Ok ik ben systeem beheerder bij meerdere bedrijven, een van onze klanten krijgt het onderstaande mailtje, als hij naar een bepaald adres probeert de mailen
Toen ben ik eens gaan kijken, en vond ik deze melding in het log boek:
Dat ip adres van de DNS-server is se DNS server van multikabel (ze hebben trouwens een broadband office pakket van multikabel)
Heb in middels op de router de poort 25 zowel op tcp als udp staan, en dan de smtp service herstart...
dit hielp helaas niet...
Als ik het mail adres van bij ons op de zaak wil mailen, dan werkt het wel!
Dit probleem hebben zij ook bij het mailen naar "@deblauweloper.nl"
Voor de rest werkt de mail bij deze klant perfect!
alvast bedankt!
| Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt. Onderwerp: dit is een test Verzonden: 3-3-2005 15:21 De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt: directie.skrs@xs4all.nl op 3-3-2005 15:29 Het bericht kan niet worden afgeleverd omdat het e-mailsysteem van de geadresseerde onbekend of ongeldig is. Controleer het adres en probeer het opnieuw, of neem contact op met de systeembeheerder om de verbinding van het e-mailsysteem van de geadresseerde te laten controleren. <kinderopvanglangedijk.nl #5.1.2 smtp;550 5.1.2 <gert@kinderopvanglangedijk.nl>... Email not configured for @kinderopvanglangedijk.nl> |
Toen ben ik eens gaan kijken, en vond ik deze melding in het log boek:
| Type gebeurtenis: Waarschuwing Bron van gebeurtenis: smtpsvc Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-id 2012 Datum: 3-3-2005 Tijd: 15:24:50 Gebruiker: n.v.t. Computer: SERVERKL Beschrijving: SMTP kan niet verbinden met de DNS-server 80.244.224.2. Het gebruikte protocol is UDP. De server is misschien niet actief of niet toegankelijk. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. |
Dat ip adres van de DNS-server is se DNS server van multikabel (ze hebben trouwens een broadband office pakket van multikabel)
Heb in middels op de router de poort 25 zowel op tcp als udp staan, en dan de smtp service herstart...
dit hielp helaas niet...
Als ik het mail adres van bij ons op de zaak wil mailen, dan werkt het wel!
Dit probleem hebben zij ook bij het mailen naar "@deblauweloper.nl"
Voor de rest werkt de mail bij deze klant perfect!
alvast bedankt!