigens geen DNS service, dat is een andere server) kunnen PC's die in deze werkgroep zitten geen shares meer benaderen, zowel shares in deze werkgroep als in het domein. Het maakt hierbij niet uit òf
a) het guest account geactiveerd is op een PC (met bijbehorende rechten toegewezen aan de share voor de guest) en er op deze manier tot voorheen toegang werd verkregen door een willekeurige gebruiker òf
b) dat er expliciet een (lokaal) user account op de PC is aangemaakt (correcte username/ pwd combinatie) zodat er ook toegang mogelijk zou moeten zijn.

Tot voorheen werkte dit dus, maar sinds de crash van de betreffende server niet meer (vraag mij ook niet wat het er mee te maken heeft, zeker aangezien IP adressen niet veranderen vanwege het uitdelen op MAC adres).

Heeft iemand een suggestie waar ik het probleem zou kunnen zoeken? Let wel, het gaat dus niet om 1 pc die toevallig geen toegang meer heeft tot een andere. Het gaat om alle PC's in de werkgroep die op geen enkele manier meer toegang kunnen krijgen tot alle andere PC's in de werkgroep in het domein.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 12:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)
Maak a.u.b je post iets leesbaarder door wat <enters> ertussendoor te gooien, 1 brok tekst leest niet prettig en kan ertoe bijdragen dat mensen niet eens de moeite nemen je post te lezen.
Nu staat er wel een hele lap tekst maar de nuttige info is ongeveer 0,0.

2)
wat heb je getest wat wel en niet werkt; \\ip.adres.ser.ver\share bijvoorbeeld?
Krijg je een error 5 (access denied) of wat anders?

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 04-03-2005 01:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device