Toon posts:

B&W Matrix 3 series 2 modificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem met deze speakers, ik heb ze 2e hands gekocht, en de verkoper vertelde mij dat het filter was gemodificeert. Nou vind ik ze eigenlijk niet zo geweldig klinken (niet wat ik ervan verwacht had). Ik heb dus de bodem opengeschroeft (daar zit het filter) en inderdaad er schijnt iets te zijn verwijdert, je zit dat plastic spul nog zitten waar dan of een spoel of een condensator heeft gezeten.
Dus ik wil ze eigenlijk weer in orginele staat terug hebben, hopend dat ze dan wel zo klinken als ik dat verwacht.
Ik heb B&W zelf al gemailed maar die willen niet helpen, omdat ze te oud zijn en filtergegevens zijn geheim. Op internet kan ik ook niks vinden.
Dus hier maar es proberen, misschien dat iemand deze mod nog kent en weet hoe die gedaan is ?
Of een linkje op het internet waar ik eventueel info kan vinden.

Ted

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Begin dan maar eens met een foto van het gemodificeerde filter, daar kunnen we mischien wat mee :

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd

Topicstarter
O.K.

Goeie link, da's volgens mij het orginele filter, ik heb een foto gemmakt van de mijne en er zit nogal wat verschil in. Ik heb de vervangen onderdelen rood gecircelt en de verwijderde blauw.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mijnes01/Filter%20Matrix.JPG

T'zou wel erg gaaf zijn als we erachter kunnen komen hoe hem weer orgineel te krijgen.

Ted

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik zo snel zie is dat de condensators voor betere zijn vervangen; dat zou ik lekker zo laten.

Ook zijn er een paar weerstanden weg waardoor je tweeter minder gedempt is; waarschijnlijk klinkt 'ie nu een scheller. Op de foto zie je de orginele waardes nog van die weerstanden. Eentje is er teruggeplaatst, maar dat is weer een mindere... misschien is dat er een die een "bult" in het middengebied wegwerkt...

Verder missen er nog wat diodes; of die met dat apoc relais te maken hebben durf ik zo 123 niet te zeggen..

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels nog wat gespeurd op het net en nog een foto van het filter gevonden :

http://www.netzwelt.de/lexikon/Frequenzweiche.html (stukje naar beneden scrollen)

Wat ik tot nu toe weet :

De condensatoren : Die ik erin heb zitten wijken licht af van de orginele

Links bovenin : ik heb 8,2 orgineel is 8
rechts boven : ik heb 6,8 orgineel is 6
onder : ik heb 5,6 orgineel is 5,3

Kan ik die laten zitten of scheelt dat toch wel ?

De weerstanden :

Links bovenin : ik heb 1 orgineel is 1
rechts boven : ik heb geen orgineel is 82
onder : ik heb 4,7 orgineel is 4,7

Lijkt mij het best om die gewoon terug te zetten.

En dan nog de diodes, ik heb niet zoveel verstand van electronica en weet niet of je verschillende types diodes hebt (zal wel). Er zijn er drie verwijdert (die zilveren). Misschien kan iemand mij hiermee helpen welke daarin zouden moeten.

Als ik dit alles weet kan ik hem denk ik weer orgineel maken, gaaf man :*)

Ted

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb het maar gewoon gedaan, naar de electronicaboer geweest en de onderdelen gehaald. Ik heb de diodes en de 82 Ohm weerstand teruggeplaatst.
En voila, perfect, hele andere speakers 10 keer beter. Wil wel eens weten welke oen deze mod heeft bedacht.
In ieder geval bedankt voor de hulp (de foto was erg verhelderend).

Ted
Pagina: 1