Sony Camcorder Firewire data transmissie hangt de computer

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een Sony DCR-HC40E camcorder en een net nieuwe computer met Asus Mainboard met firewire onboard (A8N-SLI Deluxe). Zodra ik m'n camcorder met een FireWire cable aansluit, wordt hij door XP (service pack 2) braaf en zonder problemen gevonden. Ook lukt het nog om met XP commando's door te geven aan de Sony (bijv.: terugspoelen). Zodra ik echter probeer data van de camera naar de computer te sturen, loopt XP hopeloos vast.

Wie oh wie kan me verder helpen om dit probleem op te lossen.

Alvast mijn grote dank!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
? Wat bedoel je met data terugsturen?
Meestal kun je met bijv Premiere video 'exporteren' naar de camera (DV-IN).
[edit] ah andersom sorry.

Maar kun je wel capturen via een viedo-prog als Premiere? Wat bedoel je precies met vastlopen?

[ Voor 45% gewijzigd door La_Pazz op 03-03-2005 15:54 ]

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Bij data terugsturen bedoel ik zoveel als dat zodra ik daadwerkelijk de video die op de camera staat wil gaan binnenhalen in Premiere of de standaard MS MovieMaker via een van de import mogelijkheden als video. Op het moment dat er dus video van Camera naar Computer zou moeten gaan lopen, loopt de computer vast.

Het hele capturen gaat dus fout.

Overigens heb ik in de Camera zelf bij de instellingen de DV -> OUT aangezet. Dat kan het probleem dus niet zijn...

Het is echt erg vaag. Zijn er nog verschillende soorten FireWire kabels? Als het fysiek past ... dan zou het toch moeten werken?

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

DMA voor harddisks ingeschakeld?

• La_Pazz
gvanh schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:02:
...
Het is echt erg vaag. Zijn er nog verschillende soorten FireWire kabels? Als het fysiek past ... dan zou het toch moeten werken?
Ja. Aangezien XP je camera herkent, gaat het ergens in je pc fout.
Heb je de meegeleverde videoprogramma geinstalleerd? Die installeerd de Sony DV codec. Misschien is de afwezigheid hiervan het probleem?

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hmmm ... net die Camera losgekoppeld ... en weer vastgekoppeld ... nu wordt de camera helemaal niet meer herkend ...

Vreeeeemd!

Net nog even UDMA gechecked ... aangezien het een serial ATA harde schijf is, staat er wel het een en ander optimaal ingesteld, voor zover ik kan zien. UDMA staat niet met zoveel woorden meer genoemd.

[ Voor 44% gewijzigd door gvanh op 03-03-2005 16:16 ]

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hmm... camera wordt dus nu niet meer herkend. Zojuist in een ander topic hier op GoT gevonden dat iemand z'n firewire aansluiting op z'n camera had opgeblazen... ik ben bang dat dat hier ook is gebeurd ... de camera geeft een hele vreemde "kortsluiting" geur af ... en wordt dus helemaal niet meer herkend in XP.

Lekker dan ... staat in geen enkele sony handleiding een waarschuwing hiervoor ... waarom waarom ... ik neem aan dat dit dan ook gewoon onder garantie valt bij Sony???

*zucht*

Verwijderd

Heb je die compu al eens opnieuw opgestart? Soms worden apparaten aan de USB/ firewire alleen de eerste keer herkend...

Vreemd dat terugspoelen wel lukt, maar afspelen niet. Ik neem aan dat je zowel een PAL camera gebruikt als PAL capture software? Of gebruik je een minder legale versie van Premiere die misschien NTSC is?

Mocht de camera defect zijn door gebruik van een firewire kabel, dan zal dit zeer waarschijnlijk wel gedekt worden door de garantie (iets anders zou ik iig niet accepteren).

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, ik ga er ook maar even vanuit dat het onder garantie valt. Alleen wel heel vervelend, kost me weer een ritje naar badhoevedorp ... eventueel zelfs meerdere ritjes als het niet direct opgelost kan worden. Net nog even de handleidingen doorgespit ... staat over dit 'risico' helemaal nergens iets vermeld.

:( Lekker Sony

• La_Pazz
Waar zou ie nu kapot zijn? Aan de camera kant of aan de pc kant?

Check de camera eens op een andere pc? En check mbv een andere camera (of ander firewire apparaat (hdd)) of je firewire ingang op je pc het nog doet? Misschien ligt het probleem bij je pc en moet je daar de garantie claimen. En anders zou ik het zeker bij Sony gaan proberen.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ik weet vrij zeker dat het de camera is ... rond de FireWire aansluiting komt er een "kortsluiting" geur van de camera af ... een geur die ik ook altijd ruik als er met andere electrische apparaten iets mis is in de electrische circuits.
Of als er een voeding doorbrandt ... :9
Pagina: 1