Het probleem:
Samba draait op de server en luistert via 10.0.0.1 naar requests.
Mijn windows XP prof SP2 doos draait met 10.0.0.3 en wil graag data naar de server pompen.
Ik zie de Samba Server staan in het lijstje van beschikbare computers in mijn netwerkomgeving.
De windows firewallv van SP2 is alleen ingeschakeld op de internet netwerkkaart en niet op de 10.0.0.1 netwerkkaart. To be on the safe side heb ik het vinkje aangevinkt bij File and Printer sharing zodat de poorten 137 138 139 445 open staan.
Geen resultaat.
Toen heb ik de Worm Protectie van Norton Antivirus 2005 maar uitgezet. Geen resultaat.
Heb de debug level van Samba op 2 gezet en gekeken of er iets gebeurde in de log bestanden
als ik op de Samba naam in netwerkomgeving klikte.
Noppez.
Blijven er 2 opties over (denk ik)
1) windows blijft de boel blokkeren
2) bepaalde firewall dingen van linux blokkeren de boel.
Echter, waar moet ik het zoeken als ik beide opties bijlangs wil gaan?
Samba draait op de server en luistert via 10.0.0.1 naar requests.
Mijn windows XP prof SP2 doos draait met 10.0.0.3 en wil graag data naar de server pompen.
Ik zie de Samba Server staan in het lijstje van beschikbare computers in mijn netwerkomgeving.
De windows firewallv van SP2 is alleen ingeschakeld op de internet netwerkkaart en niet op de 10.0.0.1 netwerkkaart. To be on the safe side heb ik het vinkje aangevinkt bij File and Printer sharing zodat de poorten 137 138 139 445 open staan.
Geen resultaat.
Toen heb ik de Worm Protectie van Norton Antivirus 2005 maar uitgezet. Geen resultaat.
Heb de debug level van Samba op 2 gezet en gekeken of er iets gebeurde in de log bestanden
als ik op de Samba naam in netwerkomgeving klikte.
Noppez.
Blijven er 2 opties over (denk ik)
1) windows blijft de boel blokkeren
2) bepaalde firewall dingen van linux blokkeren de boel.
Echter, waar moet ik het zoeken als ik beide opties bijlangs wil gaan?