[ps2 en/of usb] muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:04

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
omdat ik niet precies weet wat kan/wat ik wil een beetje moeilijk forum kiezen, maar goed, 'overig' doet het altijd goed :)

ik heb: 1 ps2 aansluiting en 1 usb aansluiting
ik heb: 1 ps2 toetsenbord en 1 ps2 muis (draadloos, heb ik nog liggen)
ik zoek: een manier om dit aan te sluiten. ps2 is niet 100% gestandardiseerd, rite? kan ik 2 apparaten op 1 ps2 aanlsuiting gooien? krijgi k dan evt performanceproblemen (tot op zekere hoogte niet erg, ga er niet op gamen).
kan ik 1 van de apparate ps2 2 usb maken? of is dat gokken

ik zoek niet: de tip om een usb apparaat te kopen. da week wel, heb ik ook nog wel liggne, maar das niet echt het punt hier, niet? ik wil die 2 gewoon aan kunnen sluiten :)

sig

Verwijderd

er bestaan ps2 splitter kabels. dan gaat er dus 1 kabeltje richting je ps2 bus, en krijg je er 2 aansluitingen voor terug.
is te vinden in de afdeling laptop accessoires.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
gaaf. (gaat direct zoeken) ... enig idee over de performance effecten van zo'n dingetje?

sig

Verwijderd

zover ik weet maakt dit niets uit. beidde apparaten werken perfect.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:35:
zover ik weet maakt dit niets uit. beidde apparaten werken perfect.
hmm, nu nog een verkopert hier in grunn vinden die me dat kan aansmeren

thnx iig!

sig

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Je hebt deze kabeltjes overigens ook in de USB variant (2x PS/2 om aan te sluiten, 1x USB naar de computer). Wellicht is hier iets makkelijker aan te komen. De computerboer-op-de-hoek heeft die waarschijnlijk al wel :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
yep die zag ik op de computerboeropdehoekNorrod site idd staan..maar werken die dingen random j voor alle ps/2 apparaten? en hoe zit het dan met de herkenning... dit omdat ik zoals eerder gezegt mij meen te herinneren dat ps/2 niet helemaal standaard is..

sig

• breinonline
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb, toen ik nog niet zo lang geleden nog in een computerzaak werkte, geen klachten gehoord. Er zit meestel een mooi paars en groen PS/2 stekkertje aan, dus toetsenbord/muis combinaties zouden geen probleem mogen opleveren. Of twee muizen oid. gaat werken weet ik niet :+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
dan zal ik dat eensch even gaan uitchecken

sig

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem: wireless desktop met ontvanger waar 1x USB uitkomt voor keyboard en 1x ps/2 voor muis, en een nieuw moederbord met zat USB poorten maar slechts 1x ps/2, uitsluitend voor keyboard (want paars gekleurd en mobo boekje vermeldt "ps/2 for keyboard").

Ik heb alleen een converter voor USB -> ps/2, precies verkeerd om dus.

Nu is mijn vraag of je stiekem die muis in de ps/2-keyboard-poort kunt stoppen :) (het keyboard zelf kan immers in USB...) Iemand die dit weet?
Of zal ik een ps/2 -> USB of ps/2 + ps/2 -> ps/2 converter moeten gaan zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 09:30 ]

• urk_forever
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik weet niet wat voor wireless ontvanger je hebt maar mijn ontvanger van Logitech heeft ook 1xusb en 1xps2 voor de muis, maar als ik hem via usb aansluit hoeft de ps2 aansluiting niet aangesloten te worden. Misschien kan de jouwe dat ook?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Je hebt gelijk, zowel muis als keyboard blijken door die ene USB stekker heen te kunnen... thanks... :)
Pagina: 1