[max]Ballenbad in 3d

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje over het maken van een ballenbad.

Op het moment gebruiken we een programma om presentaties te maken van bijvoorbeeld binnenspeeltuinen.
Het probleem is dat je met dit programma geen mooie 3d presentaties kan maken omdat het niet mogelijk is wat complexere dingen te modelleren en mooie renders te maken. (pointline Cad 3d)

We willen dan ook overstappen op 3d studio VIZ.
Ik ben nu bezig om een speeltuin te tekenen in VIZ en dat gaat allemaal goed behalve het ballenbad.
Ik zou namelijk niet weten hoe ik al die balletjes weer kan geven zonder dat de rendertijden erg oplopen en mijn computer erg langzaam word?

Ik heb op internet al vanalles afgezocht met bijvoorbeeld particles en zo maar dat brengt me tot nu toe niet erg veel duidelijkheid.

Op het moment zien de ballenbakken van ons er zo uit in de presentatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.vcsverstappen.nl/BBDak.jpg

Dit is dus gewoon een texture van wat balletjes over een box geplakt.
Dat is dus niet erg realistisch en ziet er gewoon niet uit.
(dit is dus met Pointline CAD)

Heeft iemand een goed idee hoe dat te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

www.diovisuals.co,

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 00:15

Cablekevin

CCCP Baby!

Veel shpere's make :) mooie dinge vragen veel tijd. :)

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
Je kan veel spheres maken maar dat is eindeloos puzzelen om ze op elkaar uit te lijnen... ik zou voor de particles gaan... weet alleen niet of je die random materialen zou kunnen meegeven...

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Folkert schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:40:
Je kan veel spheres maken maar dat is eindeloos puzzelen om ze op elkaar uit te lijnen... ik zou voor de particles gaan... weet alleen niet of je die random materialen zou kunnen meegeven...
Je kan toch gewoon Sphere's maken...
Ziets:
O
/ \
O O

• Folkert
In een realistische ballenbak liggen de ballen behoorlijk door elkaar, lijkt me een nachtmerrie om een paar honderd spheres goed op elkaar uit te lijnen.... waarom handmatig doen als het kan worden gedaan. Voor het beste effect is het misschien wel de beste oplossing hoor, ik weet niet hoe flexibel de particles zijn wat betreft de materialen....
Maar je kan natuurlijk je particles baseren op een bestaand object in je scene, dan is het alleen maar het materiaal veranderen...

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

jep :)
de keuze is nu aan de TZ :P

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Folkert schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:40:
Misschien kun je met Dynamics een berg ballen in een bak laten vallen en dan één object van maken. Dynamics zal het er wel effe moeilijk mee hebben, maar dat is maar eenmalig. Als je groot genoeg stuk pakt kun je dat 1 keer maken en steeds hergebruiken (voor kleinere ballenbakken knip je er gewoon een stuk af)

• Sanity11
  • Niet online
Opzich maakt het me niks uit of ik 1 keer heel veel werk heb want ik maak een bibliotheek aan met alle onderdelen voor zo'n speeltuin.

Dus ik sleep dan gewoon een stukje ballenbad van bv 1.20 x 1.20 m en maak dan een array.

Alleen ik ben bang dat dan alles erg langzaam word en er gigantische rendertijden ontstaan, daarom hoop ik dat er een betere manier is om een ballen bad te maken.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:59:
[...]

Misschien kun je met Dynamics een berg ballen in een bak laten vallen en dan één object van maken. Dynamics zal het er wel effe moeilijk mee hebben, maar dat is maar eenmalig. Als je groot genoeg stuk pakt kun je dat 1 keer maken en steeds hergebruiken (voor kleinere ballenbakken knip je er gewoon een stuk af)
Hmm ik zou eens kunnen uitzoeken wat dynamics is en hoe dat werkt, maar als ik dan een stuk eraf zou knippen krijg ik denk ik rechte kanten of niet?

www.diovisuals.co,

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Sanity11 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:08:
[...]

