XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
En misschien even een andere ingang van de beamer proberen evt. een ander kabeltje?
het is meer een flitsende balk in het onderste deel van het beeld dat wat gelagde frames laat zien, ofzo.. maar het is echt een flits dus moeilijk te onderscheiden wat t echt is. Heb er een filmpje van gemaakt, zie hier.Rappie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:50:
Ik zie dat je een nieuw topic hebt, wat versta je onder een glitch ? Echt een knipperend beeld, of een lijn die over je scherm loopt, of een bepaalde kleur ... (vele soorten met vele verschillende oplossingen)
Het lijkt toch iets met de kabel zelf te maken te hebben.
- De situatie met glitches: korte svideo kabel van dvd naar tuner, 10meter svideo van tuner naar beamer
- test situatie Zonder glitches: 10meter svideo van dvd naar tuner, korte svideo kabel van tuner naar beamer. Deze situatie kan ik niets mee omdat de beamer aan het plafond moet, dus 8 meter heb ik zeker nodig. Het lijkt er op dat de Tuner (yamaha rx-v750) meer kwaliteit verlangt van een kabel, weird..
Ik denk dat ik het beste een beter kabel kan aanschaffen.. of is die conclusie te snel getrokken?
Weet iemand waar ik een echt goede svideo kabel haal? (ik woon in amsterdam)
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
de beamer is fine, met andere kabels en/of een andere opstelling is alles ok namelijk.n00bs schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:29:
Ik zou lekker gewoon die leverancier opbellen en dat ding retour doen en een goede eisen (misschien is het namelijk niet de kabel)

Verwijderd
Ik wil deze namelijk als thuisbioscoop ding
Af en toe spot ik een lichte verticale banding die langzaam naar beneden of boven loopt maar daar maak ik me geen zorgen om. ik denk dat het met de kabel te maken heeft die niet ok is. zoiets als een 50Hz brom maar dan visueel. Kwestie van de juiste aansluiting. Ik ga de beamer volgende week als component aansluiten en dat is de beste kwaliteit die mogelijk is. Fingers crossed.
Wat trouwens erg cool is, is de kleur calibratie; je kan met een crosshair een kleur selecteren (frozen screen) en die helemaal tweaken tot ie perfect is, echt top!
[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 04-03-2005 17:11 ]
Misschien is er ook nog een kans dat het een aardlus probleempje betreft.
Op AVS forum las ik trouwens wel dat er meerdere waren die met deze projector een flits in het beeld waarnamen, misschien hetzelfde als wat jij ziet, check het forum aldaar eens over deze projector. http://www.avsforum.com/a...082880b21c6cdb&forumid=68.
Verder wel een sfeervolle inrichting, nice
Ben zelf ook een projector aan 't sparen, voorlopig nog druk aan't researchen/vergelijken.
Wat voor scherm heb je in de planing? (merk, size, gain).
Verder zou ik zo'n mooie beamer never via s-video aansluiten, minimaal component of misschien zelfs DVI/HDMI.
[ Voor 46% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-03-2005 17:33 ]
Verwijderd
Dit maakt het voor mij nog moeilijker om 2 maanden te wachten op mijn huis voordat ik de boel kan plaatsen
maar de specs zijn ook erg goed! dus daar twijfelde ik niet aan.
Ik ga het denk ik wel gewoon op een projectiescherm projecteren als ik film ga kijken zodat ik de beste kwaliteit krijg... maar zo op je muur met verschillende pics creeert ook een coole sfeer !
top!
Maar goed, even afgezien daarvan: het lijkt me echt heel onwaarschijnlijk dat dit door de kabel komt. Kabels, als ze problemen geven is het continu en niet af en toe een flits. Dit lijkt meer iets dat de dvd speler of de projector doet.
Ik heb al een scherm ik moet hem alleen nog ophangen. Het is een Beamax handbediend wand/plafond scherm 213 x 122 cm. zat in het pakket bij thuisbioscoop.nl_XipHiaS_ schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:17:
Hm, zou het iets met de deinterlacing te maken kunnen hebben? Op het filmpje is op dat moment nogal een panning aan de gang, misschien raakt er iets uit sync. Of stuurt je receiver niet netjes PAL uit of zelfs NTSC, dan zit je met een 50/60 verschil wat misschien de boel in de stress laat schieten, meestal om de zoveel tijd.
