Toon posts:

[Ervaringen] Externe HD voor laptop: prestaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een Acer travelmate 4OO2WLMI met een 4200rpm harde schijf met als resultaat dat ik wel 5 minuten moet wachten tot wanneer een nieuw level is geladen in UT2004, bij een vriend met een desktop PC zag ik hetzelfde in 10 seconden laden...
Daarom dacht ik om een externe HD te kopen van 7200 rpm op USB 2.0.
Heeft iemand hier ervaringen mee om iets te kunnen zeggen over het praktische snelheidsverschil? Omdat ik denk dat USB 2.0 dan een bottleneck zou kunnen zijn... Of misschien een 7200 rpm HD kopen voor in mijn laptop (kan ik mijn 4200rpm schijf dan nog gebruiken?)... Wat is de beste keuze?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:54
Een interne 7200 rpm schijf zal wel het snelste zijn denk ik. Je 4200 kan je dan in een externe case vrotten voor storage ofzo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Je kunt gewoon een 7200rpm 2,5inch drive kopen. Maar dan mot jouw eigen schijf eruit. Als je een externe desktop hd wil nemen moet je een stopcontact meedragen.
Maar weet je zeker dat het aan de hd ligt? Niet te weinig ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 512MB ram en als k het spel laadt dan brandt het lichtje van de HD constant door dus de HD is wel degelijk de bottleneck
Ik denk als ik zou overwegen om up te graden gewoon een externe HD van 7200rpm te nemen op USB 2.0, is die dan ook een stuk sneller dan mijn interne 4200rpm HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:16:
Ik heb 512MB ram en als k het spel laadt dan brandt het lichtje van de HD constant door dus de HD is wel degelijk de bottleneck
Ik denk als ik zou overwegen om up te graden gewoon een externe HD van 7200rpm te nemen op USB 2.0, is die dan ook een stuk sneller dan mijn interne 4200rpm HD?
Ik heb niet zo heel veel verstand van pc's

Maar volgens mij is die externe geen goede keuze! je kunt beter die 7200 rpm intern plaatsen!

Want als je die 7200 rpm extern doet, moet je alles laden via de USB en dat gaat niet zo heel snel ivm als die intern zit ;) En het ligt ook nog aan de cache, maar die zal neem ik aan wel 8 MB zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk 2MB in een laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of jij het zal merken, maar bij mij kost de USB heel wat processor kracht....
Heb zelf nog 2 laptops staan (p2's) de een met 5400rpm schijf + 96mb ram en de ander met 4200rpm schijf + 64mb ram, die laatste doet er zo'n 3 minuten langer over om XP te booten..! Die proc is nog sneller ook!
Binnenkort nog eens kijken of ik kleine laptop hdd's te pakken kan krijgen, en wat reepjes geheugen.. dan zal het wel wat lekkerder draaien hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een paar externe harde schijven aan mijn laptop hangen via USB 2.0 en firewire. Neem maar aan dat het niet geschikt is voor games, etc., daar is de zoektijd te hoog voor. Ze zijn wel uitermate geschikt voor data opslag en films vanaf deze schijven afspelen is ook nog te doen, hoewel dit ook net wat minder gaat dan vanaf een interne schijf (duurt soms een tijdje voordat de film begint af te spelen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 16:20

EraZor

Don't mention the war

Bij een externe drive aan een usb2 controller is denk ik sowieso de usb de bottleneck? Volgens mij kan een 4200 rpm laptopschijffie al meer data aanleveren dan de usb2 poort kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen goed idee :X

Beter gewoon HD vervangen door een 7200 Interne harde schijf. Je hangt toch ook geen snellere motor achter je auto om sneller te kunnen rijden?

Gewoon doen zoals hier al gezegd is. Nieuwe 2,5 inch interne kopen en oude gebruiken als externe HD. Trouwens die 2,5 inch HD's kun je extern gebruiken zonder powerbron(mist juiste behuizing natuurlijk). :P
Pagina: 1