Toon posts:

Instabiele internetverbinding via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik een router (RTBR04 broadband router, e-tech) aangeschaft. Na wat gepruts heb ik zowel mijn laptop als mijn desktop er op aangesloten en op beide computers kan nu ge-internet worden.

De enige moeilijkheid is dat de kabelverbinding (chello-classic) af en toe voor enkele seconden wegvalt. Op zich is dat geen probleem bij normaal internetgebruik, maar bij bijv. telefoneren via internet is dat erg vervelend. Overigens had ik daar geen last van voordat ik de router had geinstalleerd.

Aangezien ik een absolute leek ben op het gebied van routers en netwerken heb ik geen idee hoe ik dit moet oplossen, laat staan dat ik weet wat voor gegevens ik nog meer moet posten.

Suggesties?

Verwijderd

Dé standaard vraag: draai je p2p apps op dat moment? :)

Eventueel kan je de firmware even een upgrade geven, dat verlost ook nog wel eens problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik heb bitcomet wel een nachtje laten draaien, maar ook nadat ik hem had uitgezet, bleef de verbinding af en toe wegvallen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik denk dat het komt dat de router de vele connecties per seconde niet aan kan. Had ik ook met mijn edimax. Dit gebeurde dan wel na een 6maanden maar toch. Toen heb ik een ander gehaald en ff wat meer geld neergelegd en een ASUS WL 500g gehaald en doet het nog steeds goed.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen. Maar de computerknakker die mij het ding verkocht heeft, had zelf goede ervaringen met de combinatie chello en deze router. Zei hij althans...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je iedereen ging geloven was je nu rijk geweest :+

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1