Toon posts:

<Port 3389-Remote Desktop>open/dicht? gevaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage mag een heleboel niet. Hotmail, webmail, MSN enz enz..

Dus dacht ik, ik gebruik gewoon RD en login op mn PC thuis, heb ik alles toch beschikbaar. Mn collega (systeembeheer) verbaasde zich erover dat die poort open stond. Volgens hem moest hier snel iets aan gedaan worden want het was zeer gevaarlijk.

Het itnernet komt bij ons binnen langs een Pix515 en een Cisco routertje en een bordermanager proxy server..

Nu vraag ik me af, waarom is het zo gevaarlijk dat deze poort niet is geblokt. Andere poorten 80, 25, 18 staan toch ook gewoon open, en ze zijn er toch om gebruikt te worden..?

Misschien een beetje basic, maar volgens mij ben ik hier aan het juiste adres om een goede uitleg te krijgen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
3389 vindt ik niet echt belangrijker als die openstaan. Maar als port 25 naar buiten openstaat voor je werkstations, dat vindt ik echt gevaarlijk, ivm met verzenden van virussen.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Als die poort van binnen naar buiten openstaat lijkt het mij persoonlijk niet echt veel kwaad kunnen? het is natuurlijk wel dat een eventuele backdoor van die poort gebruik zou kunnen maken om naar buiten te verbinden.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Hier hebben we een apart forum voor; Beveiliging & Virussen.

En als je daar kijkt zie je onder andere Beveiliging en Virussen - FAQ, waarin een antwoord staat op je vraag.

Dit topic is gesloten.