Externe USB disk met CRC fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik kwam toenjuist tot de constatatie dat er enkele files met een CRC error (Cyclische Redundantie Controle fout) niet te verwijderen zijn op een Externe LaCie 250GB USB2 schijf. Deze is NTFS geformateerd met compressie een tijd terug. Schijfcontrole geeft op het einde een fout dat het de test niet kon afmaken of zoiets. Op de LaCie site vind ik ook geen check tooltjes ofzo :(

Nu is de vraag, welk tooltje is goed om in Windows een HD op fouten te checken ? Aangezien het een USB drive is, wil chkdsk.exe niet echt werken in DOS he ;)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Niemand ? Wil niet graag schoppen binnen 24u maar dit is mijn backupschijf. Had graag geweten wat gaande is voor ik 250GB aan data kwijt ben :/

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Niemand die weet hoe je een externe USB drive kan scannen met een degelijk programma ?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 15:48

DkF

Als je onder Windows wil scannen, schieten mij 2 programma's te binnen: GetDataBack en EasyRecovery.

Ik kan hier even niet testen of ze ook externe schijven kunnen lezen, maar ik zou zo uit mn hoofd zeggen dat dat onder Windows geen probleem moet zijn...

Edit:Maar begrijp ik je goed: Er zijn enkele files met fouten? Of is je hele schijf vol fouten?

[ Voor 19% gewijzigd door DkF op 04-03-2005 14:51 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
2,5" naar 3,5" convertertje regelen, aansluiten op IDE en checken met HHD Regenerator.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kan je de harde schijf niet even uitbouwen en tijdelijk in je PC hangen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10

lier

MikroTik nerd

Phuncz schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:04:
Ik kwam toenjuist tot de constatatie dat er enkele files met een CRC error (Cyclische Redundantie Controle fout) niet te verwijderen zijn op een Externe LaCie 250GB USB2 schijf. Deze is NTFS geformateerd met compressie een tijd terug. Schijfcontrole geeft op het einde een fout dat het de test niet kon afmaken of zoiets. Op de LaCie site vind ik ook geen check tooltjes ofzo :(

Nu is de vraag, welk tooltje is goed om in Windows een HD op fouten te checken ? Aangezien het een USB drive is, wil chkdsk.exe niet echt werken in DOS he ;)
offtopic:
Wat is constatatie ?

Misschien interessant om de foutmelding te geven.
Welk OS ? (en versie en SP's)

Mogelijk om de schijf te formateren ?

Tool is in ieder geval chkdsk van Microsoft.
En inderdaad de mogelijkheid om de disk aan te sluiten op je interne IDE kanaal...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Duidelijk zat :)
Haal desnoods de HDD uit de behuizing en hang het in je PC.

FAQ-gevalletje, dicht dus. En dat gekick van jou is ook lame: "ja ik weet dat het niet mag, maar ik doe het toch" getuigt niet echt van een fatsoenlijke mentialiteit :/

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 04-03-2005 15:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.