Toon posts:

[XP] Na merge partition start m'n computer niet meer op*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor harde schijf van 120 gb met de partities C: 100 gb en D:20.
Vervolgens wilde ik dus weer die D: bij de C: invoegen dus heb ik met partition magic voor merge partition gekozen en dat verliep dus zoals het hoort.
De pc reboot vervolgens en ik krijg dus een scherm waarop hij bezig is met het mergen.
Na het mergen ging die vanzelf rebooten maar nu blijft bij het opstartscherm het lampje van het diskette station branden en duurt het heel lang voordat ik bij de volgende scherm kom (waarbij ik de gegevens van mijn pc kan zien etc.) en vervolgens weer niks doet(dus ook niet naar opstartbronnen kijkt, tenminste voor zover ik heb gewacht.) (het lampje brandt dan nog steeds).
Weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb echt geprobeerd om een oplossing te vinden met behulp van search maar ik kon echt niets vinden hierover.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

job

In partition magic kan je geloof ik, c bij d mergen of d bij c mergen.
En daar zit wel degelijk verschil in.
Je c schijf is bootable je d schijf niet.
Als je nou de verkeerde optie kiest is je schijf niet meer bootable.

Of er is gewoon wat misgegaan bij het mergen (komt wel eens voor).

In beide gevallen, je mbr (master boot record) is waarschijnlijk stuk/weg.
Met mbr heb je een leuke term om verder in de search te zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd.., werkt niet, het duurt nog steeds heel lang bij het opstartscherm.., quickboot staat wel aan etc.:S

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"heb geprobeerd".. 't Zou fijn zijn als je vertelt WAT je geprobeerd hebt enzo? :?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:19:
In partition magic kan je geloof ik, c bij d mergen of d bij c mergen.
En daar zit wel degelijk verschil in.
Je c schijf is bootable je d schijf niet.
Als je nou de verkeerde optie kiest is je schijf niet meer bootable.

Of er is gewoon wat misgegaan bij het mergen (komt wel eens voor).

In beide gevallen, je mbr (master boot record) is waarschijnlijk stuk/weg.
Met mbr heb je een leuke term om verder in de search te zoeken. :)
dit

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

job

Ik geef toch geen oplossing??
ik geef alleen aan wat waarschijnlijk het probleem is.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
De topicstarter mag wel wat meer info geven ja. Waarom heb je trouwens een C: Partitie van 100gb??
Je kunt proberen om met opstartdiskettes van Partition Magic de boel weer te goed te maken.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik was inderdaad een beetje onduidelijk :)
ik heb dus geprobeerd om fixmbr uit te voeren en fixboot maar het werkte nog steeds niet.., het duurde nog steeds best lang voordat hij bij het scherm komt om windows te laden.Ik zal eens proberen om C: helemaal te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Btw, ik had een C: partitie van 100 gb omdat ik een harde schijf van 120 gb heb en ik het dus verdeeld heb in C: en D: ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 18:09 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat ziet Partition Magic voor dos? Is je juiste partitie active? Is het ook een primary partitie (niet een logical drive in een extended partition)?

Zoals de waarschuwingen van Partition Magic al zeggen, als het er op neer komt even de partities verwijderen met fdisk of partition magic, en Windows opnieuw installeren. Daarna je data terugzetten van de backup die je gemaakt hebt voordat je de partities ging mergen.

M.B.T. de vraag van Double J, de meeste mensen die hun schijf partitioneren doen een kleinere C-schijf voor het OS en de applicaties, en dan een grotere D-schijf voor de data.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Masterck hier op GoT verwachten we wel dat je zelf actief speurt naar oplossingen voor het probleem. Die had je best kunnen vinden. Let je daar in de toekomst op?

Bijvoorbeeld de C: met een bootdisk active maken zou misschien een oplossing kunnen zijn.

Welk Os gebruik je? Dat zien we hier in Windows Operating Systems graag in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:56:
Masterck hier op GoT verwachten we wel dat je zelf actief speurt naar oplossingen voor het probleem. Die had je best kunnen vinden. Let je daar in de toekomst op?

Bijvoorbeeld de C: met een bootdisk active maken zou misschien een oplossing kunnen zijn.

Welk Os gebruik je? Dat zien we hier in Windows Operating Systems graag in de titel :)
Ok ik zal het voortaan zeker onthouden maar het is wel zo dat ik echt geprobeerd heb om een oplossing te vinden.
Ja? zou het daaraan kunnen liggen? C: active maken? maar kan dat bijvoorbeeld gewoon met een opstartdiskette van bijvoorbeeld windows 98 en dan FDISK?
Ik heb trouwens geprobeerd met setup de C: partitie te verwijderen en dan opnieuw geformatteerd... maar wanneer hij gaat rebooten moet bij het opstartscherm weer heel lang wachten voordat hij naar de volgende scherm gaat.

btw ik heb dus Windows XP Professional, volgens mij kan ik zelf niet meer de titel wijzigen maar ik zal het voortaan vermelden als het om dit soort dingen gaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 23:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas ik je topic titel nog eventjes aan :)
Pagina: 1