Blauwe schermen en Gewiste bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 10:36
Hallo allemaal!

Ik heb een tijdje geleden wat problemen gehad tijdens het spelen van spellen en gewoon in Windows. Bij het spelen van games liep de pc soms op onverklaarbare redenen vast en kreeg ik een blauw scherm met melding van NV4_DSP. Ik ging er vanuit dat dit met mijn videokaart te maken had. De kaart heb ik ergens anders getest, en was gewoon goed. Drivers geupdate, maar het probleem bleef zich af en toe voordoen. Er kwamen later nog meer meldingen doorheen. Midden in windows bij het tegelijk gebruiken van MSN, Winamp en een webcamgesprek, krijg ik een blauw scherm met de melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ofzo. Er volgde nog een of meer verschillende meldingen op onverklaarbare momenten. Ik een harde schijf erbij geplaatst (Maxtor 200gb ATA). Later heb ik de voeding vervangen, want deze was erg zwak, maar het probleem bleef. Ik kom er niet uit. Ik heb een paar uur het geheugen laten testen met memtest, maar dit was allemaal in orde. Wat zou er mis kunnen zijn? een kapot moederbord of zoiets?

Verder heb ik het probleem dat ik een heleboel bestanden kwijt ben na het opnieuw installeren van Windows. De nieuwe maxtor schijf geeft ineens talloze onherstelbaar foute bestanden en mappen aan. Deze zijn vanaf het moment van de schone windows-versie onbereikbaar en moeten gewist worden na een scandisk. Niet alle bestanden zijn weg, want ik kwam erachter dat het een bepaald aantal bestanden zijn die ik onlangs nog gebruikt of aangepast heb. De HDD geeft geen bad sectors aan volgens mij. Is er iets waarmee ik de fout kan achterhalen? Ik ben veel problemen gewend en normaal kan ik het altijd zelf oplossen, maar u sta ik echt voor een raadsel.

Weet iemand raad met deze problemen? Ik hoor graag jullie suggesties! Alvast bedankt,

GraphXfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens (volledig) doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Ik zou iig allereerst proberen je data terug te krijgen van die schijf met wat data-recovery tools.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
De data heb ik terug gehaald van back-ups, want na de windows installatie moest ik de scandisk laten draaien om überhaupt in bepaalde mappen te kunnen komen. Hierna werden de onherkenbare mappen dus als onherstelbaar beschouwd en werden teniet gedaan.

Ik heb die troubleshoot bijna helemaal kunnen doen:
- Videokaart in orde
- Voeding in orde (Tagan 380watt, stabiele voltijnen volgens de bios)
- Geheugen in orde na 3 uur memtest (is dat lang genoeg)

Verder zal ik de harde schijf eens een keer moeten testen. Wellicht op deze schijf proberen windows te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10
Lijkt een beetje op een probleem dat ik ook had ... moederbord aan puin, waardoor het systeem vaak vastliep en opnieuw opgestart moest worden. Nadat ik het mobo vervangen had was het systeem (minder maar) nogsteeds instabiel :(. Zodoende windows er opnieuw opgezet en de problemen zijn allemaal opgelost :p. Ik vermoed dat door het steeds vastlopen en opnieuw booten, windows was aangetast.

Dus, als je denkt het probleem verholpen te hebben helpt het wellicht als je win ff er opnieuw opzet.

[ Voor 16% gewijzigd door bierdop op 03-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik heb de laatste 2 maanden windows al 3x opnieuw erop gezet. Telkens dezelfde problemen. Ik ga maar even de Harde schijf testen dit weekend ofzo. Want games draaien nu al bijna niet meer. Deze staan op de nieuwe HDD geinstalleerd en lopen vrij snel vast. Ik hoop dat het de HDD is, want ik heb geen zin om het mobo te gaan vervangen met het vooruitzicht dat ik binnekort een nieuwe pc krijg.
Pagina: 1