Toon posts:

[Wireless] - Slechte tot geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik een laptop met Centrino processor, dus met Wifi toegang. Ik heb toen een Sweex Wifi router gekocht, maar het bereik was allerbelabberst (max. 3 meter). Ik dacht dat het aan de notebook lag. Ik ben dus terug gegaan naar de winkel, er is een nieuwe PCI kaart ingezet, maar dit mocht niet baten.

Ik heb daarom de router omgewisseld voor een Linksys wifi router. Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik heb al tig topics hier op GoT over gelezen, maar ik ben na uren en uren prutsen nog steeds niet tot een oplossing gekomen. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Wireless Zero Config staat uit. Dit heeft ervoor gezorgd dat Intel PROSet/Wireless niet meer werkt, maar de standaard Windows verbinding nog wel. Geen oplossing voor het probleem.
- Instelling in de router op 802.11g gezet (dus niet meer mixed).
- Kanaal veranderd (van 1 t/m 13, stuk of 5 geprobeerd).
- DHCP-server in de router uitgezet.
- Lopen prutsen met de antenne
- Beveiliging aan en uit.
- MAC-adres control aan en uit.

Momenteel staat WZC weer op automatisch. Ik heb nu op ong. 7 meter afstand en tussen 1 muur heel soms even bereik. Als ik naast de router ga zitten, heb ik eerst uitstekend bereik op 54MBPS, even later daalt het naar +- 28MBPS. Dat is toch ook vaag? Ik zit er dan 2 meter naast ong.

Ik draai Windows XP Professional, zonder SP's. Ik heb geen andere Wifi apparaten kunnen proberen, maar al wel 2 verschillende routers dus.

Ik ben echt ten einde raad, wat doe ik nu fout?? Er zijn geen andere WiFi apparaten ingelogd, aan de logs te zien. Wat kan ik nog meer veranderen, waardoor het misschien zou gaan werken?? Een SP installeren? Ik neem aan dat dat niet de oplossing is... Een nieuw PCMCIA-kaartje kopen? Kost weer geld en daar heb ik niet echt zin in...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 18:21 ]

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:19:
Ik dacht dat het aan de notebook lag. Ik ben dus terug gegaan naar de winkel, er is een nieuwe PCI kaart ingezet, maar dit mocht niet baten.
Kun je dit wat specificeren? Heb je ingebouwd wifi of een losse kaart?

ja, graag!

Verwijderd

Topicstarter
PJK schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:27:
[...]

Kun je dit wat specificeren? Heb je ingebouwd wifi of een losse kaart?
Het was een klein, vierkant PCI-kaartje van Intel. Deze: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG

Nu staat er dus een icoontje rechtsonderin dat er geen draadloze verbinding is. Als ik daarop dubbelklik, zou je normaal een lijstje krijgen met beschikbaar netwerken. Ik krijg dus geen netwerken te zien, maar het knopje Geavanceerd is ook niet klikbaar... Ook als ik verbinding heb niet :? Ik weet niet of het relevant is, maar goed.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Centrino, dus waarschijnlijk een miniPCI-kaartje. Antenne wel aangesloten op het miniPCI-kaartje?
En wat voor laptop is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:32:
Centrino, dus waarschijnlijk een miniPCI-kaartje. Antenne wel aangesloten op het miniPCI-kaartje?
En wat voor laptop is het eigenlijk?
Ja idd, een miniPCI-kaartje. Antenne is ook goed aangesloten, dat heb ik nog gecheckt en de medewerker ook. Het is een Alpha 2500: [rml][ Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 2[/rml]

Verwijderd

sorry maar bij een Centrino zit ie toch in de pc? Dan heb je toch geen pci kaart nodig? Ik denk dat het aan je router ligt hoor. Ik verkoop zelf ook die dingen en als ik er in de winkel testen of bij mensen thuis installeer heb ik echt overal bereik. Sweex is zowieso en @#$@*&merk voor routers, had erzelf ook eentje maar dat was inderdaad hetzelfde probleem met dat bereik. Toen heb ik een Sitecom gekocht en nou doet ie het perfect! Ik denk dat je beter de router kan inruilen voor een goede dan je wireless kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:47:
sorry maar bij een Centrino zit ie toch in de pc? Dan heb je toch geen pci kaart nodig? Ik denk dat het aan je router ligt hoor. Ik verkoop zelf ook die dingen en als ik er in de winkel testen of bij mensen thuis installeer heb ik echt overal bereik. Sweex is zowieso en @#$@*&merk voor routers, had erzelf ook eentje maar dat was inderdaad hetzelfde probleem met dat bereik. Toen heb ik een Sitecom gekocht en nou doet ie het perfect! Ik denk dat je beter de router kan inruilen voor een goede dan je wireless kaart.
Ik dacht dat ik ook gewoon in mijn laptop zat, maar er zat wel een los kaartje in die de winkelier heeft vervangen.

