Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 79.836 views sinds 30-01-2008

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Matched: kruidvat
Mr_Kite schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:26:
Alleen is db spoorloos :)

edit: hij is wel wel beter inderdaad, maar nog steeds wel een beetje ranzig (doe maat eens create outlines in illustrator... :X )
Als je gewoon even in Wenen had gezocht had je me zo gevonden hoor! :D (hoewel Wenen ook een grote stad is, zeker erg mooi d:)b )

Ik ben er in ieder geval weer maar moet nu gaan voor een avondje evenement. :) Bedankt voor alle hulp in ieder geval! Ik heb de poster niet meer op tijd kunnen corrigeren, mensen uit Enschede kunnen nu op aanplakzuilen dat Skull Crusher als lelijke getracede PSD zien... maar toch alsnog bedankt! Mochten ze nog een keer voor de EHBO optreden dan weet ik in ieder geval waar een gelijkend font te halen (ik zal de freeware variant nemen ;) want ze kijken toch nooit zo nauw...)

Om nog maar even een leuke toevoeging te doen:
Ik reed met de tram door Wenen en opeens zag ik dit! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55386/full.jpg
Nou, als echte fontfreak... zie je natuurlijk meteen... die a's! *D
Mijn ogen werden zo groot als schoteltjes, mijn hand greep in een snelle haal mijn digitale camera, stelde zoom in en snapshotte deze door het raampje alvorens de tram op zou trekken en ik dit stukje nooit meer zou aanschouwen... :D

Het Kruidvat lettertype!!! *D - overigens snapte niemand van mijn klasgenoten waar ik zo'n lol om had :{ :P

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 27-03-2005 04:45 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is er nou niemand echt happy over mijn ontdekking van het Kruidvat lettertype? 8)7 mensen dit is geweldig, welke gekke Oostenrijker heeft ooit besloten 'goh dat Kruidvat woordmerk is wel leuk, laat ik er nog eens wat letters bij verzinnen en het als letters voor een nietszeggend sigarenboertje in Wenen gebruiken?' Niemand! Er is dus een lettertype van! :P Ik heb wat gevonden joh!!! Nu alleen nog het lettertype zelf! *D

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 28-03-2005 23:43 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46
@ DB Overigens heel deel 5 even doorgelezen. Mooie foto uit Wenen! Alleen heeft Kruidvat blijkbaar een kleine aanpassing van hun logo doorgevoerd, is nu iets minder oubollig...
Afbeeldingslocatie: http://www.savantas.nl/tabakvat.gif
Was volgens mij inderdaad hetzelfde... Zo'n Hobo achtig ding, Herold komt ook een beetje in die buurt.

OK, misschien is dit oude letters uit de sloot visssen... ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Savantas op 24-05-2005 11:42 . Reden: Typosomaticum, dubbele zelfs... ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Savantas schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:41:
@ DB Overigens heel deel 5 even doorgelezen. Mooie foto uit Wenen! Alleen heeft Kruidvat blijkbaar een kleine aanpassing van hun logo doorgevoerd, is nu iets minder oubollig...
[afbeelding]
Was volgens mij inderdaad hetzelfde... Zo'n Hobo achtig ding, Herold komt ook een beetje in die buurt.

OK, misschien is dit oude letters uit de sloot visssen... ;)
Savantas, goed dat je er over begint want elke keer dat ik in de stad loop heb ik het voornemen er wat over te gaan schrijven...
Het onaantastbare Kruidvat logo met de zo karakeristieke lieve lettertjes wordt aan de kant gezet!!!
:'( Dit is om te huilen! Want het wordt aan de kant gezet voor een simpele Serpentine Sans of gelijkende!!!

Ik snap dat niemand er bij stilstaat of het belangrijk vindt maar IK WEL! Welke achterbakse fontvern**kende typograaf of ontwerper daar bij Kruidvat heeft het gore lef gehad om datgene wat het Kruidvat logo voor mij zo speciaal en mysterieus maakte, te vervangen door een simpele overal te kopen en op elke internationale vrachtwagen te vinden Serpentine Sans!!! :( :'(

Misschien hebben ze het gedaan omdat ik in Wenen eindelijk het gelijkende lettertype fotografeerde en nu het geheimzinnige van dat logo af is :P

Ik wil zal en moet weten welk lettertype dat is, ze hechten er waarschijnlijk niet zoveel waarde aan anders hadden ze het niet van de hand gedaan. Dit gaat wat uitzoekwerk worden 8)

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Dark Blue schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:47:
Het onaantastbare Kruidvat logo met de zo karakeristieke lieve lettertjes wordt aan de kant gezet!!!
En maar goed ook, zeg. Die "Tabak" tekst schreeuwt lange haren, kralengordijnen en patchouli. Misschien heb je in 2010/2020 mazzel als er eens een tweede Jugendstil of zo komt, maar tel er maar niet op. Het doet me denken aan http://dafont.com/en/search.php?nq=1&q=medusa - ook al zo'n gedateerd geval. Het Hobo-font is ook een misdaad tegen het mensdom. Wat mij betreft gelijk aan Comic sans, alleen niet zo wijdverspreid.

offtopic:
* Yoozer staat in de lijst van Dutch Font Designers van Luc Devroye met Bauwerck, Depthcore public, MTV Selector en Tsunami :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 24-05-2005 13:29 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:28:
[...]

En maar goed ook, zeg. Die "Tabak" tekst schreeuwt lange haren, kralengordijnen en patchouli. Misschien heb je in 2010/2020 mazzel als er eens een tweede Jugendstil of zo komt, maar tel er maar niet op. Het doet me denken aan http://dafont.com/en/search.php?nq=1&q=medusa - ook al zo'n gedateerd geval. Het Hobo-font is ook een misdaad tegen het mensdom. Wat mij betreft gelijk aan Comic sans, alleen niet zo wijdverspreid.

offtopic:
* Yoozer staat in de lijst van Dutch Font Designers van Luc Devroye met Bauwerck, Depthcore public, MTV Selector en Tsunami :*)
Het gaat mij niet om de sfeer, het hippie-stijltje dat dat lettertje uitdraagt! (Ja, de Kruidvat ontwerpers misschien wel en wilden ze daarom vernieuwing) maar gewoon om de onaantastbaarheid van zoiets!

offtopic:
gefeliciteerd ermee! fonts ontwerpen vind ik puur monnikenwerk 8)7

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46
Helemaal gelijk, Yoozer. Maar het Kruidvat logo was wel heel eigen, dat word een stuk anoniemer.
En ik had inderdaad al eens je naam zien staan tussen de grote lijst... It's a small world after all, en als je dan tussen de groten komt te staan... Lijkt me toch de spreekwoordelijke veer in jeweetwel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Savantas op 24-05-2005 16:09 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.