Toon posts:

[XP] Inloggen over VPN op 2003 DC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik kan vanaf mijn thuiswerkplek inloggen op bedrijfsnetwerk.
DNS etc zijn allemaal goed geregeld
Ik kan een domain joinen

Wat echter niet wil lukken is om na een reboot in te loggen op de DC, het probleem is denk ik te verklaren omdat er op dat moment nog geen VPN verbinding is opgezet met het bedrijfsnetwerk.

Kortom hij kan de DC niet vinden om in te loggen.

Hoe zorg ik er voor dat Windows eerst de VPN verbinding opzet en daarna pas gaat aanmelden.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om een inbel verbinding op te zetten, dit is echter natuurlijk niet de bedoeling omdat ik thuis via een LAN (leased line) al een verbinding heb waarover de VPN zou moeten lopen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Als jij vanaf die pc in wil loggen op je AD, moet je de DNS-server van je AD opgeven als (primaire) DNS server die pc.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al getest, maar aangezien er in die DNS server met interne ip adressen gewerkt werd (192.168 etc) werkte dat dus niet, ik heb het nu wel werkend, aangezien de inbelverbinding niet helemaal een inbelverbinding bleek te zijn. Wel raar dat je een netnummer etc moet opgeven als je een VPN wil maken??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in het inlogvenster toch bij "Opties" aanvinken: "Inloggen via inbelverbinding"? Dan kan je een vpnverbinding welke voor alle gebruikers beschikbaar is kiezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:43:
Je kan in het inlogvenster toch bij "Opties" aanvinken: "Inloggen via inbelverbinding"? Dan kan je een vpnverbinding welke voor alle gebruikers beschikbaar is kiezen :)
Daar ben ik nu ook achter, aber toen ik dat ging proberen kwam er zo'n mooi scherm waar je netnummer etc in moest vullen en wat voor getalletje er voor de buitenlijn gekozen moest worden, in al mijn onwetendheid ging ik er dus vanuit dat hij via een modem ging inbellen, maar toen ik later nog een keer goed keek en dat 1e scherm wegklikte kwam de aap pas uit de mouw.