Toon posts:

[XP]LSASS.EXE probleem na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat gezocht te hebben, gescanned te hebben met verschillende tools of het echt geen sasservariant is etc etc ga ik maar eens een topic openen.

Situatie:

PC met een nieuwe harddisk geinstalleerd met windows XP zonder SP's, na wat drivers en updates gedownload te hebben kreeg ik de melding dan LSASS.EXE een fout gegenereerd zou hebben en enkele ogenblikken (deze ogenblikken gaan van enkele secondes naar ruim een half uur inmiddels) later kwam de melding dat de pc na 60 sec gereboot zou worden (shutdown -a brengt hierin uitkomst zodat ik verder kan prutsen). In het apparaatbeheer krijg ik de melding dat de RPCserver uitgeschakeld/niet geladen is, wanneer ik de computernaam of het domein wil veranderen.

Inmiddels ondernomen stappen:

- Format c: en installeren ZONDER netwerk/internetverbinding zodat er geen sasser-achtigiets geinstalleerd kan worden.
- Hierna SP1 installeren waardoor het lek gedicht zou worden.

Hierna kwam het probleem terug en was ik er zeker van dat het geen sasser-variant is.

Daarna ben ik verder gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat je geen administratorrechten meer hebt.

- Nieuw account aangemaakt om uit te sluiten dat het aan het account ligt.
- Gezien het feit dat het met users, domeinen etc te maken heeft de netwerkadapter uitgeschakeld en wat heen en weer zitten klikken in windows, geen foutmelding in een half uur.

Toen heb ik maar als laatste redmiddel de nieuwste drivers voor mijn netwerkkaart geinstalleerd (3C920).

Helaas, tot op heden nog steeds foutmeldingen.

Met het systeem is dus gewoon te werken na shutdown -a gebruikt te hebben. Het enige probleem is dat ik geen administrator meer ben....

Iemand nog een oplossing cq idee? Ik zie door de sasser-hype het bos niet meer...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 16:29 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ehm, Blaster gaat ook door SP1 heen (geloof ik?), of anders iig die nieuwere wormen wel. Ik zou meteen na installatie (voor je drivers installt, en internetkabel ff los) SP2 erop gooien, of bij voorkeur met een geslipstreamede cd installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door BèR op 03-03-2005 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een blaster-tooltje gedraaid (symantec) en het probleem blijft :/, blaster lijkt me dus ook uitgesloten...

SP2 ga ik achteraan, 258MB downloaden hier gaat me wat ver :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 17:01 ]

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:40

beekware

To Experience The Unexpected..

Heb dit probleem ook gehad...

In veilige modus zelfde probleem. Dus maar als laatste alternatief voor Last good known config. gekozen... dit werkte, daarna geen problemen meer gehad...

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Verwijderd

het kan ook zijn in de software die je na de installatie installed. Ik heb ditzelfde gehad op een fresh install met Xfire, maybe brakke virusscan prog ofzo.