[XP] Programma blijvend als administrator starten*

Pagina: 1
Acties:

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Even een vraagje, hoop dat er iemand ervaring mee heeft.

Het probleem is alsvolgt, het programma Winstar2002 ( Software voor UPS ) werkt "prima" onder Admin rechten, als dit zelfde programma gestart wordt in een account met beperkte rechten crached het programma.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?

Heb met SRVANY al geprobeerd een service aan te maken en deze als Admin te starten maar helaas kom ik niet verder dan de volgende foutmelding: Kan de xp-service op lokale computer niet starten. "Fout 1053: de service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Wie kan mij helpen ?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

mvdb1982 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:42:
Even een vraagje, hoop dat er iemand ervaring mee heeft.

Het probleem is alsvolgt, het programma Winstar2002 ( Software voor UPS ) werkt "prima" onder Admin rechten, als dit zelfde programma gestart wordt in een account met beperkte rechten crached het programma.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?

Heb met SRVANY al geprobeerd een service aan te maken en deze als Admin te starten maar helaas kom ik niet verder dan de volgende foutmelding: Kan de xp-service op lokale computer niet starten. "Fout 1053: de service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Wie kan mij helpen ?
In je verhaal mis ik de OS, in XP kun je toch als meerdere gebruikers ingelogd zijn?
Da draai je die app als gebruiker1, en jij gaat verder als gebruiker 2.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• mvdb1982
Sorry, wordt Windows XP Pro gebruikt, maar hoe bedoel je met meerdere gebruikers ingelogd zijn?
Da draai je die app als gebruiker1, en jij gaat verder als gebruiker 2.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:16

McMiGHtY

- burp -

Runas?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met bijvoorbeeld runaspro kan je een kant-en-klare snelkoppeling bakken welke ook de username en password onthoudt.

Verder ook al eens met reg- en filemon of iets dergelijks gekeken of er misschien een manier is dit programma toch als niet-admin te draaien?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mvdb1982
sanfranjake schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:35:
Met bijvoorbeeld runaspro kan je een kant-en-klare snelkoppeling bakken welke ook de username en password onthoudt.

Verder ook al eens met reg- en filemon of iets dergelijks gekeken of er misschien een manier is dit programma toch als niet-admin te draaien?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel conform Windows Operating Systems - Policy :)
Met RUNAS ben ik echt een leek, het mooiste is dat als er een snelkoppeling gemaakt kan worden dat het programma met admin rechten opgestart wordt. Deze dan ff simpel in het menu opstarten plakken en klaar...

Maar is er een ander programma ( liefst freeware ) die dit ook kan ?

• mvdb1982
Ben er al uit,

Snelkoppeling gemaakt met onderstaande opdracht:
runas.exe /user:piet /savecred c:\xp\xp.exe

Met /savecred wordt het wachtwoord voor gebruiker piet eenmalig gevraagd en zal vervolgens worden opgeslagen. Deze snelkoppeling in het menu opstarten geplaatst en het werkt !

Thnx voor jullie reacties :-)
Pagina: 1