zwakke overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-02 14:55
onderdelen
winchester 3500+
a8n-sli deluxe (bios 1005-005)
2*256 ddr3200 corsair xml

als ik de settings manueel op 11*230 zet, dan krijg ik fouten in superpi.
als ik cool en quiet aan zet en het geheugen op 466 instel krijg ik nergens fouten en zo dus dezelfde snelheid bereik zijn er geen problemen.

laats had ik nog wat verder ge experimenteerd met clockgen en toen kon ik stabiel en zonder fouten 237 halen (totaal van 2605) met cool en quiet aan. probleem is telken ik herstart zijn deze instellingen weg.
vreemd is dat cool en quiet blijkbaar moet aanstaan om geen fouten te krijgen in die berekeningen van superpi

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
zwakke TS

• evil kim
wat weet ik daar nu meer mee ? 8)7

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Wat is je vraag?

ja, graag!

Verwijderd

idd, leuke ontdekking, maar wat is de vraag?

• evil kim
mja de vraag. ik blijk telkens het belangrijkste te vergeten als ik hier iets post :)
maar goed, is er iemand die weet hoe ik de stabiele overclock die ik met clockgen kan behalen kan vastzetten in mijn bios zodat hij opstart met deze settings.
ik weet dat met aibooster van asus de settings bewaard worden, probleem --> cool en quiet moet uitstaan anders werkt ai booster niet. --> zonder cool en quiet (afrondings) fouten in superpi.

ps: als ik de multiplier naar 10 zet kan ik het geheugen tot 250 krijgen testprogramma's geven geen fout. (nu ja miss wel na ettelijke uren, maar zoveel geduld heb ik niet B)
enige probleem dan is als ik farcry speel het spel soms freezed zomaar dan even verder gaat en dan weer freezed enz.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10

Syzzer

Prutser

evil kim schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:49:
mja de vraag. ik blijk telkens het belangrijkste te vergeten als ik hier iets post :)
maar goed, is er iemand die weet hoe ik de stabiele overclock die ik met clockgen kan behalen kan vastzetten in mijn bios zodat hij opstart met deze settings.
ik weet dat met aibooster van asus de settings bewaard worden, probleem --> cool en quiet moet uitstaan anders werkt ai booster niet. --> zonder cool en quiet (afrondings) fouten in superpi.
Wat dacht je van instelling in je bios? Lees de handleiding van je moederbord een door, er zal een wereld voor je opengaan ...
ps: als ik de multiplier naar 10 zet kan ik het geheugen tot 250 krijgen testprogramma's geven geen fout. (nu ja miss wel na ettelijke uren, maar zoveel geduld heb ik niet B)
enige probleem dan is als ik farcry speel het spel soms freezed zomaar dan even verder gaat en dan weer freezed enz.
Oftewel: hij is zeker niet stabiel. Ik zou zeggen, lees nog eens wat meer rond hier, bekijk de instellingen van je bios en probeer te snappen wat ze doen. Lees ook een de DOC FAQ door. Met dat alles samen genomen denk ik niet dat je dit topic had hoeven openen, omdat hier alle antwoorden op je vragen instaan.

Veel succes met overclocken verder, ik hoop binnenkort een post van je te zien in het Athlon64 overclocking topic van wat voor ontzettend mooie overclock je gerealiseerd hebt :D .

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Extra hint voor SuperPi gebruik :
  • gooi eens je bestanden weg in de spi dir (behalve de .exe en de .txt) werkt wel eens tegen sqrt fouten
  • optimaliseer je mem voor cache ipv programma's,
  • gooi je wisselbestand uit
  • kill al je overige processen
  • zet maxmem op 104 of 105 in boot.ini
  • draai met zo strak mogelijke timings en een zo hoog mogelijke memsnelheid. Levert vaak meer op dan alleen cpu speed
Happy benching :)

• evil kim
ondertussen heb ik niet stil gezet. hier mijn actie en mijn conclusie.

ik heb cool en quiet uitgeschakeld en ai booster geinstalleerd, mem op 136 gezet zodanig dat ik net tegen de 2600 mhz clock (momenteel mijn streefdoel) even superpi en pifast gedraaid, zoals verwacht fouten. geheugen volts iets hoger gezet. nogsteeds fouten.

oplossing:--> pc herstarten cool and quiet aanzetten (en hopen dat er geen dividers of dergelijke worden veranderd.) en pc terug opstarten. superpi geen probleem, pifast geen probleem, prime95 draait klein uurtje ook nog geen probleem. blijkbaar "helpt" cool and quiet bij het overclocken in mijn geval. terwijl meestal verteld wordt dat dit nadelig is voor overclocken. heeft iemand een verklaring. want het is leuk te weten dat iets werkt, maar ik zou het nog leuker vinden moest ik ook weten waar het zo werkt.

verder hoop ik dat mensen die ook niet hoger komen met hun overclock op deze manier toch nog prestatiewinst kunnen halen

Verwijderd

Heb je er al eens aan gedacht om je vcore te verhogen?

(Lijkt misschien een voor de hand liggende oplossing maar hij spreekt er niet direct over...)

en welke errors krijg je juist?

Row not convergent in SQR? --> DDR
Not exact in round? --> cpu

• evil kim
ik heb ze beiden al gekregen die errors (als men iets doet moet men het goed doen, zo ook met errors B) ) de vcore aanpassen heb ik in vorige experimenten al geprobeerd, dit hielp niet.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02

sapphire

Die-hard pruts0r

je zegt dat C&Q aan helpt, hoe weet je dat nou? omdat je pifast en superpi nu wel kunt draaien?

Uur prime is ook nog verre van stabiel hoor, minimaal 12 prime dan zit het meestal wel goed en wil je ckers zijn draai dan 24 uur prime, das pas stabiel.
En dan nog een kleine tip, overigens neit beledigend bedoeld, lees je veeeel meer in , dat helpt ;)

Gabriël AM5

• evil kim
wat je zegt is natuurlijk wel waar een uur prime is zeker niet genoeg. maar als ik zonder cool en quiet aan na 3 min al errors krijg en met cool en quiet aan na een uur nog geen errors mag ik toch stellen dat de stabiliteit hoger is ?
Pagina: 1