[PostGreSQL] uitlezen met JAVA of PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb het volgende idee. Ik ga een aantal elementen monitoren de resultaten hiervan zet ik in een DB. Denk dan aan poorten die down gaan en weer opkomen belasting etc. In ieder geval dat soort dingen. Die database krijg ik wel gevuld.
Nu wil ik graag alle alarmen die verdwijnen (poort gaat down en komt weer op,CPU > 80 % en weer lager)of ontstaan in een webapplicatie laten zien en on. Kortom iets moet lullen met de DB. Nu zat ik aan 2 opties te denken na het een en ander gezocht te hebben hier
PHP
voordelen
enigzins ervaring mee
nadeel
ieder venster maakt een aparte connectie aan denk ik naar de DB.
JAVA
voordeel
een connectie naar de DB. denk ik
nadeel.
De ballen verstand van maar staat al lang op lijstje van wil ik graag leren

Het een en ander heeft geen haast dus tijd is geen issue wil het graag als leerding oppakken.
Kortom advies graag.

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 03-03-2005 19:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Welk advies zou je willen hebben? In beide talen is wat je wilt goed te maken.
De voor en nadelen die je opnoemt gaan nergens over. Hoe PHP en Java met database connecties omgaan, daar zit echt niet zoveel verschil tussen.

Als je java wilt gaan leren, go for it. Ook in java is wat je wilt goed te maken. Als het dan niet lukt kan je altijd weer terugvallen op PHP.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je je goed moet realiseren wat je belangrijk vindt: moet je applicatie gewoon af, of wil je er een nieuwe taal bij leren, of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
nieuwe taal leren is voor mij het belangrijkste. Mijn voornaamste probleem is, buiten het programmeren, hoe weet de applicatie dat er een update is en die hij moet laten zien. Om de minuut verversen lijkt me onwenselijk. Er moet er een trigger worden gegeven van nieuwe entry in de DB ga hem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

BierPul

2 koffie graag

Ik zie het probleem niet zo met een timestamp en een crontabje is dat dat makkelijk op te lossen :)

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ander punt is, wil je het browser-based? Zo nee, blijft (volgens mij) alleen java over, aangezien je hier ook stand alone grafische applicaties mee kan maken. Wil je het browser-based, dan kan het allebei (PHP of JSP/Servlets).

Wil je toch een stand alone grafische applicaties, maar 1 die ook remote kan draaien, zul je je waarschijnlijk moeten gaan verdiepen in een techniek, die communicatie tussen twee (java) applicaties mogelijk maakt, zoals Webservices.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1