Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tagan 480-U01 voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb bovenstaande voeding gisteren gekocht aangezien ik niets dan ellende heb gehad met mijn vorige (q-tec, 450).

Maar bij deze is het ook niet al te best; op volstrekt willekeurige momenten (dus niet per se bij belasting oid) klapt ie er ineens uit en reset de pc. Bij de bios krijg ik dan de melding dat het secundaire ide kanaal zijn 80-pins verbinding kwijt is. Maar vervolgens start ie wel gewoon door en functioneert de hdd op het secundaire kanaal ook gewoon.

Ik dacht dat het misschien een soort van informatieve mededeling was van de asus A7N8X-X omtrent de reden dat ie zichzelf heeft ge-reboot. Maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat een mobo "onthoudt" wat er gebeurd is voor een herstart (of loop ik inmiddels achter, en kunnen huidige mobo`s dat wel?).

Daarbij zitten de ide-kabels zo vast als maar zijn kan, net als de voedings-stekkers.

Zou het inderdaad iets met de voeding zijn (dat de hdd dus inderdaad geen stroom meer krijgt, en het mobo denkt dat de ide-verbinding eruit ligt), of is het eerder iets met het moederbord ofzo? Ik neig naar het eerste omdat het begon precies op het moment dat ik die voeding installeerde.

Systeem is overigens:
A7N8X-X (400fsb), Athlon xp 3000, 512 DDR400, 2x hdd, ati radeon pro 128 (Sapphire).

Hoop dat jullie wat meer weten... bedankt alvast.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik denk eerder dat je een IDE kabel heb gemold, of dat het probleem bij de harde schijf zit. Ik denk niet dat het je voeding is. De voeding moet het iig makkelijk trekken. Als je een vraag post over een voeding, zijn voltages soms wel handig?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, hier alsnog de voltages:

+3.3 +5.00 +12.00 -12.00 -5.00
3,36 V 4,87 V 11,92 V -12,45 V -5,22 V
3,36 V 4,89 V 11,86 V -12,39 V -5,20 V
3,38 V 4,89 V 11,86 V -12,39 V -5,20 V

Had ze niet geplaatst, omdat er niet veel bijzonders aan te zien is. Zal eens de hdd en kabels controleren. iig bedankt.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De voltages zien er prima uit, keuring binnen 5% marge.

Ik zou inderdaad eens kijken of je de IDE kabels kan vervangen en of dit helpt

Verwijderd

Als het niet de kabels zijn kun je nog kijken of ie met een andere hd dezelfde problemen geeft.