Hmm ik zou eens kunnen uitzoeken wat dynamics is en hoe dat werkt, maar als ik dan een stuk eraf zou knippen krijg ik denk ik rechte kanten of niet?
Dat wel, maar dan kun je even handmatig de halve bollen afknippen ofzo. Ik denk dat dat sneller is als een andere manier.

• Folkert
Schiet me opeens een tutorial te binnen van Reactor, volgens mij is dat de perfecte manier... ff zoeken, momentje

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

JA als je m vind zeg het dan even :P Die kwam ook bij mij op maar kan m even niet vinden

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Sanity11
  • Niet online
Folkert schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:22:
Schiet me opeens een tutorial te binnen van Reactor, volgens mij is dat de perfecte manier... ff zoeken, momentje
Hmmm, ben benieuwd.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:14:
[...]

Dat wel, maar dan kun je even handmatig de halve bollen afknippen ofzo. Ik denk dat dat sneller is als een andere manier.
Ik vraag me af of dat handig is.
Maar stel dat ik een klein vierkant stukje ballenbad maak van 1.20 x 1.20 en ik plaats er gewoon een aantal tegen elkaar aan met een array of zo, zou het dan misschien iets zijn?

www.diovisuals.co,

• Folkert
zit nu ff te testen met de Reator en dat werkt eigenlijk wel heel erg fijn en simpel... tutorial zit in de help file in Max zelf....

stap 1
Maak een vierkante bak
Maak een bal
Kopieer de ballen in verticale richting, zodat je dus iets van 50 ballen hebt die boven elkaar zweven boven de bak....

stap 2
sleep uit de reactor balk een 'Create Rigid Body Colelction'
Voeg de bak en de ballen aan de collectie toe

stap 3
Selecteer de ballen en open de 'Property Editor'
Definieer de ballen als 'concave mesh' en geef ze een Mass mee
Selecteer de bak definieer deze ook als concave Mesh maar zonder mass

stap 4
Klik op preview animation en laat de ballen in de bak vallen. Als je tevreden bent met het resultaat, klik op 'Update Max' en de meshes worden in de bak gelegd, mooi random etc...

Is een hele snelle tutorial, hoop dat het een ebetje duidelijk is....

Afbeeldingslocatie: http://www.comtech.nl/gotPics/ballen.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Folkert op 03-03-2005 17:00 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:P vrijwel tegelijk met jou had ik dit :P
Werkt idd wel stoer 8-)
http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/_scene.avi

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:09
Reactor \o/
Heb ik ook een aantal dingen mee gedaan :) The way to go in dit geval.

Zodra de ballen op hun plaats liggen, kun je de onderste laatg uiteraard gewoon deleten => kortere rendertijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 03-03-2005 20:42 ]

• Sanity11
  • Niet online
8)
Folkert schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:56:
zit nu ff te testen met de Reator en dat werkt eigenlijk wel heel erg fijn en simpel... tutorial zit in de help file in Max zelf....

stap 1
Maak een vierkante bak
Maak een bal
Kopieer de ballen in verticale richting, zodat je dus iets van 50 ballen hebt die boven elkaar zweven boven de bak....

stap 2

stap 3
Selecteer de ballen en open de 'Property Editor'
Definieer de ballen als 'concave mesh' en geef ze een Mass mee
Selecteer de bak definieer deze ook als concave Mesh maar zonder mass

stap 4
Klik op preview animation en laat de ballen in de bak vallen. Als je tevreden bent met het resultaat, klik op 'Update Max' en de meshes worden in de bak gelegd, mooi random etc...

Is een hele snelle tutorial, hoop dat het een ebetje duidelijk is....

[afbeelding]
Hee bedankt man!

