A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Maar 150 euro voor 250 gb disk, en nog extern ook, ik zou zeggen: Als je hem nodig hebt, gewoon halen!
Wat er intern zit, geen idee, WD, maxtor, Seagate? Maar bij de Aldi heb je goede garantie.
Zo heeft mijn digitale multimeter van 2.99 3 jaar garantie
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Welke HD erin zit speelt eigenlijk geen rol. De garantie is inderdaad niet slecht. Maar als je gegevens kwijt bent is het wel altijd vloeken. Maar dat heb je ook met merkschijven
Wat is recupelIncl. 0,50 Recupel
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik weet niet of het een Medion is, maar misschien moet je daar op de site zoeken. Je kan ook kijken wat voor merken er in de meeste aldi producten zit.
Dat is een tax op nieuwe elektro artikelen (koelkasten, TV's, elektronica,...) in België die moet helpen om de kosten te dragen voor de recyclage van het product eens het afgedankt wordt.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
In Nederland heet dat: verwijderings bijdrageThe Bad Seed schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:36:
[...]
Dat is een tax op nieuwe elektro artikelen (koelkasten, TV's, elektronica,...) in België die moet helpen om de kosten te dragen voor de recyclage van het product eens het afgedankt wordt.
Die casing lijkt verdomd veel op die ene die ik nu voor mijn neus heb.
Hij is van het merk "Back-up Q", maar bij mij zit er een 40 gig maxtor in die ik zelf erin heb gezet.
http://www.qs.com.tw/Page/Product.asp
Bij products zie je hem onderaan.
Wat voor HD erin zal zitten weet ik niet, maar ervan uitgaande Maxtor (NOT) of western digital maar zou seagate die schijven ook produceren?
Die van de Aldi ook Firewire
[ Voor 73% gewijzigd door Hoholi op 04-03-2005 01:28 ]
Religion is Opium for the Masses
Er zijn bij mijn weten maar een zeer beperkt aantal bedrijven die hd's maken. dus het zal wel een maxtor,wd oid zijn. misschien met ander stikkertje erop, maar voor de rest hetzelfde.
de andere specs (toeganstijd. mb/s) hangen toch minstens zoveel af van de behuizing/bridge dus die boeien ook niet echt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hehe, maar dit is dan ook het oude model.
De nieuwe heeft inderdaad firewire en usb2.0
Verwijderd
Het zal wel een 250 gig WD of Maxtor zijn. Ergerlijk trouwens dat ze dit soort essentiële informatie weglaten!
Is deze ook Nederland te koop geweest? Ik kan het mij niet herinneren. Of komt ie nog?
Ik heb net een extern kastje gekocht bij 1to0, en dat is echt rommel (mechanisch). Niet kopen!
Dit lijkt mij véél degelijker.
http://www.qs.com.tw/Page/Product.asp
Hier staat trouwens "interne voeding", maar bij die Aldi zie je een plaatje met een externe voeding. Wat is het nou?
Misschien omdat een van de grote merken het onder een andere naam verkoopt als OEM en niet met de Aldi eigenlijk geassocieerd wil wordenVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:53:
Excelstore lijkt mij onwaarschijnlijk, want die heeft geen 250 Gig. Ik kan hem i.i.g. niet vinden.
Het zal wel een 250 gig WD of Maxtor zijn. Ergerlijk trouwens dat ze dit soort essentiële informatie weglaten!
[...]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Tweakers kopen hun hardware over het algemeen niet bij de Aldi.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:09:
We zitten hier toch op Tweakers.net?
Dan is het merk wel essentiële informatie!
[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 04-03-2005 17:12 ]
Je kunt daar voor vrij weinig een leuke basis kopen en dan een aantal dingen 'weglaten' en vervangen voor wat leukersr0b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:12:
[...]
Tweakers kopen hun hardware over het algemeen niet bij de Aldi.
Maja mss heb je wel gelijk.... ik heb 1 keer een hp bij de mediamarkt gekocht... vorige pc en dat zie je mij nooit meer doen
[ Voor 20% gewijzigd door J0J0 op 04-03-2005 17:15 ]
Dat is onzin, als je goed oplet zijn het heel vaak gerelabelde producten deze voor een veel lagere prijs worden verkocht. Zo heb ik voor 49 euro een tvkaart met een philips chip en stereo geluid gekochtr0b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:12:
[...]
Tweakers kopen hun hardware over het algemeen niet bij de Aldi.
http://www.mactechnews.de/index.php...50&thread=20629
Die link werkt bij niet. Dit zou de goede link moeten zijn:malinwa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:27:
het zou zo een moeten zijn ( is wel in het Duits)
http://www.mactechnews.de/index.php...50&thread=20629
wd2500jb @ PWAls Platte kommt die Western Digital JB2500 in der Special Edition zum Einsatz. 250GB, 7.200U./min., 8,9ms und 8MB Cache
[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 04-03-2005 21:41 ]
Dus deze in de aldi is aan te raden ?