Ik heb de Sweex dus vandaag al terug gebracht en vervangen voor een Linksys... Precies hetzelfde probleem. Linksys lijkt me wel iets beter!

Een ieder bedankt voor de snelle reacties :) Nu het probleem nog opgelost zien te krijgen B).

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Je hebt geen andere WIFI-apparaat waarmee je kunt testen? Laptop van de buren/vriend/oom?

Dan kun je uitsluiten of het aan de router of laptop ligt.

Verwijderd

Dat je niet op geavanceerd kunt klikken bij het 'beschikbare netwerken'-venstertje komt doordat je Wireless Zero Configuration uit hebt staan (dit is de aansturing voor 802.11 die windows gebruikt, en zo heeft ieder programma zijn 'service'). Ik raad aan Wireless Zero Configuration gewoon even aan te zetten, Proset even uit te schakelen en kijk dan eens of er netwerken beschikbaar komen.

Bij een Centrino zit er wel degelijk een mini-pci-kaartje voor WLAN in, wat die Centrino dan ingebouwd heeft weet ik ook niet precies maar volgensmij gewoon speciale ondersteuning of zo. Weet bovendien niet bij wat voor zaak je het hebt laten vervangen, maar zijn de 2 draden wel aangesloten (van de antenne dus) :P.

edit:
overigens raadt ik je wel aan Proset te gebruiken, maar om te testen nu even niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 19:11 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik raad je wel aan om te updaten naar SP2 en eventueel sp1...als je een XP versie gebruikt zonder SP's heb je een OS uit 2001....

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:01:
Je hebt geen andere WIFI-apparaat waarmee je kunt testen? Laptop van de buren/vriend/oom?

Dan kun je uitsluiten of het aan de router of laptop ligt.
Nope, ik ken niemand in de buurt met een WIFI-apparaat. Ik heb ook niet echt goed contact met de buren, dus dat wordt hem ook niet helaas.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Heeft intel geen eigen software die de wireless zooi instelt?
US Robotics en linksys hebben beide een eigen tooltje zodat je die Zero config van XP niet hoeft te gebruiken.

was het trouwens niet zo dat g een betere snelheid had maar slechter bereik, en b vice versa?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:10:
Dat je niet op geavanceerd kunt klikken bij het 'beschikbare netwerken'-venstertje komt doordat je Wireless Zero Configuration uit hebt staan (dit is de aansturing voor 802.11 die windows gebruikt, en zo heeft ieder programma zijn 'service'). Ik raad aan Wireless Zero Configuration gewoon even aan te zetten, Proset even uit te schakelen en kijk dan eens of er netwerken beschikbaar komen.

Bij een Centrino zit er wel degelijk een mini-pci-kaartje voor WLAN in, wat die Centrino dan ingebouwd heeft weet ik ook niet precies maar volgensmij gewoon speciale ondersteuning of zo. Weet bovendien niet bij wat voor zaak je het hebt laten vervangen, maar zijn de 2 draden wel aangesloten (van de antenne dus) :P.

edit:
overigens raadt ik je wel aan Proset te gebruiken, maar om te testen nu even niet ;)
Ook als WZC aan staat, kan ik er niet op klikken... Ik heb ook al zonder ProSet geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb dus volgens mij alles al geprobeerd toch?? Ik neem zondag de router even mee naar mijn ouders, misschien dat het aan de omgeving hier ligt of zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:14:
[...]

Ook als WZC aan staat, kan ik er niet op klikken... Ik heb ook al zonder ProSet geprobeerd, zonder resultaat.
Dat is wel heel vreemd. Heb je de drivers wel goed geinstalleerd (staat je WLAN keurig in apparaatbeheer?).

