Goedenavond,
Ik ben aan het begin van deze week begonnen met het configureren van Windows 2003 standaard server. De bedoeling is dat er 4 Counter-Strike server’s van 3x16 en 1x 11 op komen te draaien. Deze server zal na installatie geplaatst worden op een 100Mbit verbinding.
Ik heb zelf een server draaien onder linux, aangezien de binaries voor Windows voor minder cpu load schijnen te zorgen en ik niet de enigste ben die de bak moet gaan beheren zal deze dus onder win2k3 komen te draaien. Voor de zekerheid nog even een tutorial ernaast gehouden, de stappen die ik heb doorlopen:
Daarna heb ik de servers als service laten starten via FireDeamon, dit een paar keer getest, werkte ook uitstekend. Na de volgende reboot waarnaar ik eigenlijk niets heb veranderd kwamen mijn problemen.
De feiten op een rij:
Gegevens van de server, lijkt me geen nuttige info maargoed:
AMD 2400+
2x 512MB pc3200
1x80GB maxtor 7200rpm
1x 3com 905B-TX
simpel vga kaartje
Hopelijk hebben jullie wat zinnige ideeën, de mijne zijn in ieder geval op
-edit-
Plaatje toegevoegd
Ik ben aan het begin van deze week begonnen met het configureren van Windows 2003 standaard server. De bedoeling is dat er 4 Counter-Strike server’s van 3x16 en 1x 11 op komen te draaien. Deze server zal na installatie geplaatst worden op een 100Mbit verbinding.
Ik heb zelf een server draaien onder linux, aangezien de binaries voor Windows voor minder cpu load schijnen te zorgen en ik niet de enigste ben die de bak moet gaan beheren zal deze dus onder win2k3 komen te draaien. Voor de zekerheid nog even een tutorial ernaast gehouden, de stappen die ik heb doorlopen:
- HLDSv1220.exe uitgepakt in d:\HLServer1
- Account aangemaakt (HldsUpdateTool.exe -command create -username <user1> -email <mail1> -password <pass1> -question * -answer *)
- CS geupdate (HldsUpdateTool.exe -update cstrike d:\HLServer1 <user1> <pass1> [Y])
- Nadat CS up to date was de server gestart in console (hlds.exe -console -game cstrike +port 27015 +maxplayers 16)
Daarna heb ik de servers als service laten starten via FireDeamon, dit een paar keer getest, werkte ook uitstekend. Na de volgende reboot waarnaar ik eigenlijk niets heb veranderd kwamen mijn problemen.
De feiten op een rij:
- De start procedure verloopt goed, ik krijg gewoon de console te zien met de standaard gegevens (steam auth server, Sec. module from speakeasy en server.cfg word vervolgens uitgevoerd)
- De server reageert op rcon commando's.
- De server (hlstats) ontvangt keurig de gegevens van de server
- De server verschijnt niet in mijn LAN list (HLSW & Steam server browser)
- Na het handmatig toevoegen van de server verschijnt deze alszijnde offline/timeout
- Ik benaderd de server via intern netwerk, firewall op de client/server is niet aanwezig
- netstat -a op de server geeft 4 servers aan die op de juiste poorten luisteren
- Wanneer ik de server niet met -console start maar gewoon in de GUI werkt hij wel
Gegevens van de server, lijkt me geen nuttige info maargoed:
AMD 2400+
2x 512MB pc3200
1x80GB maxtor 7200rpm
1x 3com 905B-TX
simpel vga kaartje
Hopelijk hebben jullie wat zinnige ideeën, de mijne zijn in ieder geval op
-edit-
Plaatje toegevoegd
[ Voor 5% gewijzigd door sPENKMAN op 03-03-2005 19:01 ]
Eve char: Warock <TEST>