Hier ben ik ook mee bezig.
Ik heb een oude pentium 1 voeding waarvan ik de 12 volt aftap en 10 ccfl's
Ik dacht stroomverliezen en dat te beperken door de inverters bij de voeding te houden en het hoge voltage via 230v tweeling snoer naar de ccfl's te voeren. (+-9meter)
Helaas bleek dat dit niet werkte, mijn vader zegt dat de inverter de "stroom" hoogverquent maakt waardoor er eigenlijk een soort kortsluiting optreed tussen de 2 aders in het tweeling snoer. Als ik een losse ccfl bij het tweelingsnoer hou dan ligt die zelfs een beetje op!
Ik ga het nu nog een keer proberen maar dan de 12v zo dicht mogelijk bij de ccfl's krijgen en vanuit daar met inverters naar de ccfl's. Hierbij split ik de aders van het tweelingsnoer zodat de stroom niet "overspringt".
De reden dat ik de inverters niet direct aan de ccfl's wil hebben is omdat ze soms niet uit het zicht te plaatsen zijn en een hoge irritant gezoem veroorzaken. Daarom was ik van plan een kastje te maken waaruit het geinverteerde signaal naar de ccfl's door mijn hele kamer gevoert word.
Ik werk trouwens gewoon met kroonsteentjes en losse draadjes (die ik wel gemerkt heb voor het doorknippen zodat ik nog wel weet wat aan wat gezeten heeft) Dus die molexjes kunnen er gewoon af.
Iemand anders die deze problemen heeft en/of een oplossing?
Onder je bed ziet het er trouwens ook strak uit daar ben ik nog mee bezig. (eigenlijk moet ik er nog aan beginnen

) Dan kan je zeggen dat je neon onder je bed hebt.
Nog ff wat anders:
Ik gebruik nu al ccfl's achter mijn 22"dual monitors en dat geeft een machtig effect. Hieronder een plaatje ervan. Het is minder mooi dan in het echt maar dat is altijd moeilijk om te fotograveren. Het plateu loopt recht een beetje schuin zodat een beetje het surround gevoel word gecreeerd.

Er moet nog een hoop gebeuren maar het is een start, ik ga op deze manier mijn hele kamer sfeervol verlichten. In de toekomst denk ik eraan om met een ralais bord een interface met de computer te maken zodat ik hele licht programma's af kan spelen en lichten kan dimmen op commando of op gezette tijden. Op die manier kan ik 's ochtends lekker sfeervol wakker worden en gaan mijn lampen 's avonds vanzelf uit etc. Ook kan je doormiddel van mixen van verschillende kleuren een bepaalde "mood" creeëren.
Offtopic:
Ik denk er ook over om het monitor plateu uit te breiden en een triple monitor setup te maken. 2x22"+1x19" crt (op foto staat 15") en dan later naar 1x 24" widescreen in het midden en 2x 20" tft's een weerszeiden. Op die manier heb je de ultime surround ervaring en niet meer de onscherpte van crt's waar ik mij een beetje aan stoor.
Ik denk er ook over om een soord behuizing op dit plateu te maken er 3 surround grote speakers op kunnen liggen bovenop de 3 monitoren.
[
Voor 14% gewijzigd door
Lennart_1337 op 05-04-2005 22:56
]