Verwijderd
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1826 = mijn nieuwe ICY Box, gisteren binnen. Leuke behuizing voor interne drives. Kijk ik niet naar zo'n saai kastje:P
Hoogst waarschijnlijk is het OEM variant .Garantie is afgekocht,d.w.z. bij defect kun je hem niet R.M.A aanbieden bij de betrefende producent,maar enkel en aleen bij het desbetrefende merk X.malinwa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:02:
die link van die WD dat zijn toch de interne ?
Dus deze in de aldi is aan te raden ?
Meerendeel van de tijd zijn dit soort disken van "mindere"kwaliteit.
Het scheelt de desbetrefende harddisk producent een hoop R.M.A's,doordat ze zelf de beste modellen van de band,voor een aanzienlijke hogere prijs verkopen.
Doe mij maar retail merk,dan kan ik ten minste zelf R.M.A aavragen bij de producent.
Dus of die van de Aldi goed of slecht is,dat valt opzich nooit vooraf te zeggen,bij harde schijven is toch een kwestie van geluk,hoelang dat ie meegaat.Soms een week,soms jaren....
Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb zelf de externe schijf van de Nederlandse Lidl van een tijdje geleden (e.199,-), daar zat een 250GB WD schijf in, en de behuizing is van degelijk aluminium. (en een stuk mooier persoonlijke mening)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Volgens mij zijn er niet zoveel varianten, zeker niet als ook ieee1394 (firewire) ondersteund wordt.Low-Fi schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:30:
Ik zou het nooit kopen... Waarschijnlijk zit er een 1 of andere made in china achtige bridge chip in. Slechte bridge chip staat garant voor slechte performance en incompatibliteit....
Ben nog niet echt problematische bridge chipsets tegengekomen met fw erin i.i.g.....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
via firewire haalt die schijf 30mb/s, via usb 26mb/s.
voor 107 euro heb je al een 250gb Maxtor! (tis dan wel geen 10 serie maar zal in deze externe ook wel niet zitten):
pricewatch: Maxtor DiamondMax Plus 9, 250GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
en voor 43 euro heb je volgens mij echt wel zo'n standaard Q-tec kastje...
Als ik moest gokken gok ik btw dat er een WD in zit...
[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 06-03-2005 14:18 ]
Bij Alternate heb je zelfs al een USB kastje voor 25 euro. http://www7.alternate.nl/...wtechdata.pl?artnr=T3UF08w0w schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:16:
Ik vind het niet echt goedkoop tbh...
voor 107 euro heb je al een 250gb Maxtor! (tis dan wel geen 10 serie maar zal in deze externe ook wel niet zitten):
pricewatch: Maxtor DiamondMax Plus 9, 250GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
en voor 43 euro heb je volgens mij echt wel zo'n standaard Q-tec kastje...
Als ik moest gokken gok ik btw dat er een WD in zit...
Werkt goed bij mij met een 200 GB DM10 schijf.
Het is wel basic der basic, zonder koeling zelfs, maar tot nu toe is hij nog maar handwarm geweest.
http://www.supermarktcomputer.de/index_oflash.html
ARME AOW’er
Ik zou het niet doen dus
Anders kijk ik naar iets anders uit.
Trws heb eigenlijk nog een vraagje. Je koopt dus zo een externe hd en dan nog zo een usb stick waarmee je op een draadloos netwerk kunt. Je sluit dat aan op die hd, heb je dan een hd op je netwerk staan? Of moet je eerst windows installeren op die hd, wat eigenlijk de bedoeling niet is.
Feit is dat we aan het zoeken zijn achter een externe hd en ik dacht van ja wrm niet op het netwerk gooien, we zetten ze dan gewoon bij de router en ze is dan vanaf iedere pc toegankelijk, moeten we dan ook niet telkens die kabels meesleuren enz. Let wel, het is een simpel netwerkje, heb ier al gelezen van NAS enz. Zou draadloos willen omdak ik geen lan poorten meer vrij heb
Specs: http://specs.tweak.to/9454
goedkoper maar dan wel met dezelfde referenties als deze dan denk ik van niet zenne en anders moogt ge mij dit direct laten weten en is western digital dan een prullenmerk ?w0w schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:26:
Je kan hem goedkoper krijgen als je gewoon een HDD koopt en een extern kastjeWeet je nog zeker dat je een topmerk krijgt ook...