Verwijderd

]-[Skinlab]-[ schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:13:
Ik raad je wel aan om te updaten naar SP2 en eventueel sp1...als je een XP versie gebruikt zonder SP's heb je een OS uit 2001....
Dit is inderdaad zo, in SP2 is de wireless functie heel erg uitgebreid. Toen ik het zelf installeerde zag ik ineens 3 netwerken meer! Ook krijg je er in je control panel een menutje bij voor wirless network config. Die moet je ook maar is draaien en maybe dat dat dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:23:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Heb je de drivers wel goed geinstalleerd (staat je WLAN keurig in apparaatbeheer?).
Staat keurig in apparaatbeheer... Vreemd he?

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:14:
Heeft intel geen eigen software die de wireless zooi instelt?
US Robotics en linksys hebben beide een eigen tooltje zodat je die Zero config van XP niet hoeft te gebruiken.

was het trouwens niet zo dat g een betere snelheid had maar slechter bereik, en b vice versa?
Intel heeft Intel ProSet Wireless, werkt op zich wel aardig. Werkt die van Linksys beter???

Verwijderd

Ik heb ook een sweex router en had ook problemen met m'n laptop en wifi.
Heb toen de HP drivers weer eropgezet (gemodde intel 8.x driver) en is een stuk stabieler geworden dan met de drivers van intel 9.x. Heb wel gezegt dat de wifi kaart m'n bat. mag misbruiken. Maar ik merk regelmatig dat ik 54 Mbps niet haal en op 36 Mbps sta te knipperen :( . (woon in een groot pand met veel staal) Streamen van mp3 en films gaat voor mij best zat. Als ik moet copieren leg ik hem p z'n dock (gigabit). Dus probeer de power management setting uit te zetten en of op high.(als je die hebt).

• sarcast
linksys software kwam nogal brak over. zo brak dat ik van het weekend het linksys kaartje voor een US Robotics ga omruilen. Software daarvan werkt wel ok. (ook brak.. maar minder brak)

en het is helemaal niet gek dat je niks ziet in dat schermpje om wireless in te stellen als je Wireless Zero Configuration uit hebt staan. (probeer eens te restarten als je het net weer aan hebt gezet)

je kan trouwens ook een berg instellen als je bij netwerk instellingen kijkt van je wifi kaartje, en dan de kaart zelf configureren.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:31

franssie

Save the albatross

klinkt als wat ik bij de installatie bij mijn ouders ook had, na 3 meter alle bereik weg. Nooi tachter kunnen komen waarom maar toen ik het AP een etage hoger neertzette en 5 meter opzij was alles ok. Slechte aardstralen ben ik bang.
Heb je al geprobeerd je AP met UTP kabel aan de andere kant van de kamer te zetten oid?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:57:
klinkt als wat ik bij de installatie bij mijn ouders ook had, na 3 meter alle bereik weg. Nooi tachter kunnen komen waarom maar toen ik het AP een etage hoger neertzette en 5 meter opzij was alles ok. Slechte aardstralen ben ik bang.
Heb je al geprobeerd je AP met UTP kabel aan de andere kant van de kamer te zetten oid?
Ik heb de router op mijn kamer gezet en vervolgens ben ik in de andere kamer gaan zitten... En nee hoor, geen bereik. Nu even SP2 downloaden, misschien dat dat het is.

Ik heb maar 1 etage, ik woon 2 hoog.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 23:01

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

installeer zowiezo SP2 en zit windows wireless config aan.. (automatisch)

installeer de nieuwste chipset drivers en natuurlijk ook de nieuwste drivers van je wifi kaart..

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:43:
linksys software kwam nogal brak over. zo brak dat ik van het weekend het linksys kaartje voor een US Robotics ga omruilen. Software daarvan werkt wel ok. (ook brak.. maar minder brak)

en het is helemaal niet gek dat je niks ziet in dat schermpje om wireless in te stellen als je Wireless Zero Configuration uit hebt staan. (probeer eens te restarten als je het net weer aan hebt gezet)

je kan trouwens ook een berg instellen als je bij netwerk instellingen kijkt van je wifi kaartje, en dan de kaart zelf configureren.
Als ik het uit heb staan, vind ik het niet gek. Maar het staat nu aan (op automatisch, zoals het ook stond) en ik kan niets instellen...

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:03:
[...]

