de hotspots van een imagemap inkleuren

Pagina: 1
Acties:

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Beste tweakers,
weten jullie of het mogelijk is om de hotspot van een image map te vullen met een bepaalde kleur?

ik heb namelijk de kaart van nederland, en ik heb een database met een aantal steden. deze steden hebben coördinaten van imagemap/hotspots, maar nu wil ik dat die hotspots dus de steden aangeven, want als ik een nu stad ga toevoegen, zou ik op de kaart van NL een stad bij moeten tekenen...

niet praktisch dus.

als het niet mogelijkis weten jullie dan een andere oplossing?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk hier eens, het is geen imagemap maar lijkt me wel ongeveer wat je wilt, toch? Anders kun je altijd nog met javascript (onmouseover) per imagemap hotspot bepalen om ergens een gedeeltelijk transparant GIF-je overheen te gooien. En dan is er nog altijd flash, wat ook zeker mogelijkheden heeft.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Hotspots kun je zover ik weet niet inkleuren, hotspots zijn daar ook niet voor bedoel. Die zijn bedoeld om een bepaalde plek als een link te laten fungeren. Ik denk dat jij met een lus in js gewoon klikbare layers moet plaatsen aan de hand van die coordinaten. Met die layers kun je dan alles doen wat je wilt.

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Blue-eagle schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:13:
Kijk hier eens, het is geen imagemap maar lijkt me wel ongeveer wat je wilt, toch? Anders kun je altijd nog met javascript (onmouseover) per imagemap hotspot bepalen om ergens een gedeeltelijk transparant GIF-je overheen te gooien. En dan is er nog altijd flash, wat ook zeker mogelijkheden heeft.
_/-\o_ bedankt voor de snelle reactie, en in eerste instantie dacht ik dat dit wel een oplossing bood, maar helaas... er moet alsnog een afbeelding met plaatsen zijn om die te laten tonen... dus helaas

[ Voor 20% gewijzigd door WebTwister op 03-03-2005 15:48 ]