ik wil graag m`n bios editen naar ultra snelheden, moet makkelijk kunnen..is er iemand die dat is gelukt, ik wil het namelijk via de bios doen omdat mijn 3dscores na verloop van tijd aardig zakken..dan druk ik in het clockfrequentiestab op optimise drivers..en bam zit ik weer op de 13500+ 3dmarks, tlijikt wel alsof m`n kaart zich automatisch terugklokt ofzo, en echt warm word`ie stressed niet...zon 58 graden.
Ik heb zojuist met rivatuner hardwaremonitoring op de achtergrond laten draaien, en hij klokt inderdaad de snelheden terug..is er een manier om dit uit te zetten?
een leadtek winfast PX6800GT PCIe met een zalman vf-700cuVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:00:
welk merk videokaart als ik vragen mag?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 18:03 ]
Verwijderd
kan ik je helaas niet verder helpen ik heb zelf namelijk een asusVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:02:
[...]
een leadtek winfast PX6800GT PCIe met een zalman vf-700cu
maar misschien zit er een monitoring tool bij je videokaart die de kloksnelheid verlaagd om energie te besparen en zo dus warmte te verminderen? kijk eens rond in de opties van je videokaart zou ik zeggen.
succes nog verder
ik heb het geprobeert met xbios, maar daar kan ik weinig in veranderen, zijn er nog andere programmas?petervandamned schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:15:
Is eigenlijk maar 1 weg
http://www.mvktech.net
vind ik meestal alles op gebied van dit
Verwijderd
Als je kaart terugklokt moet je zeker niet je bios gaan flashen. Je kaart klokt terug voor een reden, nl dat ie de hogere kloksnelheden niet aankan. Dit is niet altijd een temperatuursprobleem, maar bij GT's vooral een stroomprobleem.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:30:
[...]
ik heb het geprobeert met xbios, maar daar kan ik weinig in veranderen, zijn er nog andere programmas?
Bios editten doe je met nibitor. Maar je kaart kan het duidelijk niet aan dus ik zou het niet doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 23:18 ]
nou, ik denk dus wel dat ie het aankan...want zodra ik op optimise clockspeeds druk, draait ie weer keihard naar de 13500 3dmarks toe, en dat doet ie keer op keer dan als je achterelkaar blijft benchenl, komt het stroomprobleem dan omdat de GT maar 1 molex conector heeft en de ultra 2?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:17:
[...]
Als je kaart terugklokt moet je zeker niet je bios gaan flashen. Je kaart klokt terug voor een reden, nl dat ie de hogere kloksnelheden niet aankan. Dit is niet altijd een temperatuursprobleem, maar bij GT's vooral een stroomprobleem.
Bios editten doe je met nibitor. Maar je kaart kan het duidelijk niet aan dus ik zou het niet doen.
ik heb best een goede voeding, q-technologies 460watt gold-series.
Verwijderd
LoL
Van wie heb jij dat gehoord dat Q technologies een goed merk is ?
Dat is het nl. niet, het is nogal een bagger merk, zoek maar op het forum....
Zeer waarschijnlijk komt daar ook jou probleem vandaan...
Koop dan gewoon een A-merk voeding zoals Tagan, A-open etc.
Succes
Van wie heb jij dat gehoord dat Q technologies een goed merk is ?
Succes
mijn gt word met stock koeling op 425 om 1125 in de 70 graden en clockt niet terug, vreemd dat jouwe dat met een lagere temperatuur wel doet...
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
het is q-technologies en niet te verwarren met q-tec, of bedoel je dit niet?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:38:
LoL
Van wie heb jij dat gehoord dat Q technologies een goed merk is ?![]()
![]()
Succes
ik heb toch 95 euro betaald voor die voeding, anders ben ik goed genaaid
nee ik kom niet boven de 60 met die zalman, mischien een tip?GoldenSample schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:44:
mijn gt word met stock koeling op 425 om 1125 in de 70 graden en clockt niet terug, vreemd dat jouwe dat met een lagere temperatuur wel doet...
naar welke frequentie klokt ie terug dan?
en op welke frequentie wil jij em draaien?
Je kunt beste een programma zoals rivatuner gebruiken, die stelt de klokfrequenties in bij het opstarten.
bij mijn 6600gt bestaan er twee modi, een 2d en 3d modus. Hij schakelt over zodra er iets in 3d gedaan wordt. Misschien doet ie dit bij jouw 6800gt niet helemaal goed.
Je kunt beste een programma zoals rivatuner gebruiken, die stelt de klokfrequenties in bij het opstarten.
bij mijn 6600gt bestaan er twee modi, een 2d en 3d modus. Hij schakelt over zodra er iets in 3d gedaan wordt. Misschien doet ie dit bij jouw 6800gt niet helemaal goed.
PSN: djmurcielago
my bad blijken toch 2 verschillende merken te zijnVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:45:
[...]
het is q-technologies en niet te verwarren met q-tec, of bedoel je dit niet?
ik heb toch 95 euro betaald voor die voeding, anders ben ik goed genaaid
[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 04-03-2005 11:07 ]
de core naar 350, geheugen blijft overgeklokt. aldus monitor in rivatuner.djmurcielago schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:01:
naar welke frequentie klokt ie terug dan?
dat zeg ik, niet te verwarren met Q-Tec dat is crap ja..;)Raz- schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:05:
[...]
my bad blijken toch 2 verschillende merken te zijnhttp://www.ocia.net/reviews/qtech/qtech.shtml
Verwijderd
JA , het zijn wel 2 verschillende merken, maar ze zijn allebei even "goed" aangeschreven.
Kijk maar eens op het forum rond.
Je kaart krijgt waarschijnlijk een beetje te weinig stroom, dan klokt hij zichzelf terug om het systeem stabiel te houden
Je kaart krijgt waarschijnlijk een beetje te weinig stroom, dan klokt hij zichzelf terug om het systeem stabiel te houden
Verwijderd
Je kan altijd "force 3d performance" aanzetten in rivatuner. Dan klokt ie niet terug en hoef je niet te flashen.
en naar welke frequentie springt je videokaart als je ff gaat gamen? want als hij het alleen in 3dmark niet wil doen maakt het toch niet echt uit?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:07:
[...]
de core naar 350, geheugen blijft overgeklokt. aldus monitor in rivatuner.
PSN: djmurcielago
welke tab staat dat?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:14:
Je kan altijd "force 3d performance" aanzetten in rivatuner. Dan klokt ie niet terug en hoef je niet te flashen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 20:17 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:09:
JA , het zijn wel 2 verschillende merken, maar ze zijn allebei even "goed" aangeschreven.
Pagina: 1