Toon posts:

Probleem bij rippen naar MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het rippen van een aantal cd's naar 320kbs mp3 (EAC icm LAME)

Ik weet niet of iemand dit ook kent, maar het is tegenwoordig erg stoer om naast je muziek ook een programma op je cd te zetten dat de muziek op een computer af kan spelen, zodat je hiervoor geen extern programma (windows media player, winamp) nodig hebt. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor sommige mensen nodig is, maar het zit er nou eenmaal op.

Het gevolg is dat de nummers niet als .CDA-files op de cd staan, maar er staat dus naast al het software spul een heel groot bestand waar dan alle nummers in zitten (voor zover ik het kan weten).

Als je dit soort CD's met EAC wil rippen, herkent hij de nummers wel, en je kan de nummers wel gewoon rippen, maar er komt dan om de 10-20 seconden een gat in de muziek, vergelijkbaar met een overslaande discman.

Herkent iemand dit probleem, en weet hij wat ik er aan kan doen?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dat noemt men kopieerbeveiliging ;)

Zoek best eerst uit welke soort ebveiliging er juist opd e cd zit (staat meestal gewoon op het hoesje) En klop het ff in Google. Je vind dan vast wat je zoekt :)

lees ook ff dit

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 03-03-2005 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was geen illegale dingen van plan, ik heb de cd gewoon in de winkel gekocht en wil hem alleen maar op mijn mp3speler zetten.

Ik kan alleen niks over een beveiliging in/op het hoesje vinden.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:18

Piggen

Lekker bakkie

Je zou het album ook gewoon van een illegale bron kunnen downloaden, want je hebt een licentie op de muziek. Is een beetje omslachtig, misschien, maar zo veel extra werk is het niet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
MPmad schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:27:
Je zou het album ook gewoon van een illegale bron kunnen downloaden, want je hebt een licentie op de muziek. Is een beetje omslachtig, misschien, maar zo veel extra werk is het niet.
Vaak zelfs minder moeite dan het zelf rippen :/
Sommige kopieerbeveiligingen zijn echt moeilijk te omzeilen hoewel je natuurlijk altijd analoog kan opnemen.
Het hangt vaak ook af van de gebruikte cd-rom speler of het uiteindelijk lukt of niet. Als je er aan wil beginnen raad ik je sowieso aan éérst uit te dokteren welke beveiliging je wil omzeilen. Misschien helpt zoeken naar de titel of platenmaatschappij...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

In ieder geval het automatisch starten van de cd uitzetten bij deze computer.
ik rip zelf mijn cd's met winamp nog geen problemen mee gehad.
Zitten diverse cd's bij die ik bijvoorbeeld niet kan openen gewoon met de verkenner maar zijn wel inmiddels mp3

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Hoe rip je met winamp?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Soms kun je dergelijke beveiligde CDs met EAC beter in burst mode kopieren in plaats van secure mode.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33
Oudere versies van EAC (t/m 0.9b4 dacht ik)hadden de functie "detect TOC manually". Hiermee kun je sommige cd's toch inlezen. Misschien dat je een dergelijke oudere versie ergens kunt vinden?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

een professional license nemen (of met wat zoekkunst ergens op het net vinden)

[ Voor 24% gewijzigd door Edwin van Cleef op 09-03-2005 03:28 ]

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1