Toon posts:

schijfruimte kwijt!!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp home geinstaleert met service packs etc.
maar nu is mijn probleem dat hij maar 31gb van mijn 80gb(dataschijf)herkent
in mijn bios geeft ie ook maar aan dat het een schijf is van 31gb en bij schijfbeheer ook!
het is altijd gewoon 1 partitie van 80gb geweest en staat gewoon als ntfs ingesteld!
waar is het gebleven en hoe kan ik het terug halen???
alvast bedankt!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mja....
Slaapstand staat misschien ingeschakeld? Ruimtevreter
Herstelfunctie staat misschien ingeschakeld? Ruimtevreter

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
snel systeem info en andere zaken toevoegen, anders is die binnen 5 min dicht!

Ow wacht.. hij heeft het wel gedaan? Dan weet ik het niet!

[ Voor 33% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-03-2005 22:01 . Reden: aanpassing he ]

I intend to live forever - so far, so good.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OM FAQ / Beleid

DIt al doorgenomen?

Verwijderd

In plaats van je neus op de faqs te drukken probeer ik je te helpen, controleer de schijf eens met scandisk of dergelijks, misschien wel heeeel veeel bad sectors :+
Owjah, SMART aanstaan? Als ie overlijdende is krijg je dan wel een melding :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 22:02 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:02:
In plaats van je neus op de faqs te drukken probeer ik je te helpen,
Ik probeer dat niet wil je zeggen :?

Verwijderd

Topicstarter
met windows 2000 gaf ie wel gewoon 76gb aan toen heb ik xp erop gezet en herkent ie maar 31gb
snap er gewoon helemaal niks van 50gb zo weg :?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Welke updates heb je geïnstalleerd? Werk je systeem eens bij naar SP2.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
sp2 en alle updates hier aanwezig

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

- Heb je XP Home geinstallleerd vanaf de CD ? Door vanaf CD te booten ?
- Heb je vooraf je Harddisk geformatteerd (format) of gepartitioneerd (fdisk) ? Wellicht met een oude DOS Boot disk ?
- Wat zegt je BIOS over je schijf ? Heb je LBA ingeschakeld ?
- Kun je in Mijn Computer - Beheren - Schijfbeheer de lege ruimte van je schijf uberhaupt zien ? hoe wordt die weergegeven ?

Mijn vermoeden is dat je vooraf een partitie aangemaakt hebt zonder FAT32 ondersteuning of Large Disk ondersteuning, en daardoor een 32-GB partitie hebt aangemaakt. Windows ziet bij install deze partitie en zal die dan gaan gebruiken.

Tip: Verwijder eens alle partities van je disk (desnoods met FDISK)
Installeer dan WIndows door vanaf de CD te booten. Tip: Tijdens de installatie van WIndows (met die leuke schermpjes die zeggen dat het nog 34 minuten duurt) kun je met Shift-F10 een Command Window openen. Daar kun je dan dingen als DIR en zo starten om te kijken of je disk nu wel 'groot genoeg' is

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

in mijn bios geeft ie ook maar aan dat het een schijf is van 31gb en bij schijfbeheer ook!
Dan betekend dat meestal dat of je hardeschijf verkeerd wordt herkend door je BIOS en je hem automatisch zou moeten laten herkennen (nieuwe installatie is wel vereist dan) of dat hij verkeerd automatisch wordt herkend en je hem daar in moet stellen, kijk voor aantal head/cilinders enz op je hdd zelf. Daar staat deze info op aangegeven.

Als je BIOS je schijf als 31GB ziet, ziet het OS dat ook. Of misschien een oud moederbord die niet verder kan dan 31 GB? (al is dat wel weer een rare grens, dus ga maar uit van de eerste optie die ik gaf boven aan)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OM FAQ / Beleid

Ga daar ajb even mee aan de gang, het is hier namelijk de bedoeling dat je eerst zelf even aan de slag gaat om een probleem op te lossen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.