Ik ga het morgen meteen uitproberen.
Ik ben benieuwd. tks.
8)

www.diovisuals.co,

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

stap 2
is dat onder Max 7 ofzo ?
Ik zie die Create Ridgid Body Colelction nie....... waar zie je dat ? Reactor balk zie ik aleen maar staan:
Preview & Animation
World
Collisions
Display
Utils
Propertys
:( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Cablekevin op 03-03-2005 21:20 ]

• Charango
  • Laatst online: 10-05 22:10
Sanity11 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:06:

Ik ga het morgen meteen uitproberen.
Ik ben benieuwd. tks.
Houd er wel rekening mee dat reactor alleen in Max zit, niet in VIZ... helaas.

• Neejoh
Das mooi balen... Dan moet je maar een trial van max downloaden, reactor gebruiken > exporten oid? Moet vast wel mogelijk zijn. (hoop ik voor je)
Cablekevin schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:14:
[...]

is dat onder Max 7 ofzo ?
Ik zie die Create Ridgid Body Colelction nie....... waar zie je dat ? Reactor balk zie ik aleen maar staan:
Preview & Animation
World
Collisions
Display
Utils
Propertys
:( :(
Afbeeldingslocatie: http://www.heyheyhost.com/out.php/i3977 :Y)
Hij is langer als je balk aan de linker kant :) Even naar het midden slepen of "scrollen" should do the trick

[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 03-03-2005 21:37 ]

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

LOL Is dat REACTOR.... zat te kijke bij die andere! :P :>

• Neejoh
*kuch* prutser :* hehe
Bij die "andere" (neem aan command panel?) kun je wel instellen wat de collision tolerance is e.d. Normaal staat hij op 3,x wat ik zelf nogal hoog vind. Je hebt dan erg veel ruimte tussen de objecten in als ze tegen elkaar aan komen zeg maar. Als je dit lager zet komt het een stuk dichter bij realisme.

[ Voor 91% gewijzigd door Neejoh op 03-03-2005 21:47 ]

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Neejoh schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:42:
*kuch* prutser :* hehe
Bij die "andere" (neem aan command panel?) kun je wel instellen wat de collision tolerance is e.d. Normaal staat hij op 3,x wat ik zelf nogal hoog vind. Je hebt dan erg veel ruimte tussen de objecten in als ze tegen elkaar aan komen zeg maar. Als je dit lager zet komt het een stuk dichter bij realisme.
k me render loopt vast :(

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

jemig kevin toch... :{

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

jaja hij doet het weer normaal hoor:)
50 balle is wel wat veel voor 1e x dus maar 20 genome :)

• Folkert
hier nog een ballenbak van mij, wat even aan het prutsen...ghegheghe

Afbeeldingslocatie: http://www.comtech.nl/gotPics/ballenbak.jpg

Maak niet al teveel ballen aan in Reactor, mijn Athlon XP3000 had het zwaar met deze ballen. Zorg ook dat ze zo laag mogelijk aantal poly's hebben, Reactor zal je dankbaar zijn.... :+

Laat Reactor ook lekker lang doorlopen zodat de ballen goed op hun plaats vallen, ik was duidelijk iets te snel. Je ziet bijvoorbeeld dat veel ballen nog 'zweven'...

Wilde eigenlijk nog een volume light erin zetten maar de render tijden liepen al erg op...

Modeling overigens in 3dsMax 7
Rendering Brazil

[ Voor 18% gewijzigd door Folkert op 04-03-2005 08:16 ]

Verwijderd

Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:14:

[afbeelding]

Maak niet al teveel ballen aan in Reactor, mijn Athlon XP3000 had het zwaar met deze ballen. Zorg ook dat ze zo laag mogelijk aantal poly's hebben, Reactor zal je dankbaar zijn.... :+

Laat Reactor ook lekker lang doorlopen zodat de ballen goed op hun plaats vallen, ik was duidelijk iets te snel. Je ziet bijvoorbeeld dat veel ballen nog 'zweven'...

Wilde eigenlijk nog een volume light erin zetten maar de render tijden liepen al erg op...