Ik zou het niet doen dus
Als ik goed begrijp wat je vraagt dan kan dat niet. Een HDD + usb-wifi-pen kan geen operating system laden, en dus ook niet op een netwerk aangesloten worden. Het heeft geen (juiste) processor daarvoor.Cocona schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:41:
Ook ik zit nu wel heel te twijfelen. Spijtig dat niemand zijn ervaringen al kan delen aangezien ze nog moet uitkomen. Als ze woensdag afkomen en ze blijkt goed te zijn en ik wil er me eentje gaan halen en ze hebben geen meer, sta ik daar wel
Anders kijk ik naar iets anders uit.
Trws heb eigenlijk nog een vraagje. Je koopt dus zo een externe hd en dan nog zo een usb stick waarmee je op een draadloos netwerk kunt. Je sluit dat aan op die hd, heb je dan een hd op je netwerk staan? Of moet je eerst windows installeren op die hd, wat eigenlijk de bedoeling niet is.
Feit is dat we aan het zoeken zijn achter een externe hd en ik dacht van ja wrm niet op het netwerk gooien, we zetten ze dan gewoon bij de router en ze is dan vanaf iedere pc toegankelijk, moeten we dan ook niet telkens die kabels meesleuren enz. Let wel, het is een simpel netwerkje, heb ier al gelezen van NAS enz. Zou draadloos willen omdak ik geen lan poorten meer vrij heb
Deze zin snap ik niet helemaal tbh...malinwa schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:07:
[...]
goedkoper maar dan wel met dezelfde referenties als deze dan denk ik van niet zenne en anders moogt ge mij dit direct laten weten en is western digital dan een prullenmerk ?
van Maxtor krijg je zover ik weet ook 3 jaar garantie.. op het kastje standaard 2 jaar. De kans dat het kastje binnen het 2de en het 3de jaar kapot... sja hij bestaat maar zal niet zo grooot zijn he. WD is geen prullemerk, maar wie zegt dat er WD in zit? ik zei alleen dat je zeker weet dat je een goed merk krijgt als je zelf die Maxtor+externe case koopt
Nee, ik wil dus niets van OS op die schijf dan zetten. Gewoon pure opslagcapaciteit die toegankelijk is via het netwerk voor elke pc. HD rechtstreeks verbonden met het acces point, zonder os erop, gewoon films enz. Begrijp je?w0w schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:51:
[...]
Als ik goed begrijp wat je vraagt dan kan dat niet. Een HDD + usb-wifi-pen kan geen operating system laden, en dus ook niet op een netwerk aangesloten worden. Het heeft geen (juiste) processor daarvoor.
[...]
linkje op internet? of van een vriend van je?malinwa schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:31:
warmte is geen probleem volgens de persoon die ze al kunnen kopen heeft in duitsland en ze ontleed heeft ook en het is geen OEM versie ook
godver! belgie.... ik dacht gewoon Nederland.. grrrr
[ Voor 10% gewijzigd door meelmark op 07-03-2005 11:17 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
via bovenstaande link heb ik de persoon gecontacteerd die deze schijf eind december al heeft kunnen kopen in duitsland en hij heeft die ontleed en ik heb hem paar vraagjes gesteld
hij antwoorde van het zeker te doen want ze is zeker aan te raden en ook omdat het omhulsel kunststof is , wordt ze toch niet heel erg warm en het is geen OEM versie
plus er zit western digital in en 3 jaar garantie
Kun je dan een dvd recorder zonder harde schijf eraan hangen en alles op deze harde schijf opnemen of niet of kun je een gewone dvd speler eraan hangen en alles wat er van filmen op deze HD staat via de dvd speler op de tv weergeven ?
Je kunt nu eenmaal niet voor een duppie op de eerste rang zitten...
is nu nie de bedoeling maar ik kon het maar vragen
Wat belangrijker is: welke hd is het nu en wat is de kwaliteit t.o.v. een externe hd van merk zelf of ganse zelfkoop ?
Hey
Ik heb net zo'n externe harde schijf gekocht en dit zijn mijn bevindingen.
Achteraan heb je volgende aansluitingen (van L nr R):
* aansluiting voor USB 1.1/2.0
* aansluiting voor IEEE 1394 (FireWire, iLink, 4-polig)
* aansluiting voor IEEE 1394 (FireWire, iLink) (dit is de grote aansluiting)
en dan uiteraard de aansluiting voor de adapter
Het toestel werkt tot hiertoe zeer goed en stil. De bovenzijde van het toestel is na het kopiëren van verschillende GB's aan data lichtjes verwarmd maar zeker niet (te) heet.
