Toon posts:

Western harde schijf heeeel traag, alles geprobeerd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Een maat van mij heeft een dell computer, een intel P 933 mhz met een 128 MB intern. Hij wilde deze weggooien omdat ie zooo traag was, maar ik wil m graag helpen.

Ik dacht eerst een reepje geheugen (128) erbij, prima. Iets sneller, maar het opstarten duurt bijna 7 minuten..vervolgens doet ie alles redelijk, maar zodar ik deze computer open, krijg ik een zaklampje en duurt het 2 minuten voordat ik de C schijf zie. Wil je er in...zelfde verhaal, heel frustrerend!!

Ik vermoed dat de harde schijf gaar is, hij maakt ook een schavend geluidje, alsof ie m niet lezen kan.

Wat ik gedaan heb: Eerst veel gelezen op faq etc.

Aan de hand daarvan:

Voeding vervangen, bekabeling vervangen, Bios bekeken, tikjes, diepvreismethode etc, quick start enabled...t hielp geen moer.

Hij heeft XP en ik wil graag een andere harde schijf (IDE) met XP drop aansluiten om te kijken of het dan beter gaat.

Mijn vraag, kan dit het zijn en kan ik er gewoon een andere schijf aanhangen?

Ik hoop dat iemand hier iets over weet, alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je de HDD al getest met het testtooltje

Hier te vinden, http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat de HDD kapot is... Heeft hij nog garantie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:47:
Ik denk inderdaad dat de HDD kapot is... Heeft hij nog garantie?
Als hij zijn modelnummer (van de schijf) weet kan hij dat op diezelfde site nakijken.

Even lezen :P

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Heb je al gecontroleerd of DMA wel aan staat?
Check ff of onder dos of linux (knoppix ed) je schijf ook zo traag is. Misschien is er gewoon iets fout in windows.
Als je een andere schijf hebt kan je die idd gewoon in de plaats hangen (jumper nakijke). Installeer er dan een verse windows op. (Niet op ene andere pc installeren en overzetten dus ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for je reactie,

Wilde dat in eerste instantie al doen, alleen hij heeft geen internet, kapotte speler etc.

Wil eigenlijk weten of ik er zo een andere harde schijf in kan doen (vervangen) waar al wel XP op staat..)

ideeen?

Verwijderd

Dat kan maar dan Is Xp geinstalleerd (waarchijnlijk) op een ander Mobo

Maar voor dat testtooltje heb je geen cd speler nodig, alleen een lege flop.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 15:44
Ik zou ook eventjes de kabel checken op breuken of gewoon eventjes een ander erin zetten. Weinig moeite en je kunt dat vervolgens uitsluiten!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:52:
Dat kan maar dan Is Xp geinstalleerd (waarchijnlijk) op een ander Mobo

Maar voor dat testtooltje heb je geen cd speler nodig, alleen een lege flop.
Ok, wil dat dan zeggen dat hij niet opstart?? }:O Als ik dus een schijf uit een andere pc trek waar wel xp opstaat??

Thanks alvast!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb je al een XP reinstall gedaan (spyware)? leg trouwens die 'diepvries' methode eens uit ? ken ik niet

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:21:
Ok, wil dat dan zeggen dat hij niet opstart?? }:O Als ik dus een schijf uit een andere pc trek waar wel xp opstaat??
Hij gaat wat miepen over nieuwe hardware gevonden en dan moet je opnieuw opstarten... dan werkt het normaal wel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Chevy454 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:09:
[...]

Hij gaat wat miepen over nieuwe hardware gevonden en dan moet je opnieuw opstarten... dan werkt het normaal wel.
maar soms ook niet ;) Zeker als het totaal andere IDE controllers zijn loopt het wel eens fout. je kan dan evt wel een system repair doen, maar je windows blijft "vervuild" en zal dus nooit of te nimmer zo snel ens atbiel zijn als een nieuwe install
Pagina: 1