Rendering Brazil
nice :), k ga dit ook eens proberen in maya. Hoef niet bepaald dit soort dingen te maken voor bouwkunde, maar is wel cool :P

• Sanity11
  • Niet online
Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:14:

[afbeelding]

Rendering Brazil
Ziet er goed uit!,
Maar in VIZ zitten volgens mij niet van die reactors.
En ik denk dat dit niet zo goed gaat werken als ik een ballenbad van 10x10 meter moet tekenen in een binnenspeeltuin die goed uit meer dan 1000 onderdelen kan bestaan.

Misschien is het mogelijk een b.b te maken door bijvoorbeeld een box te pakken en daarop dan een hoop balletjes te maken en dan met boolean er 1 object er van te maken?
Alleen hoe krijg ik dan weer verschillende kleurtjes op die ballen?

www.diovisuals.co,

• Folkert
Kan je niet Max(Trial kan je gewoon downloaden) gebruiken voor de scene. En uiteindelijk de ballen ofzo importeren in VIZ...?

Verwijderd

Kan je niet een soort bumpmap maken ofzo? Alle ballen apart renderen is compleet nutteloos, 90% van die ballen zie je toch niet, het gaat alleen maar om de buitenste laag ballen...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@folkerd:
Erg mooi, maar dat filmpje van mij (met 40 ballen) was totaal geen probleem met mijn XP 2600.
Ook het aantal faces maakte veel uit, vreemd!. Idd kan je na het berekenen van alle keyframes alle eerste frames verwijderen, waardoor alles goed staat :) Dat ga ik ook vaker gebruiken heb ik al door :D

ps. uiteraard kan je alle ballen gewoon exporteren als mesh :) Dus je kan het gebruiken in viz dna ofzo

• Folkert
Tsja, je moet je afvragen hoe gedetailleerd je het bad wil maken. Indien je eht alleen wil gebruiken voor een presentie waarbij het om 'het idee' gaat dan volstaat eigenlijk je eerste plaatje al. Je kan hoe erg gedetailleerd maken met honderden ballen maar als je ballenbad 2 seconden in beeld is in je presentatie zou ik die moeite niet nemen om het bad realitischer te maken.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

wat een gedoe met reactor!

1 sphere, 1 object ter grootte van de inhodu van je ballen bak, 1 druk op scatter, wat tweaken met waarden en klaar.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dit is sneller en beter hoor :) MEt scatter komen ze door elkaar heen en is toch zwaarder dan dit :)

• Sanity11
  • Niet online
Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:37:
Kan je niet Max(Trial kan je gewoon downloaden) gebruiken voor de scene. En uiteindelijk de ballen ofzo importeren in VIZ...?
Hmm, ook een goed idee.
Ik heb thuis gewoon 3ds MAX dus dan kan ik het ook daar even maken.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:59:
Tsja, je moet je afvragen hoe gedetailleerd je het bad wil maken. Indien je eht alleen wil gebruiken voor een presentie waarbij het om 'het idee' gaat dan volstaat eigenlijk je eerste plaatje al. Je kan hoe erg gedetailleerd maken met honderden ballen maar als je ballenbad 2 seconden in beeld is in je presentatie zou ik die moeite niet nemen om het bad realitischer te maken.
Hmmm. . even ter verduidelijking, in de 1e instantie is het animeren van de presentaties niet zo belangrijk.
Ik vind het nu eerst belangrijk dat we mooie plaatjes kunnnen maken, die animaties is misschien voor in de toekomst pas belangrijk.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Atgast schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:16:

1 sphere, 1 object ter grootte van de inhodu van je ballen bak, 1 druk op scatter, wat tweaken met waarden en klaar.
Hmmm, dan gaan alle ballen in elkaar zitten.... het zou opzich wel goed zijn als dat niet zo was.

www.diovisuals.co,

• Folkert
Probeer het gewoon met de import. Maak een bak met ballen in Max. Verwijder de bak en de binnenste ballen. Sla bestand op als een importeerbaar bestand voor VIZ en klaar. Weet alleen niet of VIZ de materials mee kan nemen, anders moet je ze even opnieuw aanmaken.... Maar dat lijkt mij de snelte methode met het beste resultaat.