Ik werk slechts zeer zelden met Windows maar mijn Linux-distributie (debian testing) herkende het apparaat meteen. Met:
mount /dev/sda1 /media/exthd
kon ik de schijf mounten en lezen/schrijven
Daarna heb ik de originele partitie verwijderd en vervangen door een reiserfs partitie die de hele schijf in beslag neemt.
Eindconclusie: voorlopig lijkt me dit een zeer goede koop!
beschrijving was van iemand anders
Verwijderd
nice.. dan issie dus redelijk stil en koel..malinwa schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:59:
zou deze moeten zijn
seagate
Het type is ST3250823A
tenminste, dat ben ik gewend van seagate.
edit: http://www.seagate.com/cd...detail/0,1081,628,00.html
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:18 ]
Hij is idd enorm stil, komt redelijk warm, maar alles hier komt wel warm
Nu heb ik wel een vraagje: aangezien er een usb en firewire aansluiting op zit, kan ik die aansluiten via usb op m'n laptop en tegelijk via firewire op m'n desktop pc ? Zal dit werken of zal die dan kapot zijn ?
Verwijderd
Ik heb er eentje gekocht woensdag. Is nu al defect. heeft nauwelijks 10 uur gedraaid. 130 gig data erop. schijf paar keer tussen computers gemoved ( met mooie shutdown door middel van eject hardware ). En nu wordt ze nergens meer gedtecteerd. Noch op USB noch op firewire.
Schij eruit gehaald. Schijf werkt perfect, Data intact. Alleen de Prolific rommel chip die er in zit werk niet meer.
Zoek maar eens op 'prolific 3507 problem'. de haren rijzen je ten berge. corrupte disken , bootsecors en filetables die verloren gaan. grote files (2 a 3 gigabyte files) schrijven : disc corrupt en nog meer van dat leuks.
Morgen gaat ze terug. Kzal wel een maxtor Onetouch II kopen. Daar zit tenminste een Oxford 911 chipset in die wel deugt.
Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken naar zo'n ICY BOX, die met de blauwe verlichting
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Verwijderd
ik heb donderdag ook zo'n externe hdd van aldi gekocht en heb nu een groot probleem.
ik heb verschillende films erop gezet en muziek maar tussenin zaten er veel bestandjes met foutmeldingen dat ik niet kon openen .
ik dacht, wij gaan opnieuw beginnen met ze te formateren en ik deed dat in windows verkenner stond ze als lokaal station (g) dus even op de rechterknop klikken van de muis en formateren .
wat hij dan ook deed maar op het einde na een uur en een kwart kreeg ik de melding dat de schijf
niet geformateert is
maar het rare van de zaak is nu op het ikoontje van de externe klik hij steeds vraagt om te formateren.
en als ik in eigenschappen kijk dan is er geen bestandsysteem meer aanwezig en zijn is er geen enkele giga beschikbaar.
zou dit mijn fout zijn en heb ik iets verkeerd gedaan (met de bijgeleverde cd kan ik ook niets aanvangen).
weet er iemand wat dit zou zijn om me te kunnen helpen .
bedankt op voorhand
wat zie je staan als je ze aansluit en via configuratiescherm - systeembeheer-computerbeheer-opslag-schijfbeheer wat staat er dan bij deze externe
Verwijderd
Eerst en vooral dank voor je reactie.
Wel zoals ik al zei wil hij steeds opnieuw formateren en op het eind krijg ik dan de melding dat de schijf niet geformateerd is (heb al 3 maal geprobeert en steeds hetzelfde.
In schijfbeheer staat :status oké(in orde
:capeciteit 232,88 GB
:percentage 100% vrij
:fouttolerantie Nee
:overhead 0
:indeling partitie
:type standaart
Maar bij bestandsysteem staat er niets (dat zou wel de foet kunnen zijn maar ja wat)en zou het normaal NTFS moeten zijn .
Zou ze nog te repareren zijn denk je??
Groetjes laika2
[ Voor 19% gewijzigd door Cocona op 13-03-2005 19:29 ]
Verwijderd
Ik wil maar zeggen, als je het maar amper gebruikt kan het jaren goed gaan. Als je er belangrijke data opzet ben je toch beter om een merkschijf en bijhorende behuizing te kopen. Ik ken ook iemande die de 160Gb variant al jaren heeft, zonder problemen. Zoals altijd kan je er geluk mee hebben of juist niet.
Dan weet ik wel welk merk ik liever heb en in welke winkel ik hem liever koop...
Laten we lekker link gaan doen...
Verwijderd
Inderdaad, ze houden er bij Aldi een rekening mee dat hd's goedkoper worden, dus evenveel vragen voor een model dat men al maanden terug verkocht, is not done.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:53:
250 gig hd kost bij alternate 100 euro en een usb tray 40 dan heb je voor 140 een mooiere. dat je het maar weet