Misschien is er ook nog een kans dat het een aardlus probleempje betreft.
Op AVS forum las ik trouwens wel dat er meerdere waren die met deze projector een flits in het beeld waarnamen, misschien hetzelfde als wat jij ziet, check het forum aldaar eens over deze projector. http://www.avsforum.com/a...082880b21c6cdb&forumid=68.
Verder wel een sfeervolle inrichting, nice.
Ben zelf ook een projector aan 't sparen, voorlopig nog druk aan't researchen/vergelijken.
Wat voor scherm heb je in de planing? (merk, size, gain).
Verder zou ik zo'n mooie beamer never via s-video aansluiten, minimaal component of misschien zelfs DVI/HDMI.
Ik zit ongeveer 3 meter van de muur af hier en ben al tot de conclusie gekomen dat een iets kleiner scherm voldoende was geweest. 2 meter is wel flink groot van zo dichtbij.
harstikke bedankt voor het url naar avsforum.com, was erg nuttig!
[ Voor 11% gewijzigd door dadj op 04-03-2005 19:16 ]
ik ben met de flickering instellingen in het service menu van de beamer aan het experimentern nu, heeft wel invloed lijkt het. Dinsdag heb ik mn component kabel binnen en kan ik verder testen.Jag schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:52:
Ik zou zoiezo geen s-video gebruiken, ik weet niet waarom je daarvoor gekozen hebt maar dat is zonde als je zo'n dure projector hebt.
Maar goed, even afgezien daarvan: het lijkt me echt heel onwaarschijnlijk dat dit door de kabel komt. Kabels, als ze problemen geven is het continu en niet af en toe een flits. Dit lijkt meer iets dat de dvd speler of de projector doet.
Het lijkt trouwens wel met de kabel te maken te hebben ook aangezien met elke andere kabel die ik geprobeerd heb het probleem weg is. (allemaal minder dan 3 meter lang alleen)
Service Menu? Vertel.dadj schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:20:
[...]
ik ben met de flickering instellingen in het service menu van de beamer aan het experimentern nu, heeft wel invloed lijkt het. Dinsdag heb ik mn component kabel binnen en kan ik verder testen.
Het lijkt trouwens wel met de kabel te maken te hebben ook aangezien met elke andere kabel die ik geprobeerd heb het probleem weg is. (allemaal minder dan 3 meter lang alleen)
Aannames zijn fataal.
Kijk hier maar 's: http://www.avsforum.com/a...ade2b2059&threadid=465849GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:59:
[...]
Service Menu? Vertel.(Ik heb zelf ook een PT700AE en ben niet vies van wat tweaking.
)
snippet:
You can access the service menu by:
Press Menu->Option
highlight "OSD"
Hold "ENTER" down for 3 seconds
There is an entry in the service menu called "Service Mode" which provides many helpful test images. They can be used to check for stuck & dead pixels, as well as panel alignment and other potential problems. [NOTE: There is also a second service menu which can be accessed by holding down "ENTER" for three seconds while the "Pic Shift" selection is highlighted in the first service menu. The limited settings in that menu do not seem as useful.]
Belangrijk Als je iets veranderd in die menus, schrijf ff op wat de originele setting waren, trust me..
Thanks!dadj schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:46:
[...]
Kijk hier maar 's: http://www.avsforum.com/a...ade2b2059&threadid=465849
snippet:
You can access the service menu by:
Press Menu->Option
highlight "OSD"
Hold "ENTER" down for 3 seconds
There is an entry in the service menu called "Service Mode" which provides many helpful test images. They can be used to check for stuck & dead pixels, as well as panel alignment and other potential problems. [NOTE: There is also a second service menu which can be accessed by holding down "ENTER" for three seconds while the "Pic Shift" selection is highlighted in the first service menu. The limited settings in that menu do not seem as useful.]
Belangrijk Als je iets veranderd in die menus, schrijf ff op wat de originele setting waren, trust me..
En ja, spul uit hidden menu's moet je altijd de waardes van opschrijven, die hebben de neiging niet zichzelf te resetten enzo.
Aannames zijn fataal.
en speaking of which, zou je mij alsjeblieft kunnen vertellen wat de standaard values waren van het FLICKER ADJ menu? die, ehm... was ik vergeten te noteren...GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:28:
[...]
