[XP/2000] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Dag lieve mensen,

Ik had een probleem met 1 van mijn pc's dus wil ik deze opnieuw instaleren. Dus na de cd in de cdrom speler te hebben gedrukt is ie bezig gegaan met instaleren echter als setup na het kopieeren van bestanden de pc opnieuw opstart loop ie vast op het moment waar hij het xp/2k scherm moet weergeven.

Bij windows xp krijg ik nog wel de melding dat de NTDLR is missing. Maar windows is gewoon geinstaleerd en harde schijf geformateerd (ntfs).

Bij windows 2000 krijg ik alleen een knipperent streepje en meer niet.

System spec:
pentium 2 300 mhz
128 mb geheugen
5,25 bigfoot schijf van 8 gig
verder zit er een realtek netwerk kaart in en video zit onboard.

Heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand hoe ik dit kan oplossen, heb gister tot 3 uur 's nacht's zitten proberen zonder resultaat.

btw kon niet iets nuttigs vinden met got of google

Bijvoorbaad dank.

Nootjesbv

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Meestal in dit soort gevallen zijn de harde schiven het eerste probleem.

Ik weet niet wat voor schijf een bigfoot is (ik denk quantum/maxtor) maar je kan naar maxtor.com gaan en powermax downloaden en daarmee even testen of die wel door alle HD testen doorkomen.

• NootjesBV
Eichii schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:43:
Meestal in dit soort gevallen zijn de harde schiven het eerste probleem.

Ik weet niet wat voor schijf een bigfoot is (ik denk quantum/maxtor) maar je kan naar maxtor.com gaan en powermax downloaden en daarmee even testen of die wel door alle HD testen doorkomen.
Ik denk zelf niet dat het aan de harde schijf ligt, heb hem al in een andere computer gehad en daar starte hij wel gewoon door naar het eerste windows scherm.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
NootjesBV schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:46:
[...]

Ik denk zelf niet dat het aan de harde schijf ligt, heb hem al in een andere harde schijf gehad en daar starte hij wel gewoon door naar het eerste windows scherm.
Ander systeem bedoel je denk ik?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Ik denk dat je de bootvolgorde in de bios - features setup eens moet bekijken of hij uberhaupt van hdd gaat booten nadat hij floppy / cd heeft gehad.

• NootjesBV
OneUp schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:48:
[...]

Ander systeem bedoel je denk ik?
Ja dat bedoel ik :D
En boot volgorde staat ook goed aangezien hij altijd van die schijf heeft geboot.

Verwijderd

Kijk eens met een partitionmagic bootflop of er nog vreemde partities of dergelijke op de schijf aanwezig zijn.

• NootjesBV
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:58:
Kijk eens met een partitionmagic bootflop of er nog vreemde partities of dergelijke op de schijf aanwezig zijn.
De windows setup ziet geen andere partities.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar heb je ook al eens met bijvoorbeeld partition magic gekeken? Soms ziet Windows setup bijzondere partities niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1