Creative een k***** merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:30

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb dit weekend een sounblaster live 5.1 geinstalleerd in mijn p.c.'tje. Top dingetje hoor want het geluid is 100 keer beter dan mijn onboard sound. Nu heb ik alleen het volgende probleem, mijn DVD speler(ook creative) doet het nu niet meer. Als ik een cd in de lade leg en hem erin doe gaat hij lezen om vervolgens erachter te komen dat hij hem toch liever meteen weer uitspuugt.

Mijn plextor heeft hier geen last van. Wat ook opviel was dat w2k pro zei dat hij geen aspi drivers had en het vervolgens ook maar even niet deed dan. Win 98 zegt dit echter niet en zegt dat het apparaat correct werkt. Is dit een hardware probleem of een driver probleem. Is creative echt zo slim om hun eigen spullen niet compatible met elkaar te maken?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:58

Snuffel

Vroem!

Een ding is zeker: het uitspugen van je CD heeft verder niets te maken met je 5.1 kaart.

Onder W2K zou het een driver probleem kunnen zijn, probeer eens op de creative site te zoeken naar eventuele updates.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Flexx
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

mijn Creative 48Xmx cd-romplayer is na nog geen 6 maanden al dood.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Dus, wat ik al dacht, de dvd speler is niet helemaal goed. Is dit wat jullie ook denken?

Ik ben helaas het bonnetje kwijt dus ook mijn garantiebewijs (ik heb hem nog geen 2 maanden).
Als er toch nog iemand komt met een oplossing in de software zou ik dus zeer gelukkig zijn

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Even over het tweede gedeelte. Dat Win2000 geen aspi drivers heeft klopt wel. Je kan ze wel zelf downloaden en installer. Je zal eerst een oude versie moeten downloaden en daarna de nieuwste van de adaptec site. Dit is namelijk alleen een update en zal niet installeren als er niet al een versie aanwezig is.

Wat betreft het eerste probleem. Het lijkt me heel erg sterk dat je door het installeren van een geluidskaart geen cd's of dvd's meer kan lezen. Misschien een irq probleem?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Als je naar Creative Nederland belt, en vertelt dat je een defekt produkt hebt van nog geen maand oud, maar de bon kwijt bent dan kun je het opsturen en krijg je zo een nieuwe. Ik had binnen 4 dagen een nieuwe Live 1024 :P

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Hij is dus +/- 2 maanden oud maar het model is nog geen jaar oud, heeft iemand het nummer van creative Nederland?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

erik wie/wat is chi?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Chi is de kracht van de aarde (beetje spiritueel misschien maar dat heeft met mijn sport te maken).

Verder heb ik Creative net gebeld en het is een bekend probleem. Het schijnt zo te zijn dat als je de dxr3 kaart al geinstallerd (ja ik heb een dxr3) en dan de live 5.1 dat je problemen krijgt maar als je de volgorde van installeren omdraait schijnt hij het weer normaal te moeten doen dus dat ga ik vanavond even proberen als ik thuis kom.

Verwijderd

chi/sui/ka/fu 8-)
gewoon dus ff naar Creative bellen.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Kijk jij snapt hem. Maar je vergat Ku (leegte).

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32
heb je al geprobeerd om de geluidskaart eruit te halen en te kijken of je dvd het dan doet?

als ie het dan wel doet, dan weetje dat er een conflict is...

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Inmiddels alles geprobeerd maar de drive is zelf toch echt kaput!!

Gelukkig heb ik alsnog de bon gevonden en ga ik hem morgen omruilen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

Ik vind creative een goed merk eigenlijk, gewoon het betere standaard spul vind ik.

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:48
Op maandag 08 januari 2001 10:43 schreef Flexx het volgende:
mijn Creative 48Xmx cd-romplayer is na nog geen 6 maanden al dood.
Hum, de mijne (52x) niet langer dan 2 maanden! :(

Verwijderd

Ik ken 2 mensen die de 52x van Creative hadden, en idd. van beide hoor ik niks anders dan klachten.

Aopen heb ik daarentegen nog nooit problemen mee gehad! :)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

'T is maar hoe je het bekijkt. De AOpen 40x spelers van vorig jaar kwamen zowat harder terug als ze verkocht werden.

Creative maakt geen eigen spullen (behalve geluidskaarten), het allemaal rebranded spul. Mijn Encore 5x doet het nog prima, en dat is een Toshiba drive.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Ik heb in het verleden een aantal Creative geluidskaarten gehad (de laatste was een Live 1024). Ooit heb ik een engelstalig LiveWare 3.0 cd'tje bij creative besteld. Die sukkels sturen mij er vijf op en laten me ook vijf stuks betalen. Ik pikte dat natuurlijk niet en heb contact opgenomen.. "Ja, stuur de andere 4 maar terug en dan krijg je het geld terug", nooit meer iets van gehoord dus, zelfs niet na herhaaldelijk bellen. Tsja, nooit meer creative dus, afzetters :(
Pagina: 1