Bij problemen wil ik ook wel een berg ballen voor je maken hoor, dan moet je even de afmetingen van je bak doorgeven en dan stuur ik je wel een laag ballen...

• Neejoh
Neejoh schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:32:
Das mooi balen... Dan moet je maar een trial van max downloaden, reactor gebruiken > exporten oid? Moet vast wel mogelijk zijn. (hoop ik voor je)
[...]
Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:37:
:X anyway :P Boeit ook niet :P
Je moet reactor gewoon even de tijd geven, komen best heel veel mooie resultaten uit (zoals je hier wel ziet).

[ Voor 53% gewijzigd door Neejoh op 04-03-2005 13:36 ]

• Folkert
offtopic:
Whahaha, sorry, overheen gelezen denk ik...
Folkert moet beter lezen...

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

ff wat leuks poste wat ik heb gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/balls.jpg

Oja als je die animatie maakt krijg je geen texture's...
Maar hoe kan je dat wel doen ? :O

[ Voor 39% gewijzigd door Cablekevin op 04-03-2005 15:00 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik vind je perspectief eerlijk gezegd heel vreemd, door de schaduw lijken heel veel ballen op een heel vreemde manier te vliegen?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Paitor schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:17:
Ik vind je perspectief eerlijk gezegd heel vreemd, door de schaduw lijken heel veel ballen op een heel vreemde manier te vliegen?
Ja ok dit is ff een moment shot :P
Mare heb je een idee hoe het moet met me vraag ? :)

• Folkert
Cablekevin schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:21:
[...]

Ja ok dit is ff een moment shot :P
Mare heb je een idee hoe het moet met me vraag ? :)
Bedoel je dat als je in Reactor een animatie maakt dat, indien er textures worden gebruikt, deze niet mee worden genomen? Zou raar zijn....

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:26:
[...]

Bedoel je dat als je in Reactor een animatie maakt dat, indien er textures worden gebruikt, deze niet mee worden genomen? Zou raar zijn....
ik heb nu die glans erop enzo....met een render
Maar al ga ik naar: Animation -> Make preview... dan zie je de balle valle maar dan zie je doorzichtige zooi en niet die mooie glans. :(
http://www.liquid-clockers.nl/_scene.avi :r

[ Voor 6% gewijzigd door Cablekevin op 04-03-2005 16:32 ]

• Folkert
Hm , ik heb een animatie gemaakt met standaard max Texture en wordt perfect meegenomen... zal eens proberen met een Brazil Glass....

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Folkert schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:37:
Hm , ik heb een animatie gemaakt met standaard max Texture en wordt perfect meegenomen... zal eens proberen met een Brazil Glass....
Uhhh snap je nie helemaal....:P
Btw zou je me wille toevoege op msn: Cablekevin@hotmail.com dank u :)

• Neejoh
Preview renderd textures enzo ook niet mee... Das het hele idee van preview, dat alles op de laagste settings draait :P

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Neejoh schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:52:
Preview renderd textures enzo ook niet mee... Das het hele idee van preview, dat alles op de laagste settings draait :P
ja en hoe maak je een goedde dan ?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Renderen natuurlijk! Dit is wel errug basic. Zoek dan de basicste basic tutorial op internet en volg die.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Atgast schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:16:

XLerator schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:46:
Dit is sneller en beter hoor :) MEt scatter komen ze door elkaar heen en is toch zwaarder dan dit :)
Ik ben het toch eigenlijk wel met Atgast eens hoor. Natuurlijk is het heel leuk om met Reactor te spelen, maar puur qua effecientie is de scatter-methode 10x sneller klaar, zeker als je Reactor tevoren nog niet kende. En scatter is ook lichter qua polygonen, want je hoeft de binnenkant niet te vullen: alleen de ballen aan de buitenkant is al voldoende. En dat er dan ballen door elkaar komen te zitten: ik heb niet het idee dat het werk waar de topicstarter mee bezig is zo veeleisend is dat dat problematisch is. Perfectie is niet altijd iets om naar te streven, dat is afhankelijk van het doel van het werk.