Ik heb de router op mijn kamer gezet en vervolgens ben ik in de andere kamer gaan zitten... En nee hoor, geen bereik. Nu even SP2 downloaden, misschien dat dat het is.

Ik heb maar 1 etage, ik woon 2 hoog.
OK, andere etage is zo 123 geen optie dus, maar heb je nu wel of niet je AP verplaatst? mischien stoort ie op de deurbel of weet ik veel. kan je andere signalen ontvangen met netstumbler ?
Geeft ie veel ruis?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

je zei dat je verschillende kanalen hebt geprobeerd, check even dat die op beide kaarten of router HETZELFDE zijn, anders kun je testen zoveel je wilt maar dan krijg je nooit geen verbinding..

voor de rest ik ben benieuwd naar de oplossing..

Ben zelf ook al aardig bezig geweest met draadloos netwerk(geheel linksys) werkt op zich prima..

• sarcast
heeft niet veel met SP2 te maken. Misschien dat je het makkelijker kan instellen daarmee, maar ik heb alleen SP1 en alles werkt.

probeer eens de kaart opnieuw te installeren?

je zegt trouwens dat je niet kan verbinden, kan je het AP wel zien?

probeer netstumbler eens, dat is software dat je omgeving scanned voor actieve AP's.
(wel opletten dat je niet verbind met de AP van een eventuele buurman :+ )

[ Voor 40% gewijzigd door sarcast op 03-03-2005 20:18 ]

Verwijderd

sarcast schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:17:
heeft niet veel met SP2 te maken. Misschien dat je het makkelijker kan instellen daarmee, maar ik heb alleen SP1 en alles werkt.

Ik heb met nog 2 computers idd ook alleen sp1. en dat is genoeg hoor

edit:typo

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:12:
[...]

OK, andere etage is zo 123 geen optie dus, maar heb je nu wel of niet je AP verplaatst? mischien stoort ie op de deurbel of weet ik veel. kan je andere signalen ontvangen met netstumbler ?
Geeft ie veel ruis?
Ik heb dus de AP verplaatst ja, maar dat was geen oplossing voor het probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:13:
je zei dat je verschillende kanalen hebt geprobeerd, check even dat die op beide kaarten of router HETZELFDE zijn, anders kun je testen zoveel je wilt maar dan krijg je nooit geen verbinding..

voor de rest ik ben benieuwd naar de oplossing..

Ben zelf ook al aardig bezig geweest met draadloos netwerk(geheel linksys) werkt op zich prima..
Waar zie je me voor aan :). Ik heb het op de kaart en op de router aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:17:

je zegt trouwens dat je niet kan verbinden, kan je het AP wel zien?

probeer netstumbler eens, dat is software dat je omgeving scanned voor actieve AP's.
(wel opletten dat je niet verbind met de AP van een eventuele buurman :+ )
Hoe bedoel je of ik het AP wel kan zien?? Ik heb helemaal geen verbinding...

/Edit: Netstumbler heeft na een minuut oid nog steeds geen AP's gevonden...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 20:33 ]

• sarcast
hm, wifi kaart eens opnieuw installen dan.

Verwijderd

Topicstarter
..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:48:
hm, wifi kaart eens opnieuw installen dan.
Dat was ik nog vergeten te zeggen, dat heb ik ook al meerdere keren gedaan... Ik heb de nieuwste drivers van de Intelsite gehaald.

• franssie

franssie

Save the albatross

lost here. enige wat ik kan bedenken is brakke antenne op of je AP of je notebook.
probeer eens met netstumbler aan je laptop eens uit te laten in de buurt, als je dan niets oppakt zit het in je laptop denk ik: Misschien kan je ergens een wifi PCMIA kaartje lenen (of kopen met de optie 'm terug te brengen bij de winkel waar je je lap kocht) om te kijken of het dan wel werkt?

Je AP testen is wat lastiger zonder 2e laptop ...

maar ergens raak je veel signaal kwijt, misschien het hele zootje meenemen naar een andere lokatie maar ik ben bang voor een raar kabeltje/antenne ... de rest werkt namelijk prima (gezien je binnen een meter wel connectie hebt)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 03-03-2005 22:33 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 12:34
kun je niet toevallig de sterkte van t signaal ergens instellen. k zit ook op wifi hier en bij apparaatbeheer kan ik de transmit power op 100%, 50%, 25% en 12.5% zetten. staat die bij jou misschein niet op 100%.

