Toon posts:

[XP] Geen taakbalk + bureaublad iconen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even kort het probleem:
Ik startte dus eergister de pc op, tot zover geen probleem. Ik klik mijn user icoontje aan (XP professional) en hij begint met inloggen, mijn bureaublad achtergrond komt tevoorschijn.....

en daar bleef het bij :( Ik druk dus Alt-Ctrl-Delete in kijk even ,maar de pc hing/hangt dus niet.
Ik wil mijn icoontjes terug ;(

http://gathering.tweakers...ktop%2Ciconen%2Cstartbalk
Heb de search gebruikt, dit topic kwam aardig overeen met mijn probleem, heb hier gekeken maar geen effect. :'(

Wat heb ik geprobeerd:
  • Virusscan
  • Spyware scan
  • Windoctor
  • Poging tot het starten van system repair via taakbeheer-->nieuwe taak, er gebeurt echter niks.
  • Nieuwe user erbij maken (kan dus via nieuwe taak in configuratie scherm komen) geen effect, wil ook niet inloggen. :(
  • Er draaien geen rare programma's op de pc, taakbeheer en processen zijn clean.
Ik vermoed dat er bestanden beschadigd zijn of register keys corrupt. Ik weet echter niet waar ik het moet zoeken. :/

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag! :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Start het proces explorer.exe eens opnieuw op.

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:35:
Start het proces explorer.exe eens opnieuw op.
erm ik geloof dat explorer.exe verdwenen is :P

effe kijke of ik dit kan fixen met een andere van iemand of van cd.. BRB laat wel horen of het gelukt is :*)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:48:
[...]

erm ik geloof dat explorer.exe verdwenen is :P

effe kijke of ik dit kan fixen met een andere van iemand of van cd.. BRB laat wel horen of het gelukt is :*)
Dat is wel een vrij belangrijk bestand :X

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 21:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Doe dan een system repair vanaf de cd :)

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
doe eens "ctrl+ alt + del" dan komt de task manager.

ga dan naar file->new task -> "explorer"

als dat iid een vage error opleverd dan wordt het tijd voor een herinstal of iig een "repair" install

Verwijderd

Topicstarter
een_madcat schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:53:
doe eens "ctrl+ alt + del" dan komt de task manager.

ga dan naar file->new task -> "explorer"

als dat iid een vage error opleverd dan wordt het tijd voor een herinstal of iig een "repair" install
behoorlijk vage error, hij zegt "kan entrypoint van procedure SHCreateThreadRef niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.DLL"

heb gekeken, bestand staat gewoon in system32 waar het hoort...

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:52:
Doe dan een system repair vanaf de cd :)
ik zal het effe proberen

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 14:41
jouw explorer.exe is vastgelopen (dat is de windows Shell) en heeft zich afgesloten...
doe maar eens (op een gezonder systeem) ctrl alt del, en dan even rechtermuisknop op het proces 'explorer.exe' en dan processtructuur beeindigen....
gevolg: geen taakbalk/iconen meer.

Met ctrl alt del en dan bestand>uitvoeren kun je explorer.exe intypen Enter en voila,

explorer.exe staat trouwens in Windows\System32.
Als het daar niet is is je systeem wel heel erg verneukt en zal er wel meer mis zijn... kun je beter een schone install doen.

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:18:
jouw explorer.exe is vastgelopen (dat is de windows Shell) en heeft zich afgesloten...
doe maar eens (op een gezonder systeem) ctrl alt del, en dan even rechtermuisknop op het proces 'explorer.exe' en dan processtructuur beeindigen....
gevolg: geen taakbalk/iconen meer.

Met ctrl alt del en dan bestand>uitvoeren kun je explorer.exe intypen Enter en voila,

explorer.exe staat trouwens in Windows\System32.
Als het daar niet is is je systeem wel heel erg verneukt en zal er wel meer mis zijn... kun je beter een schone install doen.
Ja maar de pc op zich werkt prima, via taakbeheer kan ik bijna alle apps aan enzo, is er geen andere manier om een herstelpunt terug te zetten ofzow?

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen de ghost al teruggezet.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, op twee computers :?
Als ik een paar minuten wacht starten ze wel door.
Aangezien het enige programma wat allebei de computers staat geinstalleerd en opstart met windows AVG 7.0 is, denk ik dat er een probleem zit in een update die ze hebben uitgebracht.
Had jij toevallig ook AVG geinstalleerd?
Pagina: 1