Dit neemt niet weg dat ik hier een boel leuk geklooi met Reactor zie en dat is natuurlijk sowieso leuk om mee bezig te zijn. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

XLerator schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:56:
Renderen natuurlijk! Dit is wel errug basic. Zoek dan de basicste basic tutorial op internet en volg die.
Wat bedoel je daarmee ?
Moet ik dus gewoon ff 100 frames gaan rendere handmatig :/ ?

• Neejoh
Nee.. In render scherm (F10) geef je aan dat je meerdere frames wil renderen en geef je onderin aan bij Files hoe het bestand moet heten (test.avi oid) => codec selecteren en renderen maar..

Inderdaad wel heel erg basic hoor. Beetje tutorials volgen is niet erg :)

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Neejoh schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:35:
Nee.. In render scherm (F10) geef je aan dat je meerdere frames wil renderen en geef je onderin aan bij Files hoe het bestand moet heten (test.avi oid) => codec selecteren en renderen maar..

Inderdaad wel heel erg basic hoor. Beetje tutorials volgen is niet erg :)
lol thnx. :P Dom eigelijk van me.

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Resultaat mag er wezen!
http://www.liquid-clockers.nl/1.avi
:)

• Folkert
offtopic:
Sorry, was afgelopen weekend in de Ardennen wezen mountainbiken...

Het mooie aan de preview is dat het licht blijft zodat je je animatie makkelijk kan sturen. Leuk detail is overigens ook dat je in het preview venster je objecten kan verplaatsen met de rechtermuisknop. Als de ballen bijvoorbeeld gevallen zijn kan je met de rechter muis knop een ballletje weer oppakken en weer laten vallen.... Hoe deze animaties kunnen worden meegenomen in de uiteindelijke render weet ik niet maar het blijft wel erg grappig spelen....

@Cablekevin
Leuke animatie!!! Ballen zouden eventueel wat zwaarder kunnen worden gedefineerd zodat ze meer het idee hebben van kogels....(stuiteren niet, vallen alleen maar)

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 06-03-2005 21:25 ]

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Folkert schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:22:
offtopic:

Het mooie aan de preview is dat het licht blijft zodat je je animatie makkelijk kan sturen. Leuk detail is overigens ook dat je in het preview venster je objecten kan verplaatsen met de rechtermuisknop. Als de ballen bijvoorbeeld gevallen zijn kan je met de rechter muis knop een ballletje weer oppakken en weer laten vallen.... Hoe deze animaties kunnen worden meegenomen in de uiteindelijke render weet ik niet maar het blijft wel erg grappig spelen....

@Cablekevin
Leuke animatie!!! Ballen zouden eventueel wat zwaarder kunnen worden gedefineerd zodat ze meer het idee hebben van kogels....(stuiteren niet, vallen alleen maar)
haha von ik ook al :)

• Neejoh
Folkert schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:22:
offtopic:

@Cablekevin
Het geen wat jij verplaatst via r.muis is in het preview scherm is volgens mij niet mee te nemen, zodra je er een animatie van maakt (button helemaal rechtsonderin mijn eerst geplaatste plaatje in dit topic) berekend hij het zelf, zonder jouw handeling zeg maar :P

• Folkert
Ja, denk dat deze functie bedoeld is om te kijken heo elementen op elkaar kunnen reageren in realtime. Toch zou het wel lachen zijn als je deze acties zou kunnen recorden en kan meenemen in de animatie...
Pagina: 1