Thanks!
En ja, spul uit hidden menu's moet je altijd de waardes van opschrijven, die hebben de neiging niet zichzelf te resetten enzo.

Ik ga er morgen mee spelen, dan post ik dat hier wel.dadj schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:26:
[...]
en speaking of which, zou je mij alsjeblieft kunnen vertellen wat de standaard values waren van het FLICKER ADJ menu? die, ehm... was ik vergeten te noteren...
Aannames zijn fataal.
Ik heb er zelf mee zitten tweaken en heb mijn Vertical Banding helemaal weg gekregen, cool.dadj schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:26:
[...]
en speaking of which, zou je mij alsjeblieft kunnen vertellen wat de standaard values waren van het FLICKER ADJ menu? die, ehm... was ik vergeten te noteren...
De standaard waardes: (bij de mijne, firmware 1.05)
blue : 25
red : 29
green : 24
Mijn nieuwe waardes :
blue : 1F
green : 22
Nogmaals bedankt.
[ Voor 1% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-03-2005 23:44 . Reden: groene nieuwe waarde verkeerd ingevuld. :P ]
Aannames zijn fataal.
Great, dank je!GaMeOvEr schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Ik heb er zelf mee zitten tweaken en heb mijn Vertical Banding helemaal weg gekregen, cool.
De standaard waardes: (bij de mijne, firmware 1.05)
blue : 25
Mijn nieuwe waardes :
blue : 1F
Nogmaals bedankt.
Hie herken ik die banding nou eigenlijk? Is het die balk die soms heel langzaam van plaats veranderd (scrolled)? or what?
Bij mij was het wel goed zichtbaar, vooral als je veel van dezelfde tinten op het scherm hebt. (bijvoorbeeld een scene met veel mist, dus heel veel wit/grijstinten, of een onderwaterscene, met heel veel blauw). Je ziet dan om de 5-10cm een baan van boven naar beneden lopen. (hij beweegt niet, hij is er gewoon permanent) Het is zeg maar of dan je hele scherm is opgebouwd uit die banen, in plaats van één groot scherm.dadj schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:57:
[...]
Great, dank je!
Hie herken ik die banding nou eigenlijk? Is het die balk die soms heel langzaam van plaats veranderd (scrolled)? or what?
Dus bij mij was het een kwestie van bij de flicker removel alles zo in te stellen tot het niet meer/zo min mogelijk flikkert en weg was het.
[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-03-2005 23:42 ]
Aannames zijn fataal.
Ok, dat herken ik idd. Groen krijg ik ook niet helemaal stil, de banding is niet hélemaal weg bij mij.GaMeOvEr schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:40:
[...]
Bij mij was het wel goed zichtbaar, vooral als je veel van dezelfde tinten op het scherm hebt. (bijvoorbeeld een scene met veel mist, dus heel veel wit/grijstinten, of een onderwaterscene, met heel veel blauw). Je ziet dan om de 5-10cm een baan van boven naar beneden lopen. (hij beweegt niet, hij is er gewoon permanent) Het is zeg maar of dan je hele scherm is opgebouwd uit die banen, in plaats van één groot scherm.
Dus bij mij was het een kwestie van bij de flicker removel alles zo in te stellen tot het niet meer/zo min mogelijk flikkert en weg was het.(blauw en rood heb ik helemaal "stil" gekregen, groen veeeel minder, maar niet helemaal "stil".)
Ik hoop dat de component kabel nog verschil gaat maken..
Waarschijnlijk wel. component is aanzienlijk beter dan S-Video.dadj schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:52:
[...]
Ok, dat herken ik idd. Groen krijg ik ook niet helemaal stil, de banding is niet hélemaal weg bij mij.
Ik hoop dat de component kabel nog verschil gaat maken..
Kun je op die lengte zelfs al testen met dropveter tulpjes. (Ik heb hem de eerste 2 weken aan 2 dropveters van 15 meter gehad, dat was op zich al behoorlijk goed.)
Aannames zijn fataal.
Jeuj, weer een blij beamergebruiker erbij.dadj schreef op zondag 06 maart 2005 @ 02:03:
Ik heb de banding toch weggekregen, het was geen banding maar signaal storing door een slechte stekkerdoos. All clear!
Aannames zijn fataal.