Subdomein sub.domein.nl omzetten naar domein.nl/in.php?k=sub

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:52
Voor een site wil ik dat als mensen iets intikken bijvoorbeeld piets.isgek.nl dat dat dan op één of andere manier wordt omgezet in www.isgek.nl/index.php?gek=pietje zodat ik pietje in de site kan gebruiken.

Maar dit moet met elke naam kunnen.

Enig idee wat ik moet doen om dit te krijgen en of het ook mogenlijk is dat dit ongemerkt gebeurt,dat je dus gewoon alsnog pietje.isgek.nl in je titelbal hebt staan ?

Verwijderd

Eerst een virtual server maken die luistert naar de naam pietje.isgek.nl
Daarna in de documentroot een index.html maken met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>

<head>
<title>Pietje punt is gek punt NL</title>
</head>

<frameset rows="100%,*">
        <frame name="content" src="http://www.isgek.nl/index.php?gek=pietje">
        <frame name="dummy">
</frameset>

</html>

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 17:29 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hangt een beetje van de server af.
En van de DNS instellingen van de server

Via Apache zou je het kunnen doen met mod_rewrite.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je zelf al wat gevonden? We gaan er hier vanuit dat je eerst zelf actief opzoek gaat naar een oplossing en dat je in elk geval aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd of vor ideeen hebt. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

Anyway, wat jij wilt is URL rewriting. Dit is het makkelijkst te configureren op je webserver. Op deze manier hoef je er niet eens een PHP script o.i.d. nog tussen te zetten om het geheel werkend te krijgen. De Apache webserver bijv. heeft hier mooie documentatie over. Hoe dit in te stellen is echter meer een topic voor in Software Algemeen. Echter is deze vraag al meerdere malen voorbij gekomen hier op GoT en met de keywords "url rewrite" zul je denk ik een hoop info vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 03-03-2005 17:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.