Deze zelfde instelling heft de router ook, kijk daar ook eens of die niet lager staat dan 100%

en je antenne btj anders richten wil ook wel eens helpen, en eventuele audiokabels ed voor de antenne weghalen, dat stoort ook behoorlijk

[ Voor 19% gewijzigd door DP Kunst op 03-03-2005 22:44 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:55
Het mini-pci kaartje heeft twee aansluitingen voor de antenne een MAIN en een AUX:
Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/13/13685/filename_3.jpg
probeer eens de antenne op de andere aan te sluiten, dus als ie op MAIN zit op AUX en als ie op AUX zit op MAIN zetten, bij mij was het bereik een stuk groter het was wel een ander kaartje maar het probleem was helemaal opgeslost :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de laatste 3 tips, ik ga hier morgen naar kijken! Super dat jullie mij willen helpen _/-\o_. Ik neem denk ik van het weekend de router even mee naar mijn ouders en ga volgende week een keer weer naar school om daar het WiFi netwerk even uit te testen B).

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de verzendenergie van de netwerkkaart op het hoogste gezet, dit leverde volgens mij weinig op. Ik heb iets raars ontdekt. Het AP heb ik op de TV gezet i.p.v. er naast. Op mijn bed (in de kamer ernaast) heb ik dan redelijk bereik (op ongeveer 3 a 4 meter). Ga ik dan achter mijn bureau zitten, dan valt het bereik weg! Er komt dan een muur extra en een TV-/stereoinstallatie tussen.

Dit lijkt me toch heel apart... Ik neem aan dat dit het probleem niet kan zijn?? Anders heb je toch niets aan een draadloos netwerk.

Ik heb de antenne ook aangesloten op AUX, zonder resultaat.

Op de router kan ik trouwens de verzendenergie niet instellen...

/Edit: Rechtsonderin staan er dus 2 icoontjes, 1 met 2 computertjes en 1 met het Intel Pro Wireless. In het begin geeft Intel Pro Wireless (IPW) 54 Mbps uitstekend aan, terwijl er bij de 2 computertjes 54 Mbps laag / zeer laag staat. Na ongeveer 1 minuut is de snelheid gedaald tot 1 Mbps en geeft ook IPW redelijk aan als kwaliteit...

/Edit2: Ik heb de snelheid op de router ingesteld op 5,5Mbps, nu lijkt het goed te gaan... Niet te vroeg juichen natuurlijk :).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 15:32 ]

Verwijderd

In Intel Proset kun je niet alleen de sterkte van het signaal zien maar ook de kwaliteit. Misschien moet je anders eens hier naar kijken. Je kunt eventueel ook nog loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:17:
In Intel Proset kun je niet alleen de sterkte van het signaal zien maar ook de kwaliteit. Misschien moet je anders eens hier naar kijken. Je kunt eventueel ook nog loggen.
Ik zie bij Proset alleen de kwaliteit, die is meestal wel goed. De signaalsterkte van het andere icoontje (het computertje) is meestal laag...

Volgens mij zit er niets anders op dan de router terugbrengen en er maar mee leren leven dat het niet gaat werken, of heeft iemand nog DE tip? Ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden, zonder resultaat.

/Edit: Ik ben er nu dus achter dat WZC mijn adapter niet ondersteunt, als ik deze site moet geloven: http://support.microsoft.com/kb/313242. Er is namelijk geen tabblad draadloos bij eigenschappen van mijn draadloze verbinding, ik kan niet via het computertje de draadloze netwerken te zien krijgen en het handmatig starten van de WZC werkt ook niet. Als ik Proset verwijderd heb, werkt dat nog steeds niet, erg vaag.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 12:10 ]

Verwijderd

Ik zie het probleem toch echt in je notebook. Persoonlijk vindt ik het nogal absurd maar misschien Windows anders even opnieuw installeren (zou mooi zijn als je even een andere partitie kon maken om het daar te installeren).

edit
Verwijder anders even je WLAN kaartje in Device Manager en start de pc opnieuw op. Vervolgens geen drivers installeren maar direct Intel Proset gaan installeren. PC opnieuw opstarten en dan kijken of je tabblad ziet. WirelessZeroConfig continu aanlaten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:28:
Ik zie het probleem toch echt in je notebook. Persoonlijk vindt ik het nogal absurd maar misschien Windows anders even opnieuw installeren (zou mooi zijn als je even een andere partitie kon maken om het daar te installeren).

