Toon posts:

Nut van nieuwe drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me opgevallen dat ik eigenlijk nooit nieuwe drivers installeer voor m'n hardware. Misschien ben ik bang problemen te krijgen.

Kan iemand me uitleggen wat het voordeel/nut is van nieuwere drivers gebruiken voor je mainboard, geluidskaart, videokaart, monitor etc.?

Verwijderd

je hardware kan dan beter werken met andere hardware/software die er nog niet was toen hij eerst werd uitgebracht.

Verwijderd

Topicstarter
Merci

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Snelheid kan ook verbetered zijn.

Murphy was an optimist

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Drivers en Snelheid. Ik boek zeer grote vooruitgangen bij 3DMark2000 en Quake3 (fps test "demo demo001") na instaleren van nwe drivers voor mijn 3d kaartje en moederbord. :9

Verwijderd

Maar nieuw wil niet altijd zeggen dat het beter is.

Verwijderd

Stabiliteit en snelheid worden meestal beter. Er zijn veel fouten uitgehaald en er zijn andere dingen verbeterd. Iemand die een paar maanden geleden een KT133 moederbord kocht met Geforce 1 en nu nog steeds de drivers erop heeft staan die op de CD erbij kwamen. Zal een onstabielere en slomere computer hebben dan iemand met dezelfde computer en de laatste officiële drivers.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

ik installeer meestal ook de nieuwste drivers voor mijn soundblaster en mn geforce2 gts kaartje (nu 6.67, 7xx is (nog) brak)
Voor mn moederbord echter niet, omdat daar een groter risico met updaten is

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Kan het nooit kwaad?
Hoe zit het met een bios upgrade van je moederbord?
Ik heb dat nooit aangedurfd (Asus P2B), want dat schijnt wel link te zijn.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
nee joh, dat gaat tegenwoordig allemaal zo makkelijk mits je wel effe de help files goed doorleest.

ik durfde het eerst ook nooit, maar heb het toch gedaan met als gevolg dat ik er nu wel een P3 1ghz in kan hangen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

IMO moet je niet te snel updaten, lees welke veranderingen er gedaan zijn (staat vijwel altijd in de bijgevoegde textfiles), en wat er eventueel verbeterd is, en maak aan de hand daarvan een beslissing of het gewenst is te updaten. Vooral voor een bios-update is dat belangrijk.

Als een update alleen maar de mogelijkheid voor een P3 1ghz geeft en je hebt deze niet dan is het onzinnig om de update te doen :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

P2B gaat perfect, de 1013 beta updates doen het en geven ondersteuning voor meer als 32GB en 64GB harddisks.
Pagina: 1