Toon posts:

[WLAN] Opeens slechte tot geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al heb aangegeven in de topictitel, heb ik sinds vanmiddag opeens een verschrikkelijk slechte WLAN verbinding. De ochtend daarvoor ging alles prima, met volle snelheid.

Het precieze probleem is dat de verbinding ongelofelijk traag/zwak is, en regelmatig uitvalt. Bij online games heb ik een ping van 3000, 1 mb downloaden gaat 20 minuten duren, aanmelden bij MSN messenger duurt ongelofelijk lang of lukt niet, en in het accespoint komen kan ook erg lang duren. Ik heb een LevelOne WNC-0301 11g Wireless PCI Card in de computer zitten, waarmee ik een verbinding maak naar het accespoint (het accespoint is een router + modem in 1). Op een andere plek in het huis staat nog een PC, met precies dezelfde kaart erin, en die werkt zonder problemen.

Dit zijn de resultaten van een ping naar het accespoint.

Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=15ms TTL=255

Ping statistics for 192.168.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 15ms, Average = 3ms

De snelheid die ik op het internet heb lijkt heel erg te schommelen, als ik mijn verbinding bekijk dan is die het ene moment 2 mb/s, het andere moment 18 mb/s en soms hoger.

Mijn OS is Windows2000.

Het enige wat ik in de afgelopen 2 dagen heb geinstalled is Emule en nog een p2p programma, en dat ik die heb gedraait terwijl ik DMZ aan had staan (stom, ik weet het). Maar anders bleef 'ie zeiken over low id.
DMZ heb ik gelijk uitgeschakeld toen het probleem begon, maar dat maakte geen verschil.

Dit is wat ik zelf heb geprobeerd:
-Drivers opnieuw installeren.
-De antenne vervangen door de andere waarvan ik zeker weet dat die werkt. (Van de andere PC)
-De kaart vervangen door de andere waarvan ik zeker weet dat die werkt. (Van de andere PC)
-Een scan op spyware.
-Een virusscan.
-Beide p2p programmas geuninstalled.

Niets van dit alles lijkt geholpen te hebben, dus ik ben ten einde raad. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen... Alvast bedankt.

Verwijderd

Misschien heb je opties bij Power Managment (bijv Transmit Power)?