edit
Verwijder anders even je WLAN kaartje in Device Manager en start de pc opnieuw op. Vervolgens geen drivers installeren maar direct Intel Proset gaan installeren. PC opnieuw opstarten en dan kijken of je tabblad ziet. WirelessZeroConfig continu aanlaten.
@edit: Dit heb ik gedaan, gaat nu wel iets beter, maar het probleem blijft dat het in het begin goed gaat, maar na een paar minuten is de verbinding weg en/of erg slecht... In het begin is het dus snel, maar dat daalt snel...

Windows re-install gaat me iets te ver, denk ook niet dat dat het probleem kan oplossen.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

tozzke

aka tozzert

vraagje: heb je misschien stoorzenders die op dezelfde frequentieband zitten?
magnetrons bijv. of ik hoorde gisteren dat een draadloos netwerk helemaal over de zeik ging door een alarmsysteem. De bewegingsmelders zaten ook rond de 2,4GHz

Verwijderd

Topicstarter
Tozzman schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 06:22:
vraagje: heb je misschien stoorzenders die op dezelfde frequentieband zitten?
magnetrons bijv. of ik hoorde gisteren dat een draadloos netwerk helemaal over de zeik ging door een alarmsysteem. De bewegingsmelders zaten ook rond de 2,4GHz
Ik heb wel een magnetron, maar die staat niet de hele dag aan :+. Zo erg is het nog niet :).

Verder hebben we geen alarmsysteem...

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 23:01

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

de buurtjes ook niet?

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb veel buurtjes (woon in de hoerenbuurt :X). Ik mag toch hopen dat het WiFi-systeem hier een beetje tegen kan.

Ik heb iig de router terug gebracht, ik ga een switch kopen en ga wel wired internetten. Ik wist niet dat wireless zoveel problemen zou opleveren...

Verwijderd

Denk persoonlijk dat het aan je laptop ligt (had het laatst ook bij een klan, die intel software verk*t de hele boel). Ik heb windows ff snel opnieuw geinstalleerd en voila het werkte.

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Zal ik je maar even in de goede richting helpen dan...

Het probleem ligt dus bij je laptop, of liever gezegd de Intel Pro/Wireless 2200BG.
Ik heb ook de Alpha 2500 en heb ook dit probleem.

Het probleem wordt veroorzaakt door het energiebeheer van de computer.
Dit principe is hetzelfde als het Centrino principe.
Als de kaart weinig doet, dan "clocked" hij zichzelf terug.
Het probleem van dit Intel kaartje is dat hij zichzelf te laag "clocked" of niet meer (of te traag) omhoog "clocked" en dan de verbinding met het AP verliest...

Ik heb hetzelfde probleem en al vanalles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
Het enige wat een beetje werkt, zijn de laatste drivers van de Intel website.
In combinatie met het correct aansluiten van de antennes op de wireless kaart...

Er lopen (als het goed is) 2 antenne kabeltjes onderin je laptop 1 met een onstorings blokje en 1 zonder...
Die zonder sluit je aan op je MAIN en die met sluit je aan op je AUX.
Het signaal wordt nu VEEL beter (deze tip kreeg ik van een medewerker van Uniwill)...
De verbinding is nu beter en de kwaliteit is ook omhoog gegaan, maar het wegvallen van de verbinding is er nog steeds... ;(

Nog een tip voor de Alpha 2500 (of de Jewel of de Diabloo van hetzelfde type) zet je energiebeheer op "minimaal energieverbruik'. De terug clock functie van de Intel Centrino wordt nu geactiveerd als je op de accu werkt, anders blijft ie op de maximale snelheid van de proc. steken.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
@0123456: Bedankt voor je reactie, ik heb er echter niet veel meer aan, kheb de router al teruggebracht. Ik bookmark het topic iig wel, misschien heb ik er later nog iets aan :).

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Mischien is dit al gezegd maar de 11mbit WLAN protocol is dus vele malen beter in praktijk. Veel beter bereik dan de G.

Ook lijkt het heelwat uit te maken wat voor apparatuur je combineert. Ik kan bijv met een Senao 11mbit kit bijna 1.2km halen zonder extras ( antenna, versterker ) terwijl ik dat neit kan met bijv een ander duur merk kaartje zamen met die Senao. ( denk linksys Intel, Lucent. )

Zelfde verhaal met Linksys en Intel. Ook een US Acces Point en EU kaartje maakt wat uit.

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 02:50:
@0123456: Bedankt voor je reactie, ik heb er echter niet veel meer aan, kheb de router al teruggebracht. Ik bookmark het topic iig wel, misschien heb ik er later nog iets aan :).
Zet in ieder geval SP2 op je laptop, volgens mij heb je dat nog steeds niet gedaan...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
psychotic schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:19:
[...]

Zet in ieder geval SP2 op je laptop, volgens mij heb je dat nog steeds niet gedaan...
Jawel hoor, ook met SP2 had ik het probleem. Het staat er nu niet meer op, hdd is na 3 weken al gecrasht :(.

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb ook Service Pack 2 erop en dat helpt helemaal niks.

Misschien kun je eens proberen om Windows opnieuw te installeren (op nieuwe HD) en dan met het Wireless knopje aan. Ik heb ergens gelezen dat iemand het wel goed werkend had, nadat ie de computer opnieuw geïnstalleerd had met het wireless aan...

Ik weet niet of dit werkt, het is het proberen in ieder geval wel waard ;)

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost wordt!!!!

Laat even weten of dit werkt, dan probeer ik het ook, wantmijn computer staat nu nog te vol om het te proberen..... :P

PS. En mensen die er helemaal niks vanaf weten en de bewuste hardware niet eens hebben, schreeuw dan ook niet zomaar iets, want dit helpt de mensen met het probleem ook niet echt verder, tenzij het nuttig commentaar is.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows is opnieuw geïnstalleerd (na hdd crash) maar de router ligt alweer bij de funprice, ik heb de moed opgegeven. Je zult het dus zelf moeten doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu verhuisd en zou nu graag weer mijn wireless gaan gebruiken. Vorig jaar is het mobo vervangen en daarmee zeer vermoedelijk de wireless kaart ook (Het is dus een Centrino, maar de wireless kaart (Intel 2200BG) is wel vervangbaar).

Heb de laptop meegenomen naar het werk en de nieuwste versie van Intel ProSet geinstalleerd (10.2). Echter, precies hetzelfde probleem :( Als ik de laptop naast die van mijn collega zet, heeft hij wel zeer goed bereik en ik niet :?

Het vreemd is dus dat ik initieel wel 54mbps goede verbinding heb, maar dat deze bij verbruik weg valt. Heb hem aangesloten op netspanning aangesloten en in de eigenschappen van de kaart alle energielevels (transmit power en power management) handmatig op maximaal gezet, zonder resultaat.

Ik zit er over te denken om gewoon een nieuwe PCMCIA kaart te kopen, zal dit de oplossing zijn?

/Edit: Als ik in Intel ProSet aanvink dat ik Windows wil gebruiken, krijg ik geen netwerken te zien? 8)7 Zucht...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 10:40 ]

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zie nu weer dit topic. Ik zou inderdaad zo'n PCMIA-kaart eraan zetten. Alle software van de laptop afkiepen en alleen maar een driver voor die PCMIA-kaart erop. Kan bijna niet mis gaan. Of je koopt een ander kaartje (bijvoorbeeld één van Gigabyte bij alternate.nl). Bij mij werkte die niet maar ook bij mij heeft een nieuwe installatie van Windows wonderen gedaan; het zou me niet verbazen als een Gigabyte nu wel zou werken... Kosten inclusief verzenden 25 euro ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
joepert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:49:
Zie nu weer dit topic. Ik zou inderdaad zo'n PCMIA-kaart eraan zetten. Alle software van de laptop afkiepen en alleen maar een driver voor die PCMIA-kaart erop. Kan bijna niet mis gaan. Of je koopt een ander kaartje (bijvoorbeeld één van Gigabyte bij alternate.nl). Bij mij werkte die niet maar ook bij mij heeft een nieuwe installatie van Windows wonderen gedaan; het zou me niet verbazen als een Gigabyte nu wel zou werken... Kosten inclusief verzenden 25 euro ofzo...
Heb een PCMCIA-kaartje gekocht en het werkt nu prima :).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 14:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

joepert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:49:
Na 2 jaar neem ik aan dat het ondertussen wel werkt ja ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.