[2003] Extra veld toevoegen aan users in AD?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
Hallo

Hoe kun je een custom veld toevoegen aan de eigenschappen van een gebruiker in de Active Directory? Ik wil graag een veld: klantnummer toevoegen aan sommige gebruikers.

Ik heb al gegoogled, maar kan alleen deze optie vinden in combinatie met exchange, maar dat heb ik niet.

Iemand een idee?

Thanks!
Angelo

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:30

grimson

domeingrommer

Tja..
Dat wordt taaie kost vrees ik:
http://www.microsoft.com/...y/prodspecs/actvdspl.mspx

Zover ik weet is er geen kant en klare oplossing hiervoor.
Je zou ook het veld 'Employee ID' kunnen gebruiken. Alleen is deze niet zichtbaar in Active Directory Users and Computers.
Hyena van Systemtools kan dit veld wel laten zien.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• xp2002
hmm ik had niet gedacht dat het een moeilijke zou zijn.

Een collega kwam met het tooltje ADSI Edit aan, alleen wist hij zelf niet of het hiermee mogelijk is.
Iemand ervaring met dit tool? Heeft het nut om hier tijd in te steken?

alvast bedankt!

Verwijderd

gewoon schema aanpassen.

Maar gewoon is niet gewoon. Moet je hele goede reden voor hebben wil je dit doen.
Misschien kun je beter naar Active Directory in Application Mode kijken. Sluit beter op je probleemstelling aan.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:18

DDX

kan je niet een ander veld 'misbruiken' ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• xp2002
Ik overweeg inderdaad een ander veld te misbruiken, maar ik moet in ieder geval een aantal oplossingen aanleveren. Ik zal ook eens kijken naar de andere adviezen.

De reden is Sharepoint portal server. Ik moet 500 gebruikers met een klantnummer importeren in AD en vervolgens importeren naar SPS. Je kunt in SharePoint velden mappen naar velden in AD.

Dus vandaar. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:46:
gewoon schema aanpassen.

Maar gewoon is niet gewoon. Moet je hele goede reden voor hebben wil je dit doen.
Misschien kun je beter naar Active Directory in Application Mode kijken. Sluit beter op je probleemstelling aan.
en precies weten waar je mee bezig bent :).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

xp2002 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:47:
Ik overweeg inderdaad een ander veld te misbruiken, maar ik moet in ieder geval een aantal oplossingen aanleveren. Ik zal ook eens kijken naar de andere adviezen.

De reden is Sharepoint portal server. Ik moet 500 gebruikers met een klantnummer importeren in AD en vervolgens importeren naar SPS. Je kunt in SharePoint velden mappen naar velden in AD.

Dus vandaar. :)
Daar kun je "custom attributes" voor gebruiken; 15 velden die je naar hartelust kunt invullen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1