Toon posts:

[XP] Problemen met installatie netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerkprinter op een xp - toestel installeren :

installatiewizard - lokale printer - creatie standard tcp-ip poort aanmaken.
ip adres invullen, via browse naar de driver gaan , ok , next, next en uiteindelijk wanneer ik de wizard wil afsluiten:

kan de printer niet installeren. Kan bewerking niet voltooien.

printer staat aan, ip-adres klopt en is pingbaar,....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Wel de goede drivers geinstalleerd bijvoorbeeld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Yep,

het is ook zo dat dit het geval is met meerdere, verschillende netwerkprinters.
Af en toe lukt de installatie wel, maar dan kan ik nog steeds niet de eigenschappen van de printer opvragen.

ook al eens geprobeerd om een hp poort te creeren, zelfde resultaat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, is dus een HP'tje met ingebouwde printservert ;)
Dan moet je hem dus niet als lokale printer toevoegen, maar als netwerkprinter :) Je PC is namelijk helemaal geen aansturing voor de printer, dus ook niet lokaal beheerd (da's de MS-vertaling, zeg maar :+ )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
will try tomorrow...

Het gaat over een HP Laserjet 3330 mfp en een Laserjet 4250.
Onder windows 2000 ging het wel perfect zo ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

XP SP2 toevallig? Misschien ligt de ingebouwde vuurmuur dwars :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The_Eagle schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:12:
Ah, is dus een HP'tje met ingebouwde printservert ;)
Dan moet je hem dus niet als lokale printer toevoegen, maar als netwerkprinter :) Je PC is namelijk helemaal geen aansturing voor de printer, dus ook niet lokaal beheerd (da's de MS-vertaling, zeg maar :+ )
*kuch*
een netwerk printer is een gedeelde printer op een printserver (machine) in Microsoftese.
Een TCP/IP printserver installeer je dus wel als lokale printer, hence de TCP/IP printerPOORT die je aanmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 04-03-2005 00:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt erop als of je spooler niet goed werkt of niet goed draait (eg: crashed tijdens installeren), heb je al gekeken ofdat daar geen problemen mee zijn? :)

Verder - als je in het printer settings dialog scherm naar het menu -> Server Properties -> 'Drivers' gaat, en op 'Add' klikt, en je voegt op die manier een driver (en even alter een port) toe. Lukt het dan wel? :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:09:

XP SP2 toevallig? Misschien ligt de ingebouwde vuurmuur dwars :)
inderdaad sp2 maar de vuurmuur had ik al geblust ....

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:15:
[...]

*kuch*
een netwerk printer is een gedeelde printer op een printserver (machine) in Microsoftese.
Een TCP/IP printserver installeer je dus wel als lokale printer, hence de TCP/IP printerPOORT die je aanmaakt.
Hmm Ja , ben een beetje XP - newbie maar ik vind geen andere mogelijkheid dan langs lokaal installeren te gaan en de printerpoort op ip-adres toe te voegen. De poort is correct mijns inziens want via hetzelfde ip-adres kan ik aan het admin-menu van de printer zelf.

Ik heb reeds een identiek model parallel aangesloten en die werkt perfect.
Tevens het connecten naar dezelfde netwerkprinter die nog op een 2000-doos is geinstalleerd lukt ook.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm Ja , ben een beetje XP - newbie maar ik vind geen andere mogelijkheid dan langs lokaal installeren te gaan en de printerpoort op ip-adres toe te voegen. De poort is correct mijns inziens want via hetzelfde ip-adres kan ik aan het admin-menu van de printer zelf.
En dat is dus inderdaad de manier :)

[ Voor 81% gewijzigd door alt-92 op 04-03-2005 18:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
yep en toch knalt ie eruit wanneer ik op finish klik.

Vreemd: het is me zonet wel gelukt op een ander toestel - dat een kloon is van het eerste.
Strange ? Ik kan nu wel even voort maar ik zou toch graag een oplossing zien. Wil die netwerkprinters liever op elk toestel lokaal installeren om te voorkomen dat als een client uitstaat er troubbels zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De printers schijnen nu met een andere driver wel geïnstalleerd te geraken, maar nog steeds lukt het niet om van geen enkele de eigenschappen op te vragen.

Zou het kunnen gaan omdat het via ghost gekloond is van een ander toestel ?

Alle printers deleten en dan opnieuw toevoegen = zelfde resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Die B*tch.

Ik MOET bij windows xp blijkbaar sysprep gebruiken alvorens een image te maken. Anders krijg je dus dit ....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:51:
Die B*tch.

Ik MOET bij windows xp blijkbaar sysprep gebruiken alvorens een image te maken. Anders krijg je dus dit ....
Dat klopt, elke computer heeft een uniek nummertje tijdens de installatie gekregen. Als je nu in een domain omgeving werkt geeft deze conflicten, je moet dus inderdaad deze sid resetten maar dat kan ook met:
Ghost Walker is a DOS utility that changes the security ID (SID) for Microsoft Windows NT, 2000 and XP, thereby making each machine unique in the eyes of Active Directory.
Succes :), en zou je in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je nog iets toe te voegen had, en de laatste was die in het topic reageerde?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Er zijn tooltjes waarme je de SID kan veranderen.... >